ثبت درخواست انصراف مسکن ملی سال 1400

ثبت درخواست انصراف مسکن ملی سال 1400

ثبت درخواست انصراف مسکن ملی سال 1400 : پیگیری ثبت نام مسکن ملی,مرحله چهارم ثبت نام مسکن ملی,سامانه ثبت نام مسکن ملی,دور سوم ثبت نام مسکن ملی,ثبت نام مجدد مسکن ملی,شرایط ثبت نام مسکن ملی,آغاز ثبت نام مسکن ملی,ثبت درخواست انصراف مسکن ملی


  •  پیگیری ثبت نام مسکن ملی

  • مرحله چهارم ثبت نام مسکن ملی

  • سامانه ثبت نام مسکن ملی

  • دور سوم ثبت نام مسکن ملی

  • ثبت نام مجدد مسکن ملی

  • شرایط ثبت نام مسکن ملی

  • آغاز ثبت نام مسکن ملی

  • ثبت درخواست انصراف مسکن ملی

 

گروه املاک صدف :  وزارت راه و شهرسازی پیشتر اعلام کرده بود که متقاضیان بدحساب از پروژه های مسکن ملی حذف و امکان ثبت نام‌ مجدد فراهم خواهد شد.

بر اساس اعلام وزیر راه و شهرسازی، از مجموع ۵۳۰ هزار واحد مسکن ملی که در مرحله اجرا قرار دارد تا روز ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ تعداد ۲۱۳ هزار و ۱۰۱ متقاضی اقدام به افتتاح حساب کرده و از این تعداد ۱۵۰ هزار و ۳۳۸ نفر وجوه اولیه را واریز کردند که معادل ۶ هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان است. بنابراین حدود ۳۸۰ هزار نفر مبلغی را واریز نکرده‌اند که احتمال حذف آنان وجود دارد.

شهریور سال ٩٨ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس‌جمهوری کلنگ‌زنی شد. برای این پروژه ۴۰۰ هزار واحد تعریف شد که در دور نخست نام نویسی یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از طریق سایت tem.mrud.irو پیامک ثبت نام کردند که ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند. نخستین واحدها به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان‌ماه ۹۹ به دستور رییس‌جمهوری افتتاح شد.

این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود که به‌تازگی این رقم به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

آورده متقاضیان در مرحله نخست حدود ۴۰ میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه‌های تابستان ۹۹ به متری ۲.۷ میلیون تومان می رسد.  ثبت نام مرحله اول به پایان رسیده است. مهلت بارگذاری مدارک و افتتاح حساب، پایان مهرماه اعلام شده بود که تا پنجم دی‌ماه تمدید شد و هم اکنون فرصت به پایان رسیده است.

اکنون ۱۶۰ هزار نفر در فهرست ذخیره طرح مسکن ملی هستند که با عدم واریز آورده اولیه از سوی بسیاری از متقاضیان در مهلت مقرر امکان جایگزینی فهرست ذخیره وجود خواهد داشت.

 


پیگیری ثبت نام مسکن ملی

 

آدرس سامانه پیگیری ثبت نام مسکن ملی ، tem.mrud.ir می باشد. نحوه پیگیری ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۰ نیز به این صورت است که ثبت نام کنندگان مسکن ملی 1400 ابتدا باید وارد سایت مسکن ملی شده و سپس در بخش ( مشاهده و پیگیری درخواست ها ) با وارد کردن کد ملی و دریافت رمز عبور، اقدام به مشاهده نتیجه ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۰با کد ملی نمایند.


سامانه پیگیری ثبت نام مسکن ملی 1400

 

در کنار راه اندازی سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir، یکی دیگر از طرح های دولت که در سال های اخیر، جهت کنترل قیمت بازار مسکن و کمک به خانه دار شدن اقشار ضعیف جامعه ارائه شده است، طرح اقدام ملی مسکن بوده که به موجب آن، سرپرستان خانواری که توانایی مالی کافی برای ساخت یا خرید مسکن را نداشته می توانند با ثبت نام در این طرح، وام لازم را دریافت نموده و با اضافه کردن آورده خود به این وام، اقدام به خرید مسکن مورد نیاز خود نمایند.

بر اساس اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی، ثبت نام مسکن ملی 1400 از ساعت 12 روز چهارشنبه مورخ 19 خرداد ماه 1400 آغاز گردید و تا یک هفته یعنی 26 خرداد ماه ادامه داشت. هر چند مهلت زمان ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۰ به اتمام رسیده اما افرادی که اقدام به ثبت نام نموده اند، خواهان این مساله بوده که ثبت نام خود را پیگیری نموده و از نتیجه ثبت نام خود مطلع شوند.

با توجه به تمایل شهروندان به پیگیری ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۰ ، در سامانه اقدام ملی مسکن به نشانی tem.mrud.ir، سامانه پیگیری ثبت نام مسکن ملی 1400 با عنوان ( مشاهده و پیگیری درخواست ها ) پیش بینی گردیده که ثبت نام کنندگان مسکن ملی می توانند با مراجعه به آن، اقدام به پیگیری ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۰ نمایند.


پیگیری ثبت نام مسکن ملی 1400 با کد ملی

 

ثبت نام در هر یکی از سامانه های دولتی علی القاعده مستلزم دارا بودن شرایط ثبت نام در آن سامانه می باشد. به عنوان مثال، شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن در سامانه وام ودیعه که از زیر مجموعه های سایت اقدام ملی مسکن بوده، بیان گردیده و تا زمانی که فرد واجد این شرایط نباشد، حق ثبت نام در سامانه مربوطه را نخواهد داشت. ثبت نام مسکن ملی نیز مستلزم دارا بودن شرایط اعلام شده از سوی دولت می باشد. به موجب ماده یک آئین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، شرایط اصلی برای ثبت نام مسکن ملی عبارتند از :

۱متقاضی ، مالک زمین یا واحد مسکونی نباشد.

۲در شهر محل تقاضا حداقل 5 سال سابقه سکونت داشته باشد.

۳قبلا از امکانات دولتی یا عمومی غیردولتی تامین مسکن استفاده نکرده باشد.

۴متاهل یا سرپرست خانوار باشد.

 

چنانچه در طرح مسکن ملی ثبت نام نموده اید و قصد پیگیری ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۰ با کد ملی را دارید، طبق این مراحل اقدام نمایید: ابتدا، آدرس سامانه ثبت نام مسکن ملی یعنیtem.mrud.ir را جست و جو کرده تا وارد صفحه اصلی سایت شوید، در مرحله بعد بر روی قسمت ( مشاهده و پیگیری درخواست ها) کلیک نمایید. اکنون برای پیگیری ثبت نام مسکن ملی 1400 با کد ملی، کافی است تا کد ملی خود را وارد فیلد مربوطه نمایید تا رمز عبور به شماره همراه شما ارسال شود.

 

 
ثبت نام مجدد از حذفی های مسکن ملی


 توجه : ثبت نام مجدد از حذفی های مسکن ملی سال 1400 تاکنون اعلام نشده است و خبر زیر مربوط به سال 99 می باشد . به محض اعلام خبر جدید در همین صفحه اطلاع رسانی خواهد شد ...


معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: کسانی که به دلیل عدم واریز وجه از طرح اقدام ملی حذف شده اند با توجه به سبز بودن فرم «ج» آنها می توانند در مرحله دوم مجددا نام نویسی کنند.

محمود محمودزاده در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: حدود ۴۶۰ هزار نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن تایید شده بودند که تا روز ۳۰ آذرماه باید تعیین تکلیف شوند. ما به لحاظ اینکه نهایت تعامل و فرصت را داشته باشیم چند دوره فرآیند بارگذاری مدارک و افتتاح حساب را تمدید کردیم.

وی افزود: کسانی که به آنها پیامک ارسال شده اگر تا ۳۰ آبان نسبت به افتتاح حساب و واریز حدود ۴۰ میلیون تومان اقدام نکرده باشند حذف شده اند. اما افرادی در این بین بودند که عنوان کردند پیامکی به آنها ارسال نشده و در فرآیند نام نویسی دچار مشکل شدند که تا ۳۰ آذر به آنها مهلت داده ایم. بعد از این تاریخ باید ببینیم چند نفر از افرادی که ثبت نام کرده اند متقاضی واقعی هستند و بر اساس ظرفیت خالی، ثبت نام دور دوم را آغاز کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: کسانی که حذف می شوند منعی برای ثبت نام مجدد ندارند؛ زیرا امتیازی استفاده نکرده اند و فرم «ج» آنها سبز است که همانند دیگر متقاضیان می توانند نام نویسی کنند.

محمودزاده درباره آخرین وضعیت واریز وجه از سوی متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن گفت: در مرحله اول ۴۶۰ هزار متقاضی مسکن ملی واجد شرایط شناخته شدند که از این تعداد ۱۰۰ هزار نفر مخصوص بافت فرسوده بودند. یعنی برای ۳۰۰ هزار نفر باید خانه بسازیم. این ۳۰۰ هزار تن تقریبا معادل کل مجموعه است که ۲۴۰ هزار نفرشان تعیین تکلیف شده و به تعهدشان عمل کرده اند. بدین صورت که یا از حدود دو سال قبل به آنها زمین داده ایم که در حال ساخت هستند یا ۴۰ میلیون تومان را در قالب ثبت نام واریز کرده اند.

وی تصریح کرد: حدود ۶۰ هزار نفر باقی مانده که یا آورده را واریز نکرده، یا تکمیل نکرده اند که باید تا پایان آذرماه تعیین تکلیف شوند.

به گفته محمودزاده برای کل ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن، تامین زمین شده است.

مسکن ملی در یک نگاه

شهریوماه ۱۳۹۸ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهور کلنگ زنی شد. اولین واحدها از این پروژه ۴۰۰ هزار واحدی به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان ماه ۱۳۹۹ به دستور رئیس جمهور افتتاح شد. این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه های تابستان ۱۳۹۹ به متری ۲.۷ میلیون تومان می رسد. ثبت نام مرحله اول به پایان رسیده و متقاضیان واجد شرایط برای بارگذاری مدارک خود باید به سامانه tem.mrud.ir مراجعه کنند. مهلت بارگذاری مدارک  و افتتاح حساب، پایان مهر ماه اعلام شده بود که تمدید شده است. در صورت  عدم واریز وجه یا انصراف متقاضیان اولیه، افرادی از لیست رزرو جایگزین آنها می‌شوند.

 

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 (27 رای)