تسهیلات وام مسکن و جعاله سال 1401 + اقساط و بازپرداخت

تسهیلات وام مسکن و جعاله سال 1401 + اقساط و بازپرداخت

تسهیلات وام مسکن و جعاله سال 1401 + اقساط و بازپرداخت


  •  تسهیلات جعاله

  • مبلغ وام جعاله بانک ملی

  • وام جعاله 50 میلیونی بانک مسکن 1401

  • جدول اقساط وام جعاله بانک مسکن

  • وام جعاله بانک مسکن 1401

  • وام جعاله مسکن 1401

  • وام تعمیرات مسکن بانک رفاه 1401

  • مبلغ وام جعاله بانک مسکن

 

 

خبر : 10 مهرماه 1400


 املاک صدف :  طبق مصوبه بانک مرکزی سقف تسهیلات از محل اوراق گواهی حق‌تقدم در شهر تهران برای زوجین از ۲۰۰ میلیون تومان به ۴۰۰ میلیون تومان افزیش یافت و مبلغ این وام به صورن انفرادی از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.

افزایش سقف تسهیلات «ساخت و خرید مسکن» و «جعاله مسکن» از محل اوراق گواهی حق‌تقدم در یک‌هزار و سیصد و بیستمین جلسه شورای پول و اعتبار در تاریخ ۱۶‌‌‌‌ شهریور ۱۴۰۰ تصویب و پس از چندی به بانک مسکن ابلاغ شد.

براساس مصوبه بانک مرکزی سقف تسهیلات از محل اوراق گواهی حق‌تقدم در شهر تهران برای زوجین از ۲۰۰ میلیون تومان به ۴۰۰ میلیون تومان افزیش یافت و مبلغ این وام به صورن انفرادی از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.
سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم در مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت برای زوجین از ۱۶۰ میلیون تومان به ۳۲۰ هزار تومان و رقم درخواست انفرادی این وام از ۸۰ میلیون تومان به ۱۶۰ میلیون تومان افزایش یافته است.
همچنین مبلغ این تسهیلات برای سایر مناطق شهری که جمعیت ۲۰۰ هزارنفر یا کمتر دارد برای زوجین از ۱۲۰ میلیون تومان به ۲۴۰ میلیون تومان و به صورت انفرادی از ۶۰ میلیون تومان به ۱۲۰ میلیون تومان رسیده است.

مبلغ تسهیلات جعاله (تعمیر) از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن که پیش از این ۴۰ میلیون تومان بود با رشد ۱۰۰ درصدی به ۸۰ میلیون تومان رسید و اعطای این تسهیلات به صورت همزمان یا غیر همزمان به گیرندگان تسهیلات خرید، امکان پذیر است.

لازم به ذکر است سقف جدید تسهیلات اوراق مسکن برای واحد‌های مسکونی با حداکثر عمر ۲۵ سال ساخت، قابل استفاده است.

درصورتی که از تاریخ صدورجواز ساخت بیش از ۲۵ سال و حداکثر ۳۰ سال سپری گذشته باشد سقف تسهیلات در تهران ۱۶۰ میلیون تومان، مراکز استان و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۲۰ میلیون تومان و سایر شهر‌ها ۸۰ میلیون تومان خواهد بود.

 همچنین ملک مورد نظر باید شرایط و مشخصات لازم از جمله رعایت آیین‌نامه ۲۸۰۰، تایید استحکام بنا، چک لیست کنترل کیفیت ساختمان و را داشته باشد.

جهت دریافت سقف تسهیلات باید ۸۰ درصد ارزش کارشناسی ملک که توسط ارزیاب بانک محاسبه و در گزارش ارزیابی درج می‌شود، کفاف تسهیلات را بدهد.


رقم اقساط و بازپرداخت تسهیلات مسکن و جعاله

 

اقساط تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی هریک زوجین در شهر تهران با درنظر گرفتن سود ۱۷.۵ درصد و مدت بازپرداخت ۱۲ سال ماهانه ۳ میلیون و ۳۳۲ هزار تومان است که در صورت دریافت تسهیلات از سوی زوجین با مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان باید ماهانه ۶ میلیون ۶۶۴ هزار تومان پرداخت شود که جمع کل بازپرداخت و سود این تسهیلات ۹۶۰ میلیون تومان است.

همچنین افرادی که وام ۸۰ میلیون تومانی تعمیر (جعاله) را دریافت می‌کنند با درنظرگرفتن سود ۱۷.۵ درصد و بازپرداخت ۵ ساله باید ماهانه حدود ۲ میلیون تومان قسط پرداخت کنند که جمع کل پرداختی طی ۵ سال به همراه اصل پول ۱۲۰ میلیون تومان خواهد بود.

در مجموع اقساط تسهیلات پرداختی ۴۸۰ میلیون تومانی ماهانه ۸ میلیون و ۶۶۴ هزار تومان خواهد بود که پس از ۵ سال با اتمام اقساط تسهیلات جعاله به ۶ میلیون و ۶۶۴ هزار تومان خواهد رسید و جمع کل بازپرداخت به همراه سود یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان خواهد بود.


 

وام تعمیر مسکن که به‌نام جعاله نیز معرفی شده است تسهیلاتی برای تعمیر مسکن یا ساختمان است. این وام برای تعمیر یا تکمیل مسکن پرداخت می‌شود. بانک‌ها وام تعمیر مسکن را در انواع با سپرده و بدون سپرده می‌پردازند.
وام جعاله تعمیر: این وام جعاله در واقع به آن دسته از امورات ساختمان که قبلا کارشان انجام شده اما مجددا دچار آسیب شده اند، تعلق می گیرد. برای مثال می توان به تعمیر چاه، سرویس، حمام، بازسازی داخلی خانه، پشت بام و موارد مشابه اشاره نمود.

  وام جعاله تکمیل: این وام جعاله هم برای آن دسته از کارهای ساختمانی مورد استفاده قر ار می گیرد که فرد به دلیل کمبود بودجه نتوانسته آن ها را تکمیل نماید. برای مثال می توان به نرده کسی، دیوار کشی، حفر چاه، موکت کاری یا کاشی کاری خانه، تکمیل بخش های داخلی و موارد این چنینی دیگر اشاره نمود.

پس شما در صورت مواجه بودن با هر کدام از این موارد، می توانید نسبت به ثبت نام وام جعاله بانک مسکن اقدام نموده و از تسهیلات آن استفاده کنید.


سامانه ثبت نام وام جعاله بانک مسکن

 

بانک مسکن جهت رفاه کاربران و هم چنین حرکت در مسیر گسترش خدمات آنلاین، اقدام به راه اندازی سامانه ثبت نام وام جعاله بانک مسکن به نشانی اینترنتی loan.bank-maskan.ir کرده است. بنابراین شما می توانید برای ثبت نام وام جعاله بانک مسکن در کنار سایر انواع وام های مربوط به مسکن این بانک، از این سامانه استفاده نمایید. برای ورود به این سامانه و ثبت درخواست وام جعاله، کافی است آدرس اینترنتی آن را در مرورگر خود ثبت کرده و جست و جو نمایید. به طور معمولا این سامانه اولین سایتی است که بالا می آید و شما می توانید به آن وارد شده و کارهای ثبت نام وام خود را انجام دهید. برای ثبت درخواست وام از طریق این سامانه هم می توانید با استفاده از رایانه م هم از طریق موبایل اقدام نمایید و در این مورد محدودیتی وجود ندارد. اما باید دقت داشته باشید که اطلاعات را با دقت و به شکلی صحیح وارد کنید.
جهت ثبت نام وام جعاله بانک مسکن ، باید از طریق سامانه اینترنتی مربوطه که اشاره کردیم اقدام نمایید. برای این کار چند مرحله لازم است که اکنون به اختصار به آن ها را بیان می کنیم.

راهنمای تصویری ثبت نام وام جعاله بانک مسکن

    ۱ابتدا باید وارد سامانه مربوطه به آدرس loan.bank-maskan.ir شوید.
    ۲بعد از ورود به سامانه باید گزینه «ثبت درخواست جدید» را انتخاب نمایید.
۳در ادامه چند مرحله مربوط به قبول یک سری تعهدات و احراز هویت شما از طریق شماره تلفن تان وجود دارد که باید آن ها را انجام دهید و کلید «ادامه» را بزنید.
۴سپس به صفحه جدیدی خواهید رسید که در واقع صفحه اول ثبت درخواست وام بوده و مربوط به اطلاعات تسهیلات است. در این قسمت باید از منو نوع تسهیلات، گزینه «جعاله تعمیر مسکن» را انتخاب نمایید.
۵در ادامه باید اطلاعات لازمه دیگر در هر مرحله را به درستی وارد کرده و همه مراحل را به همین شکل پشت سر بگذارید.
۶در انتها که درخواست ثبت نام وام جعاله مسکن شما تکمیل شود، یک کد پیگیری در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

 

انواع وام تعمیرات مسکن

 

پیش از اینکه بخواهیم درباره مبلغ، بانک‌های ارائه‌دهنده و شرایط دریافت وام تعمیرات مسکن صحبت کنیم، بد نیست بدانید که جزئیات این وام به قوانین بانک عامل بستگی زیادی دارد. به صورت کلی این تسهیلات به دو صورت ارائه می‌شود که شامال وام جعاله تعمیر و وام جعاله تکمیل می‌شود.


وام مسکن
وام جعاله تعمیر

 

      حفر یا ترمیم چاه
      سرویس حمام، آشپزخانه و دستشویی
      ترمیم یا آسفالت پشت‌بام
      کاشی‌کاری
      جابه‌جایی در‌ها و پنجره‌ها
      لوله‌کشی و سیستم گرمایش و سرمایش
      تعمیرات جزئی داخل ساختمان
      رنگ و نقاشی
      خرید انشعاب آب و برق
      لوله‌کشی آب و گاز
      ترمیم سیم‌کشی معیوب ساختمان

وام جعاله تکمیل

      حیاط‌سازی
      نرده‌کشی
      کاشی‌کاری
      موزاییک‌کاری
      لوله‌کشی گاز و آب
      نصب تاسیسات سرمایش و گرمایش
      کابینت‌گذاری
      تکمیل زیرزمین
      حفر چاه
      نصب موکت، پارکت، سرامیک
      تغییرات داخلی ساختمان

 

همان‌طور که مشاهده می‌کنید این وام فقط برای تعمیر نیست و اگر خانه‌ای ساخته‌اید و به دلیل کمبود بودجه نتوانسته‌اید آن را تکمیل کنید، می‌توانید سراغ این تسهیلات بروید

بانک‌های ارائه‌دهنده وام تعمیرات مسکن

 

شاید وقتی نام وام تعمیرات مسکن می‌آید، در لحظه اول یاد بانک مسکن بیفتیم. اما بانک‌های مختلفی هستند که این وام را ارائه می‌کنند. در ادامه به طور کامل و مفصل درباره بانک‌های ارائه دهنده وام تعمیرات مسکن و شرایط دریافت این وام صحبت می‌کنیم.


وام تعمیر مسکن بانک مسکن

 

اولین جایی که برای دریافت وام تعمیرات می‌توانید مراجعه کنید، طبیعتا بانک مسکن است. بانکی به صورت تخصصی به همه تسهیلات و خدمات مربوط به حوزه مسکن می‌پردازد. این بانک ۴۰ میلیون تومان وام جعاله مسکن به شما می‌دهد که باید آن را از طریق خرید اوراق گواهی ممتاز انجام دهید. این روش کمک می‌کند تا بتوانید در مدت زمان کمتر، سقف وام مورد نظر را دریافت کنید. اما یادتان باشد که باید اوراق بخرید. در غیر این صورت می‌توانید از روش سپرده‌گذاری استفاده کنید که در نهایت ۵ میلیون تومان دستتان را می‌گیرد.


شرایط دریافت وام تعمیرات بانک مسکن

 

اگر می‌خواهید از بانک مسکن وام تعمیرات بگیرید، همان‌طور که گفتیم دو روش پیش‌روی شماست. در ادامه هر دو روش را توضیح می‌دهیم:

      خرید اوراق گواهی ممتاز: در این روش برای دریافت وام تعمیر مسکن باید اوراق ممتاز یا همان اوراق تسه را از شعب بانک مسکن یا شعب کارگزاری بورس خریداری کنید. البته یادتان نرود که حتما باید در سامانه سجام ثبت کنید و کد بورسی هم بگیرید. قیمت هر برگه اوراق ممتاز ۵۰ هزار تومان است که با آن ۵۰۰ هزار تومان وام بانک مسکن می‌دهند. پس برای ۴۰ میلیون تومان وام تعمیرات باید ۸۰ برگ تسه بخرید که ۴ میلیون تومان می‌شود. مدت زمان بازپرداخت وام ۶۰ ماهه یا همان ۵ ساله است و می‌توانید به صورت پلکانی یا سالیانه آن را پرداخت کنید. اگر میزان سود این وام ذهنتان را مشغول کرده، باید بگوییم کارمزد آن ۱۷.۵ درصد است.
      سپرده‌گذاری: همان‌طور که گفتیم روش دومی هم برای دریافت وام تعمیر مسکن از بانک مسکن وجود دارد که شاید با توجه به مبلغ ۵ میلیون تومانی آن، یا قیدش را بزنید یا برای تعمیرات جزئی بتوانید از آن استفاده کنید. برای دریافت وام تعمیرات به این روش باید ۶ ماه پولتان را در یکی از حساب‌های صندوق پس‌‌انداز یکم، صندوق پس‌انداز مسکن، صندوق پس‌انداز مسکن جوانان یا صندوق پس‌انداز مسکن سپرده‌گذاری کنید. سود این وام ۱۱ درصد است و می‌توانید به دو روش سالیانه و پلکانی قسط آن را پرداخت کنید.

 

وام مسکن بانک ملی
وام تعمیرات مسکن بانک شهر

بانک شهر که زیر نظر شهرداری فعالیت می‌کند، یکی از بانک‌های خصوصی است که تا ۱۰ میلیون تومان وام تعمیرات مسکن به شما می‌دهد. البته وام این بانک مسدودی دارد که مبلغ مورد نظر تا روز آخر تسویه وام نزد بانک باقی می‌ماند. سود وام تعمیرات مسکن بانک شهر ۱۸ درصد و بازپرداخت آن حداکثر ۴ ساله است.


وام تعمیرات مسکن بانک ملی

 

بانک ملی یکی از بزرگترین بانک‌های کشور است که وام‌های متنوعی دارد، ولی برای ارائه تسهیلات سخت‌گیری می‌کند. این بانک وام تعمیرات مسکن هم دارد. ما شرایطش را به شما می‌گوییم، تصمیم‌گیری نهایی با خودتان! برای وام تعمیر مسکن باید صاحب سند ۶ دانگ باشید تا بتوانید نهایتا ۱۰ میلیون تومان بگیرید. اگر سند ندارید، فقط به یک میلیون تومان فکر کنید. حالا ببینید چقدر ارزش دارد؟ اگر وام تعمیرات مسکن بانک ملی را گرفتید، آن را باید حداکثر ۳ ساله و با سود ۱۸ درصد تسویه کنید.

 

ام تعمیر مسکن بانک پارسیان

 

بانک پارسیان دیگر بانک خصوصی است که وام تعمیرات مسکن را به متقاضیان ارائه می‌کند. سقف این وام براساس ضوابط بانک مشخص می‌شود و حداکثر باید تا ۵ سال با سود ۱۸ درصد تسویه شود. اما یادتان باشد نیاز به گردش و معدل حساب بین ۶ تا ۹ ماه دارید و ۲۲ درصد از کل مبلغ وام تا پایان اقساط مسدود می‌شود.


وام تعمیرات مسکن بانک صادرات

 

اگر جز بانک مسکن، وام تعمیرات دیگر بانک‌ها نیازتان را برطرف نمی‌کند، شرایط بانک صادرات به مراتب بهتر است. این بانک تا سقف ۵۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد به شما وام می‌دهد. اما در عوض ۲ ساله باید آن را تسویه کنید!


وام تعمیر مسکن بانک سینا

 

یکی دیگر از بانک‌های خصوصی که وام تعمیرات مسکن دارد، بانک سینا است. سقف وام این بانک مشخص نیست و باید ببینید ضوابط تا چه اندازه اجازه می‌دهد. اما برای گرفتن وام تعمیرات، نیاز به حساب قرض‌الحسنه بانک سینا دارید. در نهایت وام جعاله این بانک باید تا ۵ سال و با سود ۱۸ درصد تسویه شود.

بانک‌های دیگری هم هستند که بسته به ضوابط خودشان وام تعمیر یا تکمیل مسکن می‌دهند که در جدول زیر جزئیات مربوط به آنها را به طور کامل می‌بینید. مبالغ زیاد معمولا مربوط به تکمیل ساختمان است.


 

نام بانکسقف وام (میلیون تومان)سود (درصد)زمان بازپرداخت (ماه)نیاز به سپردهضمانت
بانک آینده۱۰۱۸۳۶×ضامن رسمی
اقتصاد نوین۲۰۰۱۸۳۶×سند ملک
ایران زمین۵۰۲۲۳۶×ضامن رسمی
تجارت۱۰۱۸۳۶×ضامن رسمی
حکمت ایرانیان۱۰۱۸۳۶×ضامن
دی۲۰۰۱۸۴۸×سند ملک
رفاه کارگران۸۰۱۸۳۶×سند ملک
سامان۳۰۰۱۸۶۰×سند ملک
سپه۱۰۱۸۳۶×ضامن
سینا۲۰۰۱۸۶۰×سند ملک
شهر۱۵۰۱۸۴۸×سند ملک
صادرات۲۰۰۱۸۳۶×سند ملک
قوامین۱۰۱۸۳۶×ضامن رسمی
مسکن۴۰۱۷.۵۶۰×سند ملک
ملی۵۰۱۸۳۶×ضامن رسمی

 

سند ملک

پارسیان۲۰۰۱۸۶۰×سند ملک
پاسارگاد۲۰۱۸۳۶×ضامن رسمی
کارآفرین۲۰۰۱۸۳۶×سند ملک
گردشگری۵۰۰۱۸۶۰×سند ملک

 

 

مدارک لازم برای وام تعمیرات مسکن

با اینکه روال و شرایط دریافت وام‌ها معمولا در بین بانک‌های مختلف شبیه یکدیگر است، ولی در نهایت هر بانک ضوابط مخصوص به خودش را دارد. برای دریافت وام تعمیر مسکن هم همین قاعده وجود دارد، ولی به طور کلی باید مدارک زیر را ارائه کنید:

  •       تکمیل فرم درخواست وام جعاله بانک مورد نظر

  •       اصل و تصویر پایان‌ کار ساختمان

  •       اصل و فتوکپی برابر اصل اسناد مدارک مالکیت متقاضی

  •       صورت برآورد هزینه‌های قابل قبول در معامله شامل قیمت زمین و تهیه مصالح و سایر هزینه‌های قابل قبول شعبه طبق نظر ارزیاب مورد قبول بانک

  •       پرینت فرم‌های ارزیابی ملک و تاییدیه کارشناس عمرانی

  •       رسید پرداخت مبلغ ارزیابی ملک

  •       اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی و ضامن‌ها دریافت وام

  •       فیش آب، برق یا گاز

ضامن وام تعمیر مسکن

طبق قانون بانک مرکزی، برای دریافت هر وامی باید ضامن‌های لازم را داشته باشید. برای مبالغ کم وام تعمیر مسکن ۲ تا ۳ ضامن رسمی دولت با گواهی کسر از حقوق یا ضامن معتبر دیگر کفایت می‌کند. اما برای مبالغ بالای ۵۰ میلیون تومان حتما باید سند ملکی ارائه کنید تا پایان اقساط در رهن بانک می‌ماند.

مدارک و شرایط ثبت نام وام جعاله مسکن 1400

برای این که بتوانید وام جعاله بانک مسکن را دریافت نمایید، داشتن یک سری شرایط الزامی بوده و هم چنین باید مدارکی را هم به بانک ارائه دهید. اکنون شرایط لازمه و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام وام جعاله بانک مسکن را بیان می کنیم تا با آگاهی از این شرایط و مدارک مورد نیاز، کار ثبت درخواست وام خود را به سرعت انجام داده و دچار معطلی نشوید.

شرایط دریافت وام جعاله بانک مسکن

  •      خود یا ضامن نباید سابقه چک برگشتی یا بدهی سررسید شده در سیستم بانکی داشته باشید.
  •      مسکنی که قرار است وام جعاله را برای آن بگیرید، نباید تسهیلات جعاله تسویه نشده دیگری داشته باشد. به عبارتی تا تسهیلات جعاله قبلی را تسویه نکنید، نمی توانید وام جدید در این مورد بگیرید.
  •       هزینه کارشناسی خانه را باید شما پرداخت کنید.
  •      اگر قبلا تسهیلات جعاله از بانک مسکن یا سایر بانک ها گرفته و آن ها را تسویه کرده اید، امکان دریافت وام جدید وجود خواهد داشت.

    نحوه ثبت نام وام جعاله

مدارک ثبت نام وام جعاله مسکن

  •      اصل و تصویر تمام صفحات مربوط به سند مالکیت مسکن که الزاما باید به نام درخواست کننده باشد.
  •      اصل و تصویر پاین کار ساختمانی
  •      اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی مالک یا مالکین ( تمام صفحات لازم است)
  •       اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی ضامن یا ضامن ها( تمام صفحات لازم است)
  •      مدارک مربوط به شغل و درآمد مالک یا همان فرد تسهیلات گیرند از جمله فیش حقوقی، جواز کسب و ..
  •      در صورتی که این کار توسط وکیل انجام شود، باید اصل و تصویر وکالتنامه ارائه گردد
  •      هم چنین اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی وکیل باید ارائه شود
  •      فرم درخواست وام تمیل و امضا شده توسط تسهیلات گیرنده که می تواند مالک یا وکیل آن باشد
  •      کارت پایان خدمت، گواهی اعزام به خدمت، گواهی اشتغال به تحصیل یا هر گونه مدرک دیگری که نشان از پایان خدمت یا معافیت فرد وام گیرنده داشته باشد

 

بعد از این که این مدارک را جهت ثبت نام وام جعاله مسکن به بانک تحویل دادید، بانک آن ها را بررسی کرده و در صورت تایید شدن، امکان دریافت وام جعاله شما فراهم می شود.

 

اقساط وام جعاله بانک مسکن 1400

اقساط وام جعاله بانک مسکن به دو صورت ساده و پلکانی قابل پرداخت است. 

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 (8 رای)