معرفی بازار بزرگ ایران ( ایران مال)

معرفی بازار بزرگ ایران ( ایران مال)

در این مقاله خواهید خواند:

معرفی مجتمع بزرگ ایران مال

مجتمع بزرگ ایران مال که این روزها به عنوان یکی از بزرگترین و بهترین پروژه های تجاری، فرهنگی و اجتماعی ایران شناخته می شود یکی از 5 مال برتر جهان می باشد و از امکانات بسیار و بی نظیری برخوردار است. این مجموعه که در منطقه 22 تهران، در شمال غرب پایتخت قرار گرفته است، مساحتی برابر با یک میلیون و ۶۶۹ هزار و ۵۰۴ مترمربع را به خود اختصاص داده و یکی از بهترین پروژه های گردشگری کشور به شمار می رود. در مجموع برای این پروژه بزرگ که توسط بانک آینده پشتیبانی می شود شرایط زیر را شاهد هستیم:

  • بخش عمومی و تفریحی مجموعه: 32 درصد
  • بخش تجاری و بازار های مجموعه: 25 درصد
  • بخش فرهنگی مجموعه: 19 درصد
  • پارکینگ: 19 درصد
  • هتل: 5 درصد

ایران مال

این مجموعه بی نظیر از بخش های مختلفی شامل مرکز خرید، مسجد، هایپر استار، بازارچه سنتی، تالار آیبنه، سوغات سرا، گالری فیروزه، شربت خانه، سرای ابریشم ( فروش فرش های نفیس )، باغ کتاب ( کتابخانه )، سرای عقیق، سرای زمرد، باغ ایرانی، باغ دیدار، مجموعه سینمای پردیس، فودکورت و بخش های مختلف دیگری تشکیل شده است که می تواند اوقات خوشی را برای بازدید گنندکان فراهم آورد.

مالک مجموعه ایران مال کیست؟

مجتمع بزرگ ایران مال که به عنوان بزرگترین بازار خاورمیانه شناخته می شود توسط مهندس علی انصاری (موسس بازار فرش و بازار موبایل) به عنوان کارفرمای اصلی پروژه و با همکاری بانک آینده (به مدیریت عامل جلال رسول‌ اف) به عنوان سرمایه‌گذار اصلی و آقای علاالدین میرمحمد صادقی به عنوان رئیس هیئت امنای مجموعه ایران مال در حال اجرا می باشد. شایان ذکر است که این مجموعه به عنوان سهامی عام به شمار رفته و پس از ساخت و تکمیل پروژه در بازار بورس ایران ارائه خواهد شد. به عبارتی این مجموعه متعلق به شخص خاصی نبوده و پس از بهره برداری سهام آن در بورس عرضه می شود.

این مجموعه عظیم که از امکانات بسیاری بهره می برد دارای طراحی و معماری بسیار حرفه ای می باشد و در تمامی بخش های آن ایده پردازی های بسیار متفاوتی را شاهد هستیم. این مجموعه که با اهداف زیر اجرا شده است یکی از بهترین و کاملترین پروژه های گردشگری ایران می باشد.

  • کمک به اقتصاد کشور و جذب سرمایه 
  • جذب گردشگرهای داخلی و خارجی 
  • ایجاد فضای مناسب برای ارائه فرهنگ و معماری ایرانی-اسلامی
  • ایجاد فضای مناسب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی
  • کمک به بهبود جایگاه کشور در خاورمیانه و دنیا
  • ارائه محیطی سالم برای تفریح، اوقات فراغت و خرید تمامی افراد جامعه به ویژه جوانان کشور و کشورهای همسایه

ایران مال

تقسیم بندی بخش های مختلف ایران مال

  • طبقه همکف (G0): مرکز تفریحی، آبنما، مسجد، دفاتر اداری مال، پارکینگ، ایستگاه تاکسی
  • طبقه اول (G1): هایپراستار، مرکز تفریحی، نمایشگاه خودرو، باشگاه ورزشی، فودکورت، پیست یخ یا همان پاتیناژ
  • طبقه دوم (G2): باغ کتاب (کتابخانه معروف)، بازارچه سنتی (تیمچه حاج علی اکبر)، باغ دیدار، کافه سینما، باغ ماهان، بخش اورژانس
  • طبقه سوم (G3): فودکورت، مرکز تفریحات خانوادگی (شهربازی)، سینما، گالری
  • پشت بام (RG): زمین بازی اسکواش، مجموعه ورزشی، جاده سلامتی، نمایشگاه، پارکنیگ

مسیر های دسترسی به بخش های مختلف مجموعه

به سبب وسعت مجموعه بزرگ ایران مال بسته به نیاز خود و اینکه مقصدتان کدام بخش از مجموعه می باشد، بایستی از مسیرهای متفاوتی استفاده کنید تا بتوانید بدون دردسر و معطلی به مقصد خود برسید. در ادامه مسیر های منتهی به بخش های مختلف را مشاهده می کنید که برای رفتن به قسمت های مختلف می توانید از آنها استفاده کنید.

مسیرهای ذکر شده برای زمانی است که قصد استفاده از خودروی شخصی را داشته باشید.

مسیر های دسترسی

نمایشگاه

  • از تهران:

بزرگراه شهید خرازی شرق به غرب، تونل شماره ۱، تونل جنوبی، خیابان ایران خودرو ورودی شماره ۱ (RG)، دسترسی به پارکینگ نمایشگاه

  • ازکرج:

بزرگراه شهید خرازی غرب به شرق، خیابان ایران‌خودرو، کنارگذر غربی شماره ۱، پل RG، ورودی شماره ۱ (RG)، دسترسی به پارکینگ‌ نمایشگاه  

پیست یخ

  • ازتهران:

بزرگراه شهید خرازی شرق به غرب، تونل شماره ۲، کنارگذر شمالی، ورودی شماره ۲ (G۱)، دسترسی به پارکینگ طبقه G۱

  • از کرج:

بزرگراه شهید خرازی غرب به شرق، کنارگذر شمالی، ورودی شماره ۲ (G۱)، دسترسی به پارکینگ‌ طبقه  G۱

سینما

  • از تهران:

بزرگراه شهید خرازی شرق به غرب، تونل شماره ۲، ورودی شماره ۲ (P۱)، دسترسی به پارکینگ  P۱
بزرگراه شهید خرازی شرق به غرب، کنارگذر شمالی شماره ۲، تونل شماره ۴، ورودی شماره ۱ (P۱)، دسترسی به پارکینگ  P۱

بزرگراه شهید خرازی شرق به غرب، تونل شماره ۱، تونل جنوبی، ورودی جنوبی

  • از کرج:

بزرگراه شهید خرازی غرب به شرق، بلوار طبیعت، ورودی شماره  ۳ (P۱)، دسترسی به پارکینگ‌  P۱

مرکز تفریحات خانواده 

  • از تهران:

بزرگراه شهید خرازی شرق به غرب، تونل شماره ۴، ورودی شماره ۱ (P۱)، دسترسی به پارکینگ‌  P۱

بزرگراه شهید خرازی شرق به غرب، تونل شماره ۱، تونل جنوبی، ورودی جنوبی

بزرگراه شهید خرازی شرق به غرب، تونل شماره ۲، ورودی شماره ۲ (P۱)، دسترسی به پارکینگ P۱

  • از کرج :

بزرگراه شهید خرازی غرب به شرق، بلوار طبیعت، ورودی شماره ۳ (P۱)، دسترسی به پارکینگ‌  P۱

نمایشگاه خودرو

  • از تهران:

بزرگراه شهید خرازی شرق به غرب، تونل شماره ۴، ورودی شماره ۱ (P۱)، دسترسی به پارکینگ‌  P۱

بزرگراه شهید خرازی شرق به غرب، تونل شماره ۱، تونل جنوبی، ورودی جنوبی

بزرگراه شهید خرازی شرق به غرب، تونل شماره ۲، ورودی شماره ۲ (P۱)، دسترسی به پارکینگ

  • از کرج:

بزرگراه شهید خرازی غرب به شرق، بلوار طبیعت، ورودی شماره ۳ (P۱)، دسترسی به پارکینگ‌  P۱

هایپرمارکت

  • از تهران:

بزرگراه شهید خرازی شرق به غرب، تونل شماره ۴، ورودی شماره ۱ (P۱)، دسترسی به پارکینگ‌  P۱
بزرگراه شهید خرازی شرق به غرب، تونل شماره ۴، شماره ۲ (G۰)، دسترسی به پارکینگ‌  G۰

  • از کرج :

بزرگراه شهید خرازی غرب به شرق، بلوار ایران خودرو، ورودی شماره ۲ (G۰)، دسترسی به پارکینگ هایپر

هتل

  • از تهران :

بزرگراه شهید خرازی شرق به غرب، پل شماره ۳، ورودی شماره ۲ (G۲)، دسترسی به پارکینگ‌ طبقات  G۲-G۲M-G۳

  • از کرج :

بزرگراه شهید خرازی غرب به شرق، کنارگذر شمالی شماره ۴، ورودی شماره ۲ (G۲)، دسترسی به پارکینگ‌ طبقات  G۲-G۲M-G۳

جاذبه های مجموعه ایران مال

همانطور که در بالا اشاره شد، مجموعه ایران مال به سبب عظیم بودن پروژه دارای بخشهای متفاوتی می باشد که برای اهداف مختلفی اجرا شده اند. از جمله این بخش ها که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت می توان بازار و مرکز خرید، شهربازی، کتابخانه، رستوران و کافی شاپ، مسجد جامع، تالار آینه نمایشگاه های مختلف و ... را نام برد که هر کدام گروه خاصی از افراد را به خود جلب کرده است.

شهربازی سرپوشیده بازار بزرگ ایران

این شهربازی در دو طبقه، منطبق با استانداردهای بین المللی ساخته شده است. در این بخش، علاوه بر شهربازی و وسایل بازی، امکانات دیگری نیز وجود دارد که علاوه بر تفریح و سرگرمی برای کودکان و نوجوانان، باعث رفاه هرچه بیشتر والدین نیز می شود. از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

مجموعه سینمایی ایران مال

این مجتمع دارای سالن های سینمایی است که از برترین و به روزترین امکانات روز دنیا برخوردار هستند. این سینماها درمساحتی بالغ بر 5700 متر مربع ساخته شده اند و ظرفیت بیش از 1800 صندلی را در خود دارند. هم چنین، علاوه بر سالن های سینما، مجموعه ای با عنوان کافه سینما، در همجواری سالن های سینما تعبیه شده است که می تواند مکانی برای تجمع اهل سینما و نقد و بررسی فیلم ها باشد. تا علاوه بر بحث فیلم دیدن و سرگرمی، امکان فرهنگی و هنری نیز داشته باشد.  

ایران مال

مجموعه های ورزشی مجتمع عظیم ایران مال

  بی شک، امکانات ورزشی از گزینه هایی است که می بایست در چنین مجموعه عظیمی وجود داشته باشد. اما مجموعه ورزشی ایران مال، چیزی فراتر از یک مجموعه ورزشی است. مجموعه ای که برای بخش ورزشی این مجتمع در نظر گرفته شده است، شامل بخش های زیر می باشد که در مساحت قابل توجه ای ساخته شده و می توانند تمامی امکانات ورزشی را تامین کنند.  

  • جاده تندرستی
  • مرکز آمادگی جسمانی و سلامت
  • پیست یخ
  • استادیوم چند منظوره
  • سالن های اسکواش
  • سالن بولینگ
  • کلینیک پزشکی ورزشی

پیست یخ

مسجد جامع و قطب مذهبی بازار بزرگ ایران

این مسجد بزرگ و زیبا در مساحتی بالغ بر 1200 متر مربع ساخته شده است و متشکل از 5 گنبد زیبا می شود که طرح تمامی گنبد ها از طرح حافظیه در شیراز الهام گرفته شده است که قطعا یکی از زیباترین گنبد ها است. در معماری زیبای این مسجد از طرح های به کار رفته در مسجد پیامبر(ص) ایده گرفته شده است. هم چنین معماری دیوار ها ترکیبی از معماری ایرانی و اسلامی است تا بتواند امکانات مذهبی را در اختیار مراجعه کنندگان قرار دهد تا علاوه بر استفاده از امکانات تجاری و تفریحی، از این امکان نیز برخوردار باشند. 40 نماز خانه و دو صحن، در این مسجد وجود دارد.  

مسجد جامع و قطب مذهبی بازار بزرگ ایران

کتابخانه جندی شاپور در بازار بزرگ ایران

این کتابخانه بزرگ و کم نظیر که از نام آن از نام کتابخانه بزرگ جندی شاپور گرفته شده است، در مساحت 3300 متر مربع ساخته شده است که ترکیبی از معماری کلاسیک اروپایی و تزئینات معماری ایرانی می باشد تا در محیطی آرام، بتواند تمام امکانات لازم برای ترویج کتاب خوانی و مراسم های مختلف را به وجود آورد. این کتابخانه از بزرگترین مزایای این مجتمع بزرگ می باشد.

کتابخانه جندی شاپور  

باغ ایرانی

این باغ زیبا که در آن از بهترین امکانات روز دنیا برای پرورش گیاهان طبیعی استفاده شده است، از باغ شاهزاده ماهان در کرمان الهام گرفته شده است. این باغ زیبا به صورت پلکانی ساخته شده است و دارای آب نماها و آبریز های بسیار زیبایی می باشد. این باغ زیبا داری دو ورودی با نمای شیشه ای است که محوطه شمال مال را به دریاچه و آب نمای موزیکال،در ضلع جنوبی متصل می کند. از دیگر امکانات و مزایای باغ ایرانی، وجود 4 رستوران بین الملیی در مسیر باغ است تا محیطی کامل را جهت استراحت افراد، به وجود آورد.

باغ ایرانی 

باغ دیدار و آبشار های زیبا در بازار بزرگ

علاوه بر باغ ایرانی، باغ دیگری با نام باغ دیدار وجود دارد که در مجاورت بازار سنتی این مال ساخته شده است. ارتفاع این باغ به 14 متر می رسد و دارای آبشار ها و آب نماهای بسیار زیبایی است. سقف این باغ از شیشه ساخته شده است و بافت سبز آن را درخت های پلم کالیفرنیا تشکیل داده اند. در مسیر جریان آب که از بین پله های برقی آغاز می شود، پل شیشه ای تعبیه شده است که می تواند محیطی بسیار زیبا و دلپذیر برای استراحت و گذران اوقات فراغت باشد.

باغ دیدار

تالار آیینه در بزرگترین مجتمع ایران

این تالار که طرح آن از تالار آیینه در مجلس شورای اسلامی ایده گرفته شده است دارای نفیس ترین فرش ها، زیبا ترین معماری ها و دیوار های آیینه ای است که مخصوص پذیرایی از میهمانان ویژه می باشد.  

تالار آیینه

نمایشگاه آثار هنری

چنین مجموعه ای عظیمی، علاوه بر امکانات تجاری و تفریحی، می بایست بستری برای شکوفایی و معرفی هنرمندان نیز باشد. نمایشگاهی که در این مجتمع بزرگ و در جوار هتل بین المللی ساخته شده است، این امکان را به وجود آورده است تا بتواند گالری زیبا و کامل برای برگزاری نمایشگاه های آثار هنری و برگزاری حراجی های هنری باشد. از آنجایی که این نمایشگاه، در جوار هتل قرار گرفته است، می تواند بازدید کنندگان زیادی اعم از بازدیدکنندگان داخلی و خارجی داشته باشد و فرصتی برای معرفی هنرمندان در سطح جهانی باشد.  

شربت خانه بزرگ و زیبای بازار بزرگ ایران

همانطور که پیش تر بیان شده، این مجتمع عظیم، سعی در ترویج فرهنگ ایرانی دارد. شربت خانه از قدیمی ترین و زیباترین سنت های ایرانی است که می تواند مکانی مناسب برای تجمع ها و گفت و گوهای فرهنگی باشد تا بتواند جایگزینی برای کافه هایی که بر اساس فرهنگ غرب ساخته شده اند باشد. این شربت خانه، در مساحتی حدود 250 متر مربع، با استفاده از معماری اصیل و زیبای ایرانی ساخته شده است و بستری مناسب برای بازسازی فرهنگ ایرانی و شاهنامه خوانی ها باشد.  

شربت خانه

نمایشگاه تخصصی خودرو در بازار بزرگ ایران

این نمایشگاه که از زیبا ترین مکان های این مجموعه است، مکانی مناسب برای برگزاری نمایشگاه مختلف مربوط به خودرو و جذب علاقه مندان خودرو است. تدابیر و برنامه هایی که برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است شامل موارد زیر است تا بتواند قدمی موثر و دائمی در این زمینه باشد.

  • نمایش آخرین محصولات
  • خودروهای کلاسیک
  • امکان برگزاری مراسم رونمایی از محصولات جدید داخلی و خارجی
  • امکان برگزاری مراسم حراج خودروهای تاریخی و کلاسیک

نمایشگاه تخصصی خودرو

مرکز نمایشگاهی در بام ایران مال

  این مرکز یکی از بزرگترین مراکز نمایشگاهی است که تا کنون مکان برگزاری بسیاری از نمایشگاه ها بوده است تا امکان رزاحت تری برای کسانی که می خواهند در نمایشگاه ها شرکت کنند ایجاد کند. نکته جالب و حائز اهمیت در مورد این نمایشگاهریال موقعیت قرار گیری آن است که در بام این مجتمع عظیم واقع شده است.  

هتل بین المللی در پنجمین مجتمع عظیم جهان

هتل 18 طبقه که در مساحت  123000 متر مربع ساخته شده است، از لوکس ترین و پر امکانات ترین هتل های جهان است که علاوه بر امکاناتی همچون استخر، سونا، جکوزی، اتاق جلسات، آمفی تئاتر، سالن ضیافت، رستوران ایتالیایی و آرژانتینی، رستوران شرقی و ایرانی، کافی شاپ ها، سالن های ماساژ و زیبایی، مرکز آب درمانی و حمام ترکی، مشرف به دریاچه، ابشار، بوستان جنگلی چیتگر و لتمان کن و باغ گیاه شناسی است که نما ها و ویوهای زیبایی را در اختیار 359 اتاقی می دهد که در این هتل وجود دارند.

هتل بین المللی 

امکانات و خدمات بازار بزرگ ایران

  • امکان رزرو آنلاین
  • باجه اطلاعات و مسیریابی
  • راهنمای الکترونیکی
  • خدمات پستی
  • خدمات شستشوی اتوموبیل
  • اینترنت
  • سرویس رفت و برگشت با تاکسی ویژه بازار
  • تاکسی ویژه بانوان
  • اپلیکیشن مخصوص رزرو تاکسی
  • شاتل باس در میادین اصلی و ایستگاه های مترو
به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 (27 رای)
آدرس دقیق مجتمع بزرگ ایران مال کجاست؟

تهران، انتهای بزرگراه شهید همت (غرب)، بزرگراه شهید خرازی، نرسیده به خروجی دریاچه چیتگر (شهدای خلیج فارس) بازار بزرگ ایران (ایران مال)

ساعات کاری مجموعه ایران مال چگونه است؟

این مجموعه از ساعت 9 صبح الی 10 شب در حال خدمت رسانی می باشد.

مسیر دسترسی به ایران مال به کمک مترو چگونه است؟

اگر با مترو قصد رفتن به ایران مال را دارید بایستی خط ۵ مترو را که مقصد آن گلشهر می باشد، سوار شده و در ایستگاه ایران خودرو پیاده شوید، در ادامه مسیر باید سوار تاکسی های موجود در درب مترو شده و در مقصد خود یعنی ایران مال پیاده شوید.

مسیر دسترسی به ایران مال به کمک خودرو چگونه است؟

برای رفتن به ایران مال به کمک خودرو می توانید از مسیر های زیر استفاده کنید: 1.مسیر اتوبان شهید خرازی(منتهی به پارکینگ بیرونی مجموعه): در مسیر اتوبان شهید خرازی غرب به شرق قرار گرفته و نرسیده به خروجی دریاچه چیتگر به کمک تابلوهای تعبیه شده به سمت ایران مال حرکت کنید. 2.مسیر آزادراه تهران-کرج(منتهی به پارکینگ داخلی مجموعه): برای استفاده از این مسیر وارد اتوبان تهران کرج شده و تا انتهای اتوبان حرکت کنید و بعد از رد کردن پارک جنگلی چیتگر، وارد خروجی سمت راست شوید. در ادامه مسیر بعد از رد کردن چیتگر و بام لند به مقصد خواهید رسید.

تقسیم بندی بخش های مختلف مجتمع ایران مال چگونه است؟

طبقه همکف (G0): مرکز تفریحی، آبنمایش، مسجد، دفاتر اداری مال، پارکینگ، ایستگاه تاکسی طبقه اول (G1): هایپراستار، مرکز تفریحی، نمایشگاه خودرو، باشگاه ورزشی، فودکورت، پیست یخ (پاتیناژ) طبقه دوم (G2): باغ کتاب (کتابخانه معروف)، بازارچه سنتی (تیمچه حاج علی اکبر)، باغ دیدار، کافه سینما، باغ ماهان، بخش اورژانس طبقه سوم (G3): فودکورت، مرکز تفریحات خانوادگی (شهربازی)، سینما، گالری پشت بام (RG): زمین بازی اسکواش، مجموعه ورزشی، جاده سلامتی، نمایشگاه، پارکینگ