روش های نوین بازاریابی املاک

روش های نوین بازاریابی املاک

در این مقاله خواهید خواند:

بازاریابی املاک

در حرفه مشاور املاک، بازاریابی و جذب مشتری اهمیت بسیاری داشته و برای داشتن درآمد بالاتر ضروری می باشد. لذا آشنایی با روش های جذب مشتری و همچنین حفظ آن ها اهمیت یافته و می بایست مشاوران با افزایش آگاهی و یادگیری ترفندهای لازم، مهارت های فردی خود را افزایش داده و سطح کاری خود را ارتقا بخشند. بازار املاک همیشه پر سود بوده و خواهد بود اما اینکه شما چه اندازه می توانید بر موج این دریا سوار شوید و از موقعیت های موجود استفاده کنید توانایی و هنر شما را نشان می دهد!

روش های نوین بازاریابی املاک

پیش از مطالعه این بخش از مقاله بدانید که هیج ترفندی بالاتر از "تجربه" شما را به سمت هدف نخواهد برد. پس صبوری کرده و در مسیر رشد خود، آگاهی و اطلاعاتتان را افزایش دهید. تکنیک های بازاریابی و افزایش فروش املاک باید برای شما حکم فرصت هایی را داشته باشد که می تواند شما را یک قدم به ایده آل هایتان نزدیک کند. لذا با دقت آن ها را فرا گرفته و در روند کاری خود مد نظر داشته باشید.

بازاریابی در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از بهترین پلتفرم های موجود برای ارائه خدمات و جذب مشتری می باشد. با توجه به تعداد بالای کاربران در این فضا اگر به خوبی اقدام به معرفی برند و خدمات مورد نظر کنید، خواهید توانست گامی موثر در افزایش مشتری های خود بردارید. برای این منظور می توانید صفحه ای مرتبط با برندتان راه اندازی کرده و در آن اطلاعات مفید و یا فایل های ملکی خود را ارائه دهید. علاوه بر این تبلیغات در پیج های پر بازدید می تواند اقدامی مناسب برای معرفی شما و برندتان باشد که با هزینه همراه بوده و در بازه ای کوتاه تاثیر گذار خواهد بود. اما صرف هزینه هایی این چنینی برای داشتن جایگاه مناسب در بازار اهمیت داشته و نباید دسته کم گرفته شود. 

توصیه می شود از هر دو روش بالا بهره گرفته و بسته به وقت خود و توانایی مالی تان اقدامات لازم را انجام دهید.

بازاریابی در اینستاگرام

آگهی های آنلاین املاک

با توجه به تغییر سبک زندگی، بیشتر افراد پیش از مراجعه به دفاتر املاک اقدام به بررسی آگهی های آنلاین کرده و با دید باز اقدام به جستجوی ملک می کنند. با توجه به وجود اپلیکیشن های دیوار و شیپور مشتریان ابتدا سری به این پلتفرم ها زده و ملک مورد نظر خود را در آن جستجو می کنند. لذا مشاورین با تبلیغ املاک در دیوار و دیگر اپلیکیشن ها می توانند فایل های موجود را ارائه داده و از این طریق با مشتری ارتباط برقرار کنند. 

در این روش نیز چگونگی ارائه آگهی اهمیت داشته و باید نکات مربوطه را مد نظر قرار داد. 

در همین رابطه بخوانید:

ترفند هایی برای نوشتن آگهی فروش ملک

آگهی های آنلاین املاک

روش های جدید برای ارائه خدمات ملکی بیشتر به سمت اینترنت و استفاده از فضای مجازی سوق داده شده است. لذا توجه به ترفندهای دیجیتال مارکتینگ در املاک اهمیت یافته و آگاهی از آن ها امری ضروری خواهد بود. به طوری که عدم تعامل با کاربر در فضای مجازی موجب گسستگی ارتباط شما با مشتری شده و این برای کسب و کارتان اصلا مناسب نیست. در مجموع چه به صورت اینترنتی و چه حضوری می بایست در زمان برقراری ارتباط با مشتری هوشیار بوده و با اقدامات به موقع آن ها را جذب کنید تا بتوانید فایل های خود را تکمیل و یا به بهترین نحو ارائه دهید.

یاد آوری به مشتریان

این روش بازاریابی را تنها برای برخی از مشاغل مانند دندان پزشکان یا نمایندگان بیمه شاهد هستیم. اما بسیاری از مشاغل دیگر نیز می توانند از این روش استفاده کنند این یادآوری ها به صورت کاملا مودبانه و بدون هیچ گونه اسراری مشتری را به استفاده از خدمات شما دعوت می کند. این مورد برای مشاوران املاک بیشتر در فایل های رهن و اجاره قابل استفاده بوده و می تواند در موعد تمدید قراردادها با تماس تلفنی و یا پیامک صورت گیرد.

بهتر است لیست کاملی از مشتریانی داشته باشید که قبلا به دفتر مشاور املاک شما مراجعه کرده‌­اند و یا با کارشناسان فروش شما از طریق تلفن و یا وبسایت در تماس بوده‌­اند. در این صورت به راحتی می­‌توانید تبلیغات خاص و مرتبط را به مخاطب قبلی ارائه دهید و شانس تبدیل شدن آنها به مشتری را حداکثر کنید.

ارتباطی موثر با مشتری برقرار کنید، تا جذب شود!

اولین گام برای خرید یا فروش ملک، برقراری ارتباطی مناسب و موثر با مشتری می باشد. لذا در هنگام گفتگو با مشتری جوانب را سنجیده و قدم به قدم پیش بروید. اگر مشتری برای شروع صحبت و ایجاد ارتباط اقدامی نمی کند، شما پیش قدم شده و با معرفی خود گفتگو را آغاز کنید. در ادامه گفتگو زیرک بوده و توجه ویژه ای به گفته های مشتری نشان دهید تا از لابلای حرف های وی دغدغه ها و ارزش های او را تشخیص دهید. در این صورت شما به راحتی می توانید بحث را ادامه داده و صمیمتی مناسب و خاص موقعیت را وارد گفتگو کنید. اگر در این فرایند موفق عمل کنید، شما توجه وی را جلب کرده و برای ادامه روند جذب مشتری برای خرید یا فروش می توانید بسیار مثبت باشید. اگر گفتگوی خود با مشتری را به خوبی مدیریت کنید خریدار شرایط مورد نظر خود را به شما خواهد گفت و در ادامه می توانید فایل های مناسب را ارئه دهید و یا در سوی دیگر فروشنده ملک خود را به شما سپرده و می توانید آن را فایل کنید. این جاست که شما توانسته اید مشتری را جذب کنید!

در همین رابطه بخوانید:

ارتباط موثر با مشتری ویژه مشاورین املاک

فروش راه حل و ارائه ملک مناسب مشتری 

در هنگام فروش ملک اینکه بر روی چه نکته ای تاکید و توجه دارید بسیار اهمیت دارد. اگر هنگام ارائه فایل ها به مشتری تنها بر معرفی ملک و مزایای آن تاکید داشته باشید و توجهی به نیاز ها و اولویت های مشتری نشان ندهید، به راحتی مشتری خود را از دست داده و اولین ضربه را به جایگاه شغلی خود وارد کرده اید. به عنوان مشاور املاک حرفه ای، باید تلاشتان بر این باشد که فایل مناسب با شرایط مشتری را ارائه کرده و اولویت های وی را در نظر بگیرید و به عبارتی به دنبال راه حل برای او و نیازهایش باشید. 

تمام روش های نوین در بازاریابی و فروش، بر هوشمندی فروشنده و درک مشتری تاکید دارند!

پیش بینی مرحله بعد

زمانی که ارتباط با مشتری برقرار شد و در مرحله مناسب از ارائه درخواست از طرف وی قرار گرفتید باید مشتری را برای انجام اقدامات بعدی راهنمایی کنید و مرحله بعد را پیش پای او قرار دهید. زمانی که درخواست مشتری را دریافت کردید می توانید برای جلسه ملاقات بعدی، بازدید از ملک و یا دادن خبری پیرامون ملک با او قرار گذاشته و ارتباط خود را ادامه دار کنید. رها کردن مشتری بدون دادن نقشه برای قرار گرفتن در مرحله بعد به معنی از دست دادن مشتری بوده و باید جدی گرفته شود.

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 (5 رای)