سرمایه گذاری ملکی در دریاچه چیتگر

دسته بندی ها: درباره منطقه 22

سرمایه گذاری ملکی در دریاچه چیتگر

سرمایه گذاری ملکی در منطقه 22 تهران؛دریاچه چیتگر

بدون تردید دریاچه چیتگر تهران، طی چند سال آینده یکی از قطب های گردشگری، تجاری و مسکونی در منطقه غرب پایتخت خواهد بود. همانگونه که طی چند سال گذشته هیچ منطقه ای در تهران به اندازه حومه دریاچه خلیج فارس و شهرک چیتگر رشد نداشته است و برج و مجتمع به آن اضافه نشده است،

صفحات زیر را هم حتما ببینید :

طی چند سال آینده نیز هیچ منطقه ای از تهران آبستن تغییرات و توسعه به اندازه دریاچه چیتگر نیست. می توانم فهرست بلندبالایی از اسامی تعاونی مسکن های سازنده، پروژه ها و برج های منطقه ذکر کنم که تا سه چهار سال پیش وجود نداشتند و هم اکنون در بنگاه های چیتگر براحتی روزی چند واحد رهن و اجاره و خرید و فروش می شوند. همینطور فهرست مورد نظر می تواند ادامه پیدا کند با اسامی پروژه های در حال ساختی که سازمان ها و ارگان های مختلف برای اعضای تعاونی مسکن خود به برج سازی مشغول هستند و در مراحل مختلف ساخت از گودبرداری گرفته تا اسکلت و سفت کاری و نازک کاری طولی نمی کشد که این برج ها نیز به خیل برج ها و بلندمرتبه های مسکونی منطقه اضافه می شوند و زندگی در آنها جاری می شود. اما سوال اصلی اینجاست که چرا دریاچه چیتگر؟ چرا تغییر ناگهانی در عرض چهار پنج سال در یک منطقه جغرافیایی خاص آنهم به این میزان؟ مگر دریاچه چیتگر تا چه حد کشش زیرساختی دارد برای این همه برج مسکونی و بخصوص مراکز تجاری؟ کافیست تنها نام ببرم تا میزان برنامه ریزی برای توسعه دستگیرمان شود؛

  • پروژه تجاری و عظیم ایران مال یا بازار بزرگ ایران با نزدیک به 2.5 میلیون متر مربع فضای تجاری لوکس و درجه یک به همراه هتل و انواع فضاهای خدماتی و تفریحی تنها در غرب دریاچه
  • پروژه بزرگ هزار و یک شهر دقیقا روبروی ایران مال و شمال بزرگراه خرازی با هزاران متر مربع فضای تفریحی، تجاری و خدماتی به گونه ای که در خاورمیانه در نوع خود و این وسعت اولین است.
  • محور تجاری چهارباغ که از غربی ترین قسمت چیتگر شروع می شود از وسط شهرک چیتگر و جلوی ایران مال می گذرد، از کنار دریاچه و ساحل شرقی امتداد می یابد تا کوهک ادامه یافته تا نزدیک مجموعه ورزشی آزادی و شرقی ترین قسمت چیتگر خواهد رفت.
  • مجتمع تجاری اداری آرتمیس که یکی از بزرگترین پاساژهای ایران است و به شکل کشتی در ساحل شمالی دریاچه ساخته می شود با دید ابدی که چهار طبقه بدنه کشتی واحدهای تجاری هستند و شش برج 19 تا 23 طبقه روی آنها واحدهای اداری می باشند که به همراه 8 طبقه منفی شامل پارکینگ ها و استخر و سینما و رستوران و شهربازی و ... مجموعه ای از کامل ترین امکانات رفاهی و خدماتی را برای مراجعین فراهم نموده است.
  • برج منحصر به فرد لکسون در ساحل شرقی دریاچه با دید ابدی و برای اولین بار در ایران دارای واحدهای اداری اقامتی که به شرکت ها و کسب و کارهای حرفه ای این امکان را می دهد که در واحد خود علاوه بر امکانات اداری، اقامت داشته باشند و خدمات هتلینگ ویژه دریافت کنند. به گونه ای که 3 طبقه از برج به صورت انحصاری خدمات هتلینگ اختصاصی به واحدهای اداری اقامتی یا Home Office ارائه می دهد.
  • مجموعه تهران مال که توسط شرکت هلدینگ مالزیایی و در ابعاد گسترده با همان برند هایپراستار در تقاطع بلوار امیرکبیر و کاج ساخته می شود که یکی از بزرگترین مراکز تجاری منطقه خواهد شد.
  • مجموعه تجاری رزمال واقع در شمال همت که متراژ عظیمی را به فضای تجاری و تفریحی و خدماتی اختصاص داده است.
  • شهرک مسکونی چیتگر که در سه پهنه بوستان، سروستان و نارنجستان متشکل از برج های مسکونی 30 و 40 طبقه اولین شهرک مسکونی مدرنی است که در غرب تهران با این شکل و وسعت ساخته می شود و تمام نیازهای تجاری خدماتی و تفریحی و فرهنگی در آن پیش بینی شده است.
  • شهرک شهید خرازی متشکل از 44 برج 32 طبقه واقع در غرب دریاچه و ورودی آتی شهر بر بلوار اردستانی که در مرحله سفت کاری است و بعد از شهرک چیتگر قرار گرفته.
  • مجموعه مسکونی مرواریدشهر که شهرکی مسکونی است متشکل از برج های مدرن و لوکس که بعد از شهرک سروآزاد و آتی شهر در حال ساخت است و یکی از مدرن ترین شهرک های غرب تهران خواهد شد.
  • شهرک زیتون یا یاس2 که آماده تحویل بوده و محوطه سازی آن در حال انجام است و در بلوار کوهک، شرق منطقه و به موازات بزرگراه آزادگان ساخته شده است دقیقا روبروی مجتمع تجاری طوبی که آن هم یکی از بزرگترین و مدرن ترین مجموعه تجاری های منطقه است.
  • شهرک کیان که متشکل از برج های 20 طبقه سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت خارجه است و تا نیمه اول سال 96 به صورت کامل تحویل می شود دقیقا بعد از شهرک یاس 2 قرار دارد.

و بسیاری از برج های و پروژه های دیگر که اگر بخواهم تمامی آنها را فهرست کنم و نام ببرم از حوصله این مطلب خارج است و وجود تمامی آنهاست که وجود خط مترو و ایستگاه های چیتگر و وردآورد را توجیه می کند و حتما ایستگاه های دیگری نیز به آنها اضافه خواهد شد. بی گمان وجود این همه پروژه تجاری اداری و خدماتی و تفریحی دلیل دیگری نمی تواند داشته باشد جز توسعه شهر تهران به سمت غرب. وجود این همه زیرساخت نشانه توسعه و بزرگ شدن پایتخت است در آینده ای نزدیک. به این معنی که طی سه چهار سال آینده، زمانی که تمام برج هایی که هم اکنون در مرحله اسکلت و بالاتر هستند، تکمیل شده و به بهره برداری برسند و به طور متوسط هر برج دارای 300 واحد است. برج ها که تکمیل شده و صاحبان واحدها در برج ها ساکن شوند، خیل عظیمی از جمعیت را شاهد خواهیم بود که به انواع خدمات شهری نیاز دارند و تمام این خدمات باید تامین شوند و از قبل پیش بینی شده باشند. وجود دریاچه در منطقه 22 نقطه عطفی در بازار سرمایه گذاری ملک و مسکن بود. فرصت های طلایی زیادی بوجود آورد که خیلی وقت بود سرمایه گذاران و بنگاه های مسکن شاهد آن نبودند.

 

 بررسی شهرک چیتگر از جهت سازه ای

در مقالات قبلی در رابطه با مزیت اتصالات پیچ و مهره ای و همچنین مزیت اسکلت فلزی نسبت به بتنی صحبت کردیم.

در کل به دلیل استفاده از سیستم های سبک کناف و سبک سازی برج ها و همچنین استفاده از اتصالات پیج و مهره ای شهرک چیتگر و این برج ها مقاومت و انعطاف پذیری خوبی را در زلزله از خود نشان خواهند داد.

همچنین طبق آیین نامه زلزله ۲۸۰۰ تاثیر زلزله در ساختمان های بالای ۱۲ طبقه کمتر از سایر ساختمان ها می باشد و این ساختمان ها ایمن تر هستند.

دروغ بزرگ: دروغ بزرگ مشاوران املاک و بعضی از به ظاهر مهندسین به شما خریداران این است که فلان برج تا ۱۰ ریشتر مقاومت در برابر زلزله از خود نشان می دهد. این جمله فوق العاده غیر کارشناسی است.


مقاوت برج ها در برابر زلزله

نکاتی پیرامون زمین لرزه و مقاومت ساختمان آن ها در برابر آن:

    بزرگ ترین زلزله ای که می تواند در اثر شکست رخ دهد به بزرگای ۹٫۷ ریشتر می باشد.
    مقیاس بزرگای ریشتر یک مقیاس لگاریتمی است و به عنوان مثال زلزله ای به بزرگای ۶ ریشتر ۱۰ برابر زلزله ای به بزرگای ۵ ریشتر است و در نتیجه زلزله ای به بزرگای ۷ ریشتر ۱۰۰ برابر زلزله ای به بزرگای ۵ ریشتر است.
    مبنای طراحی ساختمان ها در برابر زلزله تاریخچه لرزه خیزی آن منطقه ای است که ساختمان در آن ساخته می شود. ریشتر تنها مقیاسی است برای اندازه گیری زلزله پس از وقوع آن. در نتیجه ساختمان ها بر اساس ریشتر طراحی نمی شوند که بخواهیم بگوییم تا مقدار خاصی ریشتر مقاوم هستند.
در نتیجه در هنگام خرید خانه در شهرک چیتگر حتما به اسکلت آن برای مقاومت در برابر زلزله توجه نمایید.

 

خیلی ها با سرمایه اندک وارد منطقه 22 شدند و هرگز فکر نمی کردند در عرض سه چهار سال برگشت سرمایه ای با چنین سود عظیمی داشته باشند. خیلی ها نیز هم اکنون به گواهی آن روزها، سرمایه شان را وارد برج ها و مجتمع های پیش فروش کرده اند. آنهم در این روزها که قیمت ملک و مسکن در پایین ترین حد رسیده است و بازار که دگرگون شود، شاهد سودهای آنچنانی خواهیم بود. مشریانی که در بازار این روزها وارد منطقه دریاچه چیتگر می شوند می دانند دقیقا در چه زمانی وارد شده اند و از سرمایه خود چه می خواهند.املاک دریاچه چیتگر تنها میهمان اهالی بومی منطقه نیست. بلکه از کل ایران و حتی بیشتر از ایرانی های مقیم خارج از کشور بسیار زیاد منطقه 22 و پروژه هایش را رصد می کنند. با بهره برداری هر کدام از پروژه هایی که نام شان ذکر شد، منطقه یک پله بالاتر رفته و سرمایه های درگیر به سود نزدیکتر می شوند. و حتی پروژه هایی که نام برده نشد. پروژه های غیرتجاری و خدماتی همانند؛

  • مرکز کنترل سرطان ایران که بین شهرک مسکونی چیتگر و شهرک شهید خرازی در حال ساخت است.
  • مهم تر از همه مرکز مغز و اعصاب پروفسور سمیعی که در دنیا معروف است و دقیقا در شمال همت و بالای مجموعه هزار و یک شهر در حال ساخت است.
  • اتصال آبشار مصنوعی تهران در شمال بزرگراه خرازی به دریاچه توسط تله کابین که جلوه زیبایی به منطقه و دریاچه خواهد داد.

دریاچه چیتگر
و پروژه هایی از این دست که دریاچه چیتگر را به نماد شهرسازی مدرن و شهرنشینی نوین تبدیل می کند و این منطقه پس از آن و بعد از اینکه سرمایه گذاران نترس تر سود خود را برداشت کردند، نوبت به سرمایه گذاران محتاط تر می رسد که برداشت قبلی ها را دیده و اعتماد کرده و سرمایه شان را به این سمت بیاورند و البته مطمئنا سود دسته دوم به اندازه سود سرشار سری اول نخواهد بود. اما باز هم دیر نیست و این منطقه همچنان بستر مناسبی است برای سرمایه گذاری ملکی البته با مشاوره مطمئن و انتخاب آگاهانه و از روی بررسی. چرا که تمامی پروژه های منطقه یکسان نیستند و برای رسیدن به سود سرشار، بررسی و آگاهی نیاز است که آن را نیز به ما بسپارید. با مشاوران زبده مسکن صدف نیاز نیست نگران باشید. ما تمامی گزینه های مناسب را معرفی و تبلیغ می کنیم. پس از موشکافی های بسیار و فیلترهایی بس سختگیرانه، گزینه هایی را معرفی می کنیم که بتوان با هر میزان سرمایه ای وارد این کارناوال باشکوه شد و نتیجه دلخواه گرفت. دریاچه چیتگر را به یاد بسپارید چرا که در آینده ای بسیار نزدیک شاهد اتفاقات زیادی در این قسمت از پایتخت خواهید بود. چه در این منطقه سرمایه گذاری کرده باشید- که در آن صورت با هر تغییر خوشحال تر خواهید شد- و چه سرمایه گذاری نکرده باشید- که در آن صورت نیز چیزی جز حسرت نصیبتان نخواهد شد- بنابراین ما را از طریق سایت و کانال تلگرام و اینستاگرام و فیسبوک دنبال کنید.   نگارنده ؛ بزرگمهر کیانی  

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 (2 رای)