سرمایه گذاری ملکی با پول کم

دسته بندی ها: اموزشی

سرمایه گذاری ملکی با پول کم

در این مقاله خواهید خواند:

خرید آپارتمان با پول کم

با توجه به افزایش نرخ مسکن طی سال های گذشته دستیابی به خانه شخصی برای بسیاری از افراد غیرممکن شده و یا به سختی امکان پذیر است. اما از طرفی شاهد محبوبیت بازار در میان عموم افراد هستیم. این موضوع که از جنبه های مختلف نشات می گیرد سبب شده تا بازار املاک و سرمایه گذاری ملکی از دیرباز تاکنون محبوبیت داشته و سرمایه های بزرگ افراد را به خود جذب کند. سرمایه گذاری ملکی به سبب ریسک پایین و سودآوری معقول آن یکی از بهترین بازارها برای کسب سود می باشد. اما در شرایط کنونی چکونه می توان به خرید ملک فکر کرد؟ آیا برای سرمایه گذاری ملکی با پول کم راهی وجود دارد؟

 

صفحات زیر را هم حتما ببینید :

 

برای خرید ملک می بایست راه های مختلف را بررسی و بر اساس توانایی مالی و موقعیت های پیش آمده انتخاب بهتر را برگزید. هنگام خرید ملک می بایست با دید باز به ماجرا نگاه کنید تا بتوانید تمامی جوانب را سنجیده و پیش بروید. خرید ملک با سرمایه اندک هم شدنی خواهد بود اما نه در بهترین جا و با بهترین امکانات! 

هنگاهی که سرمایه شما محدود است باید به سرمایه گذاری مناسب فکر کنید، نه به ایده آل های ذهنیتان. برای این منظور می توانید موارد و راه حل های زیر را در نظر داشته باشید و با دیدگاهی این متفاوت گزینه های موجود در بازار را بررسی کنید. موارد ذکر شده در ادامه مقاله را مطالعه و بسته به شرایطتان اقدامات لازم را انجام دهید. اما بدانید که خرید خانه با سرمایه کم هم شدنی است، اگر بخواهید و نا امید نشوید.

خانه هایی با حداقل امکانات

در زمان قیمت گذاری املاک تمامی امکانات خانه و ساختمان در نظر گرفته شده و بر اساس آن تعیین قیمت می شود. در حالت معمول امکاناتی مانند کف پوش و دیوار پوش های خانه، جنس، و میزان کابینت ها، نقشه خانه، نورگیر بودن یا نبودن آن، نزدیگی به خیابان های اصلی و مراکز رفاهی در نظر گرفته می شود. اما حذف هر کدام از این موارد بر قیمت ملک تاثیرگذار بوده می توان با سرمایه کمتری اقدام به خرید کرد. یکی دیگر از مواردی که تاثیر زیادی بر قیمت ملک دارد طبقه آن می باشد. خانه هایی که در طبقات همکف و زیر آن قرار دارند قیمت کمتری داشته و برای سرمایه گذاری با پول کم می توانند گزینه ای مناسب و معقول باشند. علاوه بر این وجود آسانسور، پارکینگ و انباری نیز روی ملک و ارزش آن اثر داشته و می توان املاکی با این شرایط را نیز انتخاب کرد. املاکی که فاقد امکانات معمول مانند آسانسور هستند با قیمتی بسیار پایین تر از موارد مشابه معامله می شوند که می توانند گزینه خوبی برای خرید ملک با سرمایه اندک باشند.

توجه داشته باشید که شما می توانید ملکی را برای مدتی خریداری کرده و در طول زمان با افزایش سرمایه خود نسبت به احسن کردن آن اقدام کنید.

خرید آپارتمان با پول کم

خرید ملک با سند تعاونی

برخی از املاک به صورت تعاونی ساخته شده و در زمان تحویل ملک به اعضا تعاونی به سبب عدم دریافت گواهی پایان کار سند آن ها صادر نشده و با سند تعاونی قابل خرید و فروش و نقل و انتقال می باشند. این اسناد جزو سندهای عادی بوده و به طور معمول برای جلوگیری از کلاهبرداری افراد، زیر نظر تعاونی به اعضا جدید منتقل می شود. این دسته از املاک به سبب آماده نبودن سند آن ها قیمت پایین تری در مقایسه با املاک سند دار داشته و برای خرید آپارتمان با سرمایه اندک می توانند گزینه خوبی باشند. توصیه می شود در زمان خرید این دسته از املاک، اعتبار تعاونی مربوطه استعلام شود و مدارک و اسناد مالک نیز مورد بررسی و اعتبار سنجی قرار گیرد. لازم به ذکر است به طور معمول پروسه صدور سند برای این دسته از املاک بسیار طولانی بوده و وعده و وعید های فروشندگان می تواند تنها بازار گرمی به شمار رود. 

پیش خرید ملک از سازندگان معتبر

پیش خرید ملک در مناطق رو به رشد یکی از بهترین و سودآورترین اقدامات برای سرمایه گذاری ملکی می باشد. در پروسه پیش خرید ملک سازنده اقدام به پیش فروش واحدهای آپارتمانی خود کرده و سرمایه گذاران با بررسی موقعیت مجموعه، اعتبار سازنده، طرح اولیه کار، میزان اقساط و روند کاری پروژه و ... اقدام به سرمایه گذاری می کند. با ورود فرد به یک پروژه می بایست مبالغ مشخصی را در ابتدای کار و همچنین در طول ساخت و اجرای آن واریز کرده و در نهایت پس از چند سال که طبق اعلام سازنده کاملا مشخص می باشد واحد خود را به صورت آماده و مطابق با قرارداد منعقد شده تحویل بگیرد. در این شرایط به سبب پرداخت اقساط افراد می توانند برای تامین هزینه فرصت کافی داشته باشند و به راحتی اقدام خرید ملک با سرمایه کم تری کنند. توصیه می شود برای پیش خرید ملک از تعاونی های مسکن و یا سازندگان شخصی، اعتبار سازنده و پروژه مربوطه را مورد بررسی قرار داده و با اطمینان قدم بردارید. چرا که این دسته از املاک دارای شرایطی خاص بوده و در صورت کوتاهی افراد در انتخاب پروژه مناسب می تواند با از بین رفتن سرمایه فرد همراه باشد.

در همین رابطه بخوانید:

راه های شناخت تعاونی مسکن معتبر چیست؟

سرمایه گذاری در حاشیه شهرها

به سبب افزایش سرسام آور قیمت ها در بازار مسکن این روزها شاهد افزایش معاملات در حاشیه شهرها هستیم. چرا که قیمت املاک در این مناطق در مقایسه با بافت داخل شهر تفاوت بسیاری داشته و خرید زمین و یا خانه راحت تر امکان پذیر است. در حاشیه شهرها به سبب اینکه برخی زمین ها دارای کاربری زراعی هستند و یا امکانات شهری کمتری در دسترس افراد می باشد قیمت ها تفاوت زیادی داشته و برای برخی از سرمایه گذاران فرصت مناسبی می باشند تا با سرمایه ای کمتری اقددام به خرید کنند. خرید زمین در حاشیه شهرها می تواند برای سرمایه گذاری مناسب باشد، چرا که می توانید پس از مدتی اقدام به فروش ملک و یا ساخت و ساز در آن کرده و سود مناسبی را دریافت کنید. علاوه بر این در صورت تمایل می توانید پس از مدتی اقدام به احسن کردن ملک نموده و برای خرید گزینه های بهتر و خوش معامله آماده شوید.

استفاده از تسهیلات بانکی

چنانچه اندک سرمایه ای در دست دارید و تصمیم به خرید ملک دارید می توانید با استفاده از تسهیلات مسکن مبلغ مربوطه را افزایش داده و گزینه ای بهتری را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید. تسهیلات مسکن و یا دیگر انواع آن در صورتی که بتوانید بازپرداخت آن را به صورت مرتب انجام دهید گزینه ای بسیار عاقلانه در زمان سرمایه گذاری خواه بود. چرا که شما از دوسمت ماجرا سود خواهید برد. به این صورت که با بدهی ایجاد شده در طول زمان مبلغ اقساط می تواند ناچیز شمرده شود و بخش اندکی از درآمدتان را به خود اختصاص دهد. علاوه بر این در سوی دیگر ملک و سرمایه شما با افزایش تورم و همچنین رونق بازار به سود مناسبی خواهد رسید که هر دو این موارد می تواند برای هر سرمایه گذاری پسندیده باشد..

در این شرایط توصیه ما به شما این است که برای پرداخت اقساط و اندکی سختی کشیدن در بازه ای مشخص پا پس نکشیده و برای خریدی بهتر برنامه ریزی کنید.

استفاده از مبلغ رهن ملک

استفاده از مبلغ رهن ملک

چنانچه هدف شما از خرید ملک سرمایه گذاری می باشد و نه سکونت، می توانید روی مبلغ رهن ملک نیز حساب کرده و برای گزینه هایی بهتر اقدام به خرید کنید. به طور معمول رهن کامل املاک بسته به سن بنا و امکانات ملک، با یک چهارم تا یک ششم مبلغ خریدشان صورت گرفته و می تواند بخش معقول و مناسبی از هزینه خریدتان را تامین کند. برای این منظور می توانید به دفاتر املاک اعلام کنید که ملک را به کمک رهن آن خواهید خرید و بسته به مبلغ مربوطه سرمایه شما نیز قابل تغییر می باشد. 

توصیه می شود برای خرید ملک به کمک رهن مدت زمانی را برای پیدا شدن مستاجر در نظر گرفته و زمان لازم برای تامین پول فروشنده را در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که رهن و اجاره ملک در ماه پایان سال  تا شهریور ماه شرایط بهتری داشته و حتی با مبالغ بالاتر سریعتر رهن و اجاره می شود.

در همین رابطه بخوانید:

اجاره بهای ملک را چگونه محاسبه کنیم؟

خرید املاک به صورت قولنامه ای

املاک قولنامه ای در بازار مسکن بسیار دیده شده و خرید و فروش می شوند. این دسته از املاک به سبب مخاطراتی که می تواند ایجاد کند محبوبیت کمی داشته و معامله آن ها با دردسرهایی همراه است. اما در این میان برخی املاک و افراد هستند که می توان به آن ها اعتماد کرده و برای معامله با آن ها حاضر شد. املاک قولنامه ای چنانچه به لحاظ حقوقی مورد تایید قرار گیرند در مقایسه با املاک سند دار تفاوت قیمت فاحشی داشته و به طور معمول ارزش آن ها 30 تا 50 درصد کمتر از املاک سند دار می باشد. لذا با این شرایط چنانچه گزینه ای مورد اعتماد پیدا شود می توان با سرمایه ای کمتر اقدام به خرید و سرمایه گذاری ملکی کرد. اما توصیه می شود اقدامات ضروری برای تایید مالکیت پس از معامله را انجام داده و با مشاورین این امر به طور کامل مشورت کنید. ریسک معاملات قولنامه ای بسیار بالا است!

در همین رابطه بخوانید:

خرید خانه با سند وکالتی

خرید املاک به صورت قولنامه ای

 

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 (2 رای)