سهمیه بنزین انواع وانت بار در سال 1400

سهمیه بنزین انواع وانت بار در سال 1400

  سهمیه بنزین انواع وانت بار در سال 1400 : سهمیه بنزین موتورسیکلت در سال 1400 ,سهمیه بنزین  وسایل نقلیه شخصی و عمومی در سال 1400 ,  جزئیات سهمیه بنزین خانوارهای فاقد خودرو در سال 1400 ,  آموزش نحوه فروش سهمیه بنزین در سامانه بازار داخلی وزارت نفت ,سهمیه بنزین خودروهای سوم و بیشتر در سال 1400 ,سهمیه بنزین خودروهای سوم و بیشتر خانواده ها در سال 1400 ,سهمیه بنزین خودروهای وارداتی در سال 1400 ,سهمیه بنزین عیدی 1400,سهمیه بنزین اردیبهشت 1400,سهمیه بنزین عید ۱۴۰۰,اعتبار سهمیه بنزین,زمان واریز سهمیه بنزین اردیبهشت 1400,سهمیه بنزین عید ۱۴۰۰ کی واریز میشود,سهمیه بنزین اردیبهشت ۱۴۰۰,سهمیه بنزین چقدر است


 

  •  

  •  سهمیه بنزین عیدی 1400

  • سهمیه بنزین اردیبهشت 1400

  • سهمیه بنزین عید ۱۴۰۰

  • اعتبار سهمیه بنزین

  • زمان واریز سهمیه بنزین اردیبهشت 1400

  • سهمیه بنزین عید ۱۴۰۰ کی واریز میشود

  • سهمیه بنزین اردیبهشت ۱۴۰۰

  • سهمیه بنزین چقدر است

  •  

  •  

 

 


حداقل و حداکثر سهمیه بنزین در سال 1400

 آخرین تغییرات سهمیه بندی بنزین در سال 1399 و همچنین برای سال 1400 اعلام شد.

به گزارش تیم خبری صدف ؛ آخرین تغییرات سهمیه بندی بنزین در سال 99 مشخص شد و نمایندگان آخرین پیشنهادات خود را در سال 1399 برای سال 1400 ارایه دادند. در آخرین اطلاعیه وانت‌بارها در سهمیه بنزینشان تغییراتی ایجاد شد و برای سال 1400 احتمالا تغییراتی را در واریز بنزین داشته باشیم.


سهمیه بنزین در سال 1400

 مجتبی توانگر عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در توئیتی از تدوین پیشنهادی درباره ‎سهمیه بنزین خانوارهای ‎فاقدخودرو برای گنجاندن در لایحه بودجه 1400خبرداد و نوشت:

"به همراه تعدادی از نمایندگان پیشنهادی درباره ‎سهمیه بنزین خانوارهای ‎فاقدخودرو تدوین کرده‌ و این پیشنهاد را در حین بررسی تبصره 14 لایحه ‎بودجه1400 در صحن علنی مجلس مطرح خواهیم کرد.

در این پیشنهاد آورده‌ایم:

1. از ابتدای مهرماه سال 1400 به هر خانوار مشمول دریافت یارانه فاقد خودرو، به ازای هرنفر، پانزده (15) لیتر در ماه سهمیه بنزین یارانه ای اختصاص می یابد. همچنین به خانوارهای دارای خودرو که تعداد اعضای آن بیشتر از چهار (4) نفر باشد، به ازای هر نفر بیشتر، پانزده (15) لیتر در ماه سهمیه بنزین یارانه ای تعلق می گیرد.

2. از ابتدای فروردین 1400 سهمیه بنزین خودروهای دوم و بیشتر خانوارهای یک نفره و سهمیه بنزین خودروهای سوم و بیشتر سایر خانوارهای دارای خودرو حذف خواهد شد. همچنین سهمیه بنزین خودروهای وارداتی با حجم موتور بیشتر از 2000 سی سی حذف خواهد شد.

3. در سال 1400، سایر سهمیه های بنزین وسایل نقلیه شخصی و عمومی (ازجمله انواع تاکسی، وانت بار و موتورسیکلت) مانند گذشته به قوت خود باقی می ماند.

4. در سال 1400 دولت مجاز به افزایش قیمت سهمیه های بنزین یارانه ای(1500 تومان) و غیر یارانه ای(3000 تومان) در سال 1400 نیست.

5. همه دارندگان سهمیه بنزین می توانند سهمیه خود را از طریق ‎سامانه بازار داخلی که به همین منظور حداکثر تا پایان شهریورماه توسط وزارت نفت با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی ایجاد خواهد شد، به فروش برسانند؛ قیمت در بازار تعیین می شود و دولت حق قیمت گذاری ندارد.

6. دولت مجاز است صرفا برای خانوارهای فاقد خودرو، امکان مشارکت در درآمد صادراتی بخشی ازسهمیه بنزین خانوار را دربازار صادراتی فراهم کند.سقف سهم دولت پس از کسر هزینه های اجرایی برابر50٪ درآمد صادراتی خواهد بود.


 


 7.آیین نامه اجرایی این بند تاپایان ‎شهریورماه، توسط وزارت نفت با همکاری وزارت اقتصاد، سازمان برنامه وشورای رقابت تهیه و درهیات دولت به تصویب می شود."

 پیرو آخرین مصوبات کارگروه مدیریت مصرف سوخت آخرین تغییرات انجام شده در سهمیه بنزین وانت‌بارهای بنزین سوز (کم‌مصرف و پرمصرف) بدین شرح است که سهمیه تخصیصی به وانت‌بارها به دو صورت سهمیه لیتراژی (شارژ بر روی کارت هوشمند سوخت) و سهمیه اعتباری (تخصیص اعتبار ریالی بر روی کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب) انجام می‌شود.

مجموع سهمیه تخصیص‌یافته بر اساس این دو سهمیه اشاره‌ شده در بند یک به وانت‌بارهایی که توسط متولیان امر (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و وزارت صمت که مورد تائید وزارت کشور است) ساماندهی شده‌اند و خدمات عمومی ارائه می‌کنند، به تفکیک وانت‌بار تک سوز کم‌ مصرف از ۱۲۰ تا ۴۰۰ لیتر و وانت‌بار تک سوز پرمصرف از ۲۰۰ تا۶۰۰ لیتر متناسب با عملکرد خودرو است.

 سهمیه تخصیص‌یافته به‌صورت لیتراژی جهت تمامی وانت‌بارها اعم از وانت‌بارهایی که خدمات عمومی ارائه می‌نمایند و یا به ‌صورت شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرند، به‌صورت یکسان و یکپارچه در ابتدای هر ماه بر روی کارت هوشمند سوخت شارژ می‌شود؛ بدیهی است وانت‌بارهایی که در بخش عمومی فعالیت دارند، سهمیه متناسب با عملکردشان را در قالب سهمیه اعتباری توسط کارت بانکی دریافت خواهند کرد.

با عنایت به رویکرد کارگروه مدیریت مصرف سوخت جهت توزیع عادلانه سوخت یارانه‌ای در حوزه خدمات عمومی علی‌الخصوص وانت‌بارها و همچنین به منظور حمایت از کسب‌وکارهای ارائه‌کننده خدمات عمومی، از ابتدای اسفندماه سال جاری سهمیه لیتراژی تمامی ناوگان وانت‌بار تک سوز کم‌مصرف از ۱۵۰ به ۱۲۰ لیتر و پرمصرف از ۲۵۰ به ۲۰۰ لیتر تغییر یافته است و معادل ریالی این تغییرات تا سقف پرداختی فعلی جهت ناوگان ساماندهی شده در قالب سهمیه اعتباری (در کارت‌بانکی مالک یا نماینده قانونی وی) جبران خواهد شد و هیچ‌گونه کاهشی در سهمیه سوخت وانت‌بارهایی که خدمات عمومی ارائه می‌دهند، اعمال نخواهد شد.

 در مرداد ماه سال ۹۹ طرح “سهمیه‌بندی بنزین سرانه خانوار” مطرح شد؛ طرحی که در راستای برقراری عدالت اجتماعی مبنی بر توزیع بنزین از خودرو به هر شخص بود. در این طرح پیش‌بینی شده به هر فرد از جامعه ماهانه ۲۰ لیتر بنزین تعلق گیرد. همچنین سامانه‌ای برای فروش بنزین افرادی که خودرو ندارند، در نظر گرفته شده‌ است.

از سوی دیگر، در این طرح، دولت سهمیه بنزین افرادی را که فاقد خودرو هستند، در آخر ماه برمی‌دارد و به جای آن کارت بانکی افراد را شارژ می‌کند تا آنها بتوانند کالا خریداری کنند. البته این طرح در سال ۹۹ اجرایی نشد و در حال حاضر نمایندگان مجلس از عدم اجرایی شدن این طرح در سال ۱۴۰۰ خبر می‌دهند.

در پایان گفتنی است قیمت بنزین از ۲۴ آبان سال ۹۸ با هدف واقعی‌کردن قیمت، افزایش پیدا کرد و سهمیه‌بندی انجام شد.از آن زمان قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌ای هزار و ۵۰۰ تومان، بنزین آزاد ۳ هزار تومان و بنزین سوپر نیز ۳ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد.

 

 

گزارش از محسن ناصری

 

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 (2 رای)