مشاهده نتایج ثبت نام مسکن ملی 1400 همدان

مشاهده نتایج ثبت نام مسکن ملی 1400 همدان

مشاهده نتایج ثبت نام مسکن ملی 1400 همدان :


 

 


 

 

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه تاکنون بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: نتایج پالایش متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن دی ماه اعلام می‌شود.


به گزارش  املاک صدف ؛ وزارت راه و شهرسازی، «محمود محمودزاده» از اعلام نتایج پالایش‌های ثبت‌نام طرح در دی‌ماه خبر داد و افزود: تا امروز بیش از یک میلیون و ۹۰۰ خانوار در این طرح ثبت‌نام کردند که در این مرحله در حال پالایش اطلاعات آنان هستیم.

وی بیان‌داشت: تلاش خواهیم کرد تا اوایل ماه آینده نتایج پالایش به متقاضیان واجد شرایط اعلام شود تا مراحل بعدی ثبت‌نام را طی کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن، گفت: از آنجایی که این واحدها توسط بخش خصوصی احداث می‌شود و دولت سازنده نیست، چنان‌چه آورده متقاضیان و منابع ساخت که شامل تسهیلات بانکی و آورده متقاضی است در موعد مقرر واریز شود به‌طور حتم این پروژه‌ها می‌تواند در زمان کوتاه‌تری تحویل بشود.

محمودزاده تصریح‌کرد: پیش‌بینی وزارت راه و شهرسازی برای تحویل واحدها حداقل یک سال و نیم تا ۲ سال است.

وی با بیان اینکه از روز ۲۸ مهرماه ثبت‌نام اجرای قانون جهش تولید مسکن در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در ۳۱ استان آغاز شده است، خاطرنشان‌کرد: تا پایان آذرماه امکان ثبت‌نام وجود دارد.

به گزارش ایرنا، پایان آبان ماه امسال ۱۶۵ هزار واحد نهضت ملی با آماده‌سازی زمین ساخت، آماده کلنگ‌زنی شد که وعده افزایش این رقم به صورت هفتگی با آماده شدن طرح‌های ساخت و تامین زمین‌های جدید داده شد.

اکنون ۲۰۷ هزار واحد آماده آغاز عملیات اجرایی است و در مجموع بیش از ۷۵۰ هزار واحد که بخشی به مشارکت بنیاد مسکن مربوط می‌شود در مراحل مختلف ساخت یا آماده شروع پروژه است.

در تهران برای ساخت واحدها تا ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات به خودمالکان پرداخت می‌شود و این رقم در روستاها ۲۵۰ میلیون تومان است.

کارمزد تسهیلات ساخت مسکن در واحدهای روستایی و شهری کوچک پنج درصد است.

 

 آموزش نحوه پیگیری ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۰

به طور کلی از زمان ثبت اطلاعات مسکن در هر یک از سامانه های دولتی همانند سامانه نهضت مسکن saman.mrud.ir​  تا اعلام نتایج مربوطه، مدت زمان خاصی طول می کشد. از زمان ثبت نام مسکن ملی 1400 نیز مدتی طول می کشد تا وزارت راه و شهرسازی، شرایط ثبت نام کنندگان را بررسی نموده و نتایج ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۰ را اعلام نماید. بنابراین، برای اینکه ثبت نام کنندگان طرح مسکن ملی بتوانند از آخرین وضعیت درخواست ثبت نام مسکن ملی مطلع شوند، بخشی با عنوان ( مشاهده و پیگیری درخواست ها ) در سایت ثبت نام مسکن ملی 1400 قرار داده شده تا ثبت نام کنندگان بتوانند با مراجعه به آن بخش، درخواست خود را پیگیری نمایند.

به همین دلیل، در این بخش به آموزش نحوه پیگیری ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۰ ضمن راهنمای تصویری زیر می پردازیم:

۱در مرورگر دستگاه خود، آدرس سایت ثبت نام مسکن ملی 1400 یعنی tem.mrud.ir را جست و جو نموده تا وارد صفحه اصلی سامانه ثبت نام مسکن ملی 1400 شوید.

 

پیگیری ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۰

 

۲به منظور پیگیری ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۰ لازم است بر روی دکمه ( مشاهده و پیگیری درخواست ها ) که در تصویر مشخص شده است، کلیک نمایید.

 

مشاهده نتیجه ثبت نام مسکن ملی

 

۳در صفحه جدید، در فیلد مشخص شده، کد ملی خود را وارد کرده و دکمه سبز رنگ تایید را کلیک نمایید.

 

پیگیری ثبت نام مسکن ملی

 

۴اکنون، رمز عبوری را که به شماره همراه شما پیامک شده و کد امنیتی که در تصویر می بینید را در فیلدهای مربوطه وارد کرده و دکمه ورود را بزنید. به این ترتیب، پیگیری ثبت نام مسکن ملی 1400 برای شما امکان پذیر خواهد بود.

 

 
پیگیری ثبت نام مسکن ملی 1400 با کد ملی

ثبت نام در هر یکی از سامانه های دولتی علی القاعده مستلزم دارا بودن شرایط ثبت نام در آن سامانه می باشد. به عنوان مثال، شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن در سامانه وام ودیعه که از زیر مجموعه های سایت اقدام ملی مسکن بوده، بیان گردیده و تا زمانی که فرد واجد این شرایط نباشد، حق ثبت نام در سامانه مربوطه را نخواهد داشت. ثبت نام مسکن ملی نیز مستلزم دارا بودن شرایط اعلام شده از سوی دولت می باشد. به موجب ماده یک آئین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، شرایط اصلی برای ثبت نام مسکن ملی عبارتند از :

۱متقاضی ، مالک زمین یا واحد مسکونی نباشد.

۲در شهر محل تقاضا حداقل 5 سال سابقه سکونت داشته باشد.

۳قبلا از امکانات دولتی یا عمومی غیردولتی تامین مسکن استفاده نکرده باشد.

۴متاهل یا سرپرست خانوار باشد.

 

چنانچه در طرح مسکن ملی ثبت نام نموده اید و قصد پیگیری ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۰ با کد ملی را دارید، طبق این مراحل اقدام نمایید: ابتدا، آدرس سامانه ثبت نام مسکن ملی یعنیtem.mrud.ir را جست و جو کرده تا وارد صفحه اصلی سایت شوید، در مرحله بعد بر روی قسمت ( مشاهده و پیگیری درخواست ها) کلیک نمایید. اکنون برای پیگیری ثبت نام مسکن ملی 1400 با کد ملی، کافی است تا کد ملی خود را وارد فیلد مربوطه نمایید تا رمز عبور به شماره همراه شما ارسال شود.

بر خلاف سامانه مسکن ملی که ثبت نام در آن اختیاری بوده، سامانه دیگری نیز اخیرا از سوی دولت راه اندازی گردیده که ثبت نام در آن اجباری بوده و عنوان آن، سامانه املاک و اسکان می باشد
 

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 (11 رای)