محله شهران در تهران دارای چه امکاناتی است ؟ خانه در محله شهران چند ؟

محله شهران در تهران دارای چه امکاناتی است ؟ خانه در محله شهران چند ؟

  محله شهران در تهران دارای چه امکاناتی است ؟ خانه در محله شهران چند ؟


 

 

  محله شهران در تهران دارای چه امکاناتی است ؟ خانه در محله شهران چند ؟


املاک صدف   :   شهران نام یکی از بزرگان ایرانی در زمان یزدگرد سوم بوده است و همانطور که در بالا نوشته شده است اسم آن ” آب پیک ” بوده است و بعدا به شهران تغییر پیدا کرده است.


خیابان ها و مسیرهای ارتباطی محله شهران

هر محله ای دارای خیابان های اصلی است در این محله خیابان‌های حاج‌آقاخیابانی، عسگری، نیروگاه و الوند از خیابان‌های مهم و اصلی  محله شهران شمالی است.از سوی دیگر خیابان‌های مهمی نظیر خیابان مخابرات، کانونو برادران طوقانی در شهران جنوبی قرار گرفته اند.

بزرگراه نیایش، بزرگراه آبشناسان، بزرگراه شهید باکری و همچنین بزرگراههمت، مسیرهای اصلی ارتباطی این محله می باشند. البته این رافراموش نکیم که ایستگاه مترو در این محله به گفته مسولان مربوطه تاسیسخواهد شد. و مسیرهای ارتباطی در این منطقه را بسیار آسان خواهد کرد. این محله دارای پمپ بنزین است داشتن پمپ بنزین در یک محله برای افرادزیادی مهم است پس از لحاظ سوخت گیری ساکنین این محله در رفاه هستندو افرادی که قصد سکونت در این منطقه را دارند و این موضوع برایشاناهمیت دارد نگران نباشند.


مراکز فرهنگی و آموزشی

 

بعد از امكان دسترسي به مراكز مختلف شهر، وجود مراكز آموزشي و فرهنگي از نكات مهم سكونت در هر منطقه اي به حساب مي آيد.

    مدرسه عباس حصاركي
    مدرسه دخترانه بهاران
    فرهنگسراي معرفت
    سراي محله شهران شمالي و جنوبي

مراکز درمانی

    كلينيك مهر در ابتداي شهران
    درمانگاه شبانه روزي صدر واقع در فلكه اول شهران
    داروخانه شبانه‌روزی دکتر خدابنده
    داروخانه شبانه روزى دكتر كريميان

    داروخانه سایه

مراکز تفریحی ورزشی

    بوستان شقايق
    بوستان بهار آزادي
    بوستان نغمه
    پارك كوهسار


پارک جنگلی کوهسار :

 

 از همه مهمتر پارك كوهسار که یکی از معروف ترین پارک های شهر تهران است از جملهمراکز تفریحی این محله محسوب مي شوند. افراد زیادی در سراسر نقاطتهران برای تفریح و اوقات فراغت به پارک و بوستان های شهران می ایند. این محله به دلیل کوهستانی بودن و زمین های خالی نظر خیلی از ورزشکاران وعلاقه مندان به ورزش و تفریح را به خود جلب کرده است یکی از این تفریحاتپرواز با پاراگلایدر است
مراکز خرید

حد فاصل بين فلكه اول و دوم شهران رستوران و فودکورت های متعدد وجود دارد كه مي توانيد براي تفريح سري به آن ها بزنيد.

    بازار ميوه و تره بار در خيابان دوم
    بازار ميوه و تره بار طوقاني
    پاساژ سامان در خيابان يكم
    پاساژ مهدي در بلوار شهران شمالي

بهترین شهرک های محله

شهرک او پی جی که شرکت نفت آن را ساخته از بهترين شهرک های شهران است البته ناگفته نماند مجتمع پزشكان و مجتمع كوثر از جمله مجتمع هاینوساز و خوب اين منطقه هستند.

همه ما این را میدانیم که وجود مراكز آموزشی و فرهنگی یکی از مزایای مهمسكونت در هر منطقه است. محله شهران از این امر بی بهره نیست وجوددانشگاه آزاد تهران مرکز، دبیرستان غیر دولتی پسرانه کوشیار،مدرسه عباسحصاركی در شمال شهران و مدرسه دخترانه بهاران از جمله مراکز آموزشیاین محله است از طرف دیگر فرهنگسرای معرفت و سرای محله شهران شمالو جنوبی از مراكز مهم فرهنگی اين منطقه هستند.


دلایل محبوبیت محله شهران برای سکونت و خرید خانه

 

محله شهران به علت قرار گيري در نزديكي كوه و آب و هواي خوب آن جز محله هاي پر طرفدار غرب تهران محسوب مي شود و بسياري از خانواده ها به دليل آب و هواي نسبتا مناسب آن را براي سكونت انتخاب مي كنند.

 

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 (2 رای)