جواب استعلام وام ودیعه مسکن مستاجران سال 1400 با کدملی

جواب استعلام وام ودیعه مسکن مستاجران سال 1400 با کدملی

جواب استعلام وام ودیعه مسکن مستاجران سال 1400 با کدملی  : کد تایید وام ودیعه مسکن مستاجران سال 1400 چرا ارسال نمیشه ؟ نحوه پیگیری وام ودیعه مسکن  : تاریخ پرداخت وام ودیعه مسکن در سال 1400 اعلام شد,سوالات متداول ثبت نام وام ودیعه مسکن سال 1400 ,استعلام تایید ثبت نام وام ودیعه مسکن مستاجران سال 1400 , پیگیری وام ودیعه مسکن مستاجران سال 1400 با کدملی استان تهران ,سود وام ودیعه مسکن مستاجران سال 1400 چقدر است ؟ ,سود وام ودیعه مسکن سال 1400 چند درصد است؟+ سایت ثبت نام , ضمانت وام ودیعه مسکن سال 1400 ,سود وام ودیعه مسکن 1400 چند درصد است,سامانه وام ودیعه مسکن سال 1400 ,نحوه بازپرداخت وام ودیعه مسکن مستاجران سال 1400,شرایط وام ودیعه مسکن سال 1400,اقساط وام ودیعه مسکن مستاجران چقدر است,اقساط وام ودیعه مسکن چقدر است,قسط وام ودیعه مسکن چقدر است



 

tem.mrud.ir  | سایت اصلی ثبت نام وام ودیعه مسکن سال 1400

  •  ضمانت وام ودیعه مسکن سال 1400

     

  • سود وام ودیعه مسکن چند درصد است

     

  • سامانه وام ودیعه مسکن سال 1400

     

  • نحوه بازپرداخت وام ودیعه مسکن مستاجران

     

  • شرایط وام ودیعه مسکن

     

  • اقساط وام ودیعه مسکن مستاجران چقدر است

     

  • اقساط وام ودیعه مسکن چقدر است

     

  • قسط وام ودیعه مسکن چقدر است

     

  1. ثبت نام ودیعه مسکن مستاجران

  2. سایت ثبت نام وام ودیعه مسکن مستاجران tem mrud ir

  3. پیگیری وام ودیعه مسکن با کد ملی

  4. tem.mrud.ir ثبت نام

  5. سایت اصلی ثبت نام وام ودیعه مسکن

  6. شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن

  7. سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400

  8. سایت ثبت نام وام ودیعه مسکن۱۴۰۰

     


tem.mrud.ir  | سایت اصلی ثبت نام وام ودیعه مسکن سال 1400

 

 آغاز ثبت‌نام وام ودیعه مسکن از فردا + جزئیات


وزارت راه و شهرسازی طی اطلاعیه‌ای با معرفی سایت ثبت‌نام وام ودیعه مسکن، اعلام کرد ثبت‌نام این طرح از فردا ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.
به گزارش گروه املاک صدف ، اطلاعیه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به شرح زیر است؛

 

ثبت‌نام دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۲۶ خرداد آغاز می‌شود. تمامی مستاجران واجدشرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن می‌توانند از ۲۶ خرداد به سامانه tem.mrud.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

 

نکات حائز اهمیت در خصوص ثبت‌نام برای دریافت این تسهیلات شامل این موارد است:

 

سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در منطقه شهری تهران ۷۰ میلیون تومان، سایر کلانشهرها (شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت یعنی شهرهای مشهد، اصفهان، کرج، شیراز،تبریز، قم، اهواز، کرمانشاه) ۴۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۲۵ میلیون تومان است.

 

همچنین، متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند.
متقاضیان باید دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند. تاریخ انعقاد اجاره‌نامه واحد مسکونی باید مربوط به نیمه نخست سال ۱۴۰۰ باشد.

 

چنانچه متقاضی تا حداکثر دو هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی نسبت به تکمیل مدارک خود و ضامنین اقدام نکند، نسبت به رد درخواست متقاضی اقدام می‌شود.

 

بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا ثبت نام وام ودیعه مسکن تا پایان شهریور امسال ادامه دارد. منابع مالی مورد نیاز این طرح از محل ۱۰ هزار میلیارد تومان از بسته تسهیلات کرونایی تامین خواهد شد.


 

 

13 تیر 1400

 

بر اساس اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی، بانوان مجرد با بیش از 35 سال سن که خود سرپرست بوده،، می توانند در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir ثبت نام و از طریق این سامانه برای  پیگیری وام ودیعه مسکن اقدام نمایند.

 


9 تیر 1400

 

مطابق اعلام ستاد مبارزه با کرونا، مهلت ثبت نام وام اجاره خانه 1400 تا شهریور ماه سال جاری تمدید گردیده و ثبت نام این وام و همچنین، پیگیری وام ودیعه مسکن در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir امکان پذیر می باشد.

 

 سامانه پیگیری وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰ ، همان سایت ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir  می باشد. اشخاصی که درخواست تسهیلات اجاره خانه خود را در سامانه وام ودیعه مسکن ثبت نموده اند، می توانند با مراجعه به این سایت و با ورود به قسمت ( مشاهده و پیگیری درخواست ها ) اقدام به مشاهده وضعیت درخواست تسهیلات اجاره خانه 1400 با استفاده از کد ملی خود نمایند.

 


سامانه پیگیری وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰

 

ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰ مطابق اعلام وزارت راه و شهرسازی از 26 خرداد ماه آغاز گردیده و تا شهریور ماه امسال نیز ادامه خواهد داشت. بر این اساس،  مستاجرانی که دارای شرایط اعلام شده در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir بوده، می توانند با مراجعه به سایت مذکور، درخواست تسهیلات اجاره خانه خود را ثبت نموده و مدارک لازم را بارگذاری نمایند.

 

اما پس از اینکه مستاجران واجد شرایط ، اقدام به ثبت نام در سامانه وام ودیعه مسکن نمودند، مدتی طول می کشد تا اسامی و مشخصات مستاجران واجد صلاحیت برای دریافت تسهیلات اجاره خانه از سوی سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن اعلام گردد.

 

به همین دلیل، وزارت راه و شهرسازی، بخشی را به  سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن  tem.mrud.ir  اضافه نموده تا مستاجرانی که اقدام به ثبت نام در این سامانه نموده اند، بتوانند با مراجعه به آن بخش، درخواست وام ودیعه مسکن خود را پیگیری نمایند.

 

مستاجرانی که در سامانه وام ودیعه مسکن ثبت نام نموده اند، می توانند با مراجعه به سایت و از بخش ( مشاهده و پیگیری درخواست ها ) اقدام به مشاهده وضعیت درخواست تسهیلات اجاره خانه​ 1400 خود نموده و از نتایج آخرین بررسی ها مطلع شوند.

 


نحوه پیگیری وام ودیعه مسکن 1400

 

ثبت نام در سامانه های دولتی در برخی موارد مانند ثبت نام amlak.mrud.ir الزامی بوده و در برخی دیگر مانند سامانه وام ودیعه مسکن اختیاری می باشد. مستاجرانی که شرایط لازم برای ثبت نام وام ودیعه مسکن را داشته باشند، می توانند در بازه زمانی تعیین شده به سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن مراجعه نموده و برای دریافت تسهیلات اجاره خانه در سایت مذکور ثبت نام نمایند.

 

اما چنانچه در فاصله زمانی میان ثبت نام در سامانه وام ودیعه مسکن و اعلام نتایج ثبت نام ها از سوی وزارت راه و شهرسازی، ثبت نام کنندگان قصد پیگیری درخواست خود را داشته باشند، نیز می توانند با مراجعه به سامانه وام ودیعه مسکن، درخواست خود را پیگیری نمایند.  نحوه پیگیری وام ودیعه مسکن 1400 و مشاهده وضعیت درخواست تسهیلات اجاره خانه در ادامه مطالب ضمن راهنمای تصویری زیر توضیح داده شده است:

 

 

 

1-  مرورگر دستگاه خود را که ترجیحا کروم می باشد باز نموده و آدرس سامانه وام ودیعه مسکن یعنی tem.mrud.ir را جست و جو نمایید تا به این ترتیب، به صفحه اصلی این سایت وارد شوید.
2-  اکنون همانطور که ملاحظه می نمایید، وارد صفحه اصلی سامانه وام ودیعه مسکن شده اید. برای پیگیری درخواست تسهیلات اجاره خانه ۱۴۰۰ ، گزینه ( مشاهده و پیگیری درخواست ها ) را که در تصویر با فلش قرمز مشخص شده است، کلیک نمایید.
3-  در این مرحله، صفحه جدیدی مطابق تصویر زیر به شما نشان داده می شود، کد ملی خود را در کادر مربوطه وارد کرده و دکمه تایید را بزنید.
4-  در آخرین مرحله، یک رمز عبور به شماره همراه شما پیامک می شود. برای پیگیری وام ودیعه مسکن 1400 کافی است که این رمز عبور را در کادر مربوطه وارد کرده و بعد از وارد کردن کد امنیتی، دکمه ورود را بزنید.

 


پیگیری وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰ با کد ملی

 

مستاجرانی که متاهل بوده یا سرپرست خانوار باشند، اجاره نامه آنها به طور رسمی تنظیم شده و یا دارای کد رهگیری املاک از سامانه ایران املاک باشد و این اجاره مربوط به نیمه اول سال ۱۴۰۰ باشد، می توانند با مراجعه به سامانه وام ودیعه مسکن، اقدام به ثبت نام برای تسهیلات اجاره خانه نمایند.

 

ثبت نام وام ودیعه مسکن ، مترادف با دریافت آن نبوده بلکه افرادی که اقدام به ثبت نام در این سامانه نموده و از سوی وزارت راه و شهرسازی به بانک ها معرفی می شوند، در نهایت باید مدارک لازم را به بانک مربوطه ارائه نموده و ضامنین خود را نیز معرفی نمایند. به همین دلیل است که در سال گذشته از 920 هزار نفری که در سامانه وام ودیعه مسکن ثبت نام نموده اند، در نهایت 191 هزار نفر موفق به اخذ تسهیلات اجاره خانه شده اند.

 

برای پیگیری وام ودیعه مسکن 1400 با کد ملی و مشاهده وضعیت درخواست تسهیلات اجاره خانه، کافی است که وارد سایت سامانه وام ودیعه مسکن به نشانی  tem.mrud.ir  شده، سپس به بخش ( مشاهده و پیگیری درخواست ها) رفته و در این قسمت با وارد کردن کد ملی و دریافت رمز عبور، به راحتی اقدام به پیگیری وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰ با کد ملی نمایید.

 

 

 



سود وام ودیعه مسکن چند درصد است؟+ سایت ثبت نام

 


سود وام ودیعه مسکن که به منظور حمایت از مستاجران کم درآمد درنظر گرفته شده است ۱۳ درصد است.

 

به گزارش گروه املاک صدف، سود وام ودیعه مسکن که به منظور حمایت از مستاجران کم درآمد در شرایط اقتصادی ناشی از کرونا و تحریم‌های اقتصادی درنظر گرفته شده است ۱۳ درصد است. مدت زمان بازپرداخت برای تهرانی ۵ سال و برای سایر شهر‌ها ۳ سال در نظر گرفته شده است. جهت کسب اطلاعات لازم در خصوص مهلت و نحوه ثبت نام با ما همراه باشید.

 

 

 

 

 

در حالی ستاد ملی کرونا ثبت‌نام وام ودیعه مسکن را تا پایان شهریور ۱۴۰۰ مصوب کرده که وزارت راه و شهرسازی هنوز سایتی را برای این منظور معرفی نکرده است.

 

به گزارش گروه املاک صدف به نقل از تسنیم، بر اساس مصوبه اخیر ستاد ملی کرونا مهلت ثبت نام اشخاص واجد شرایط برای دریافت تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن تا پایان شهریور ماه 1400 تمدید شده و بانک ها و موسسات اعتباری موظفند حداکثر تا پایان آذر امسال تسهیلات مذکور را پرداخت کنند.
سقف مبلغ این تسهیلات برای کلانشهر تهران 70 میلیون تومان، سایر کلانشهرها 40 میلیون تومان و سایر شهرها 25 میلیون تومان تعیین شده که نسبت به وام ودیعه سال گذشته به ترتیب 20، 10 و 10 میلیون تومان افزایش یافته است. در ادامه مصوبه ستاد ملی کرونا آمده است: « شرایط و مقررات مترتب بر این تسهیلات در سال 1399، در سال جاری نیز به قوت خود باقی است. تا سقف مبلغ 10 هزار میلیارد تومان از بسته تسهیلات کرونایی، در سال 1400 به پرداخت تسهیلات برای این موضوع اختصاص داده می‌شود.»

 

حسن روحانی رییس‌جمهور اول مرداد سال گذشته در جلسه هیئت دولت با اعلام خبر پرداخت وام ودیعه مسکن گفته بود: آنهایی که دارای حقوق ثابت هستند و هم چنین برای خانواده‌هایی که تحت حمایت هستند در تهران برای اجاره‌ای که می‌کنند 50 میلیون تومان می توانند از بانک پول بگیرند. این مبلغ در شهرهای بزرگ 30 میلیون تومان و در شهرهای کوچک 15 میلیون تومان است.
وی بیان کرد: این وام با سود و بهره 13 درصد به مستأجران پرداخت می‌شود.

 

یکی از مشکلات مستأجران در مصوبه ستاد ملی کرونا برای دریافت وام ودیعه مسائل مربوط به ضامن بود که به نظر می‌رسد با توجه به افزایش رقم این وام در سال 1400 اجاره‌نشین‌ها (به خصوص تهرانی‌ها) با مشکلات بیشتری مواجه خواهند شد. در زمان حاضر دریافت وام‌های 50 میلیون تومانی از بانک‌ها مستلزم داشتن دو ضامن است و مشخص نیست وام 70 میلیون تومانی ودیعه مسکن مستأجران تهرانی قرار است چگونه و با چه شرایطی پرداخت شود.

 

از سوی دیگر سود این وام که میزان قسط را تحت تاثیر قرار می‌دهد می‌تواند به چالشی برای مستأجران تبدیل شود. بازپرداخت وام ودیعه مسکن به دو صورت است؛ یکی آن‌که وام مستقیم به مالک پرداخت می‌شود و مستأجر فقط کارمزد و سود آنرا پرداخت می‌کند. در این روش اجاره‌نشین برابر با مدت قرارداد که معمولا یکسال است سود مربوطه را بازپرداخت می‌کند.

 

در روش دیگر بازپرداخت وام ودیعه 3 ساله با سود 12 درصدی است. در این شیوه وام مستقیم به مستأجر پرداخت می‌شود و میزان اقساط آن در شهر تهران، کلانشهرها و سایر شهرها به ترتیب 2 میلیون و 325 هزار تومان، یک میلیون و 328 هزار تومان و 830 هزار تومان است.

 

سود وام ودیعه مسکن 70 میلیونی 13.7 میلیون تومان، وام 50 ملیون تومانی 7.8 میلیون تومان و 4.9 میلیون تومان است.

 

فارغ از چالش ضامن و میزان اقساط وام ودیعه مسکن، هنوز سایتی برای ثبت‌نام این وام از سوی وزارت راه و شهرسازی معرفی نشده است. سال گذشته متقاضیان می‌توانستند با مراجعه به سایت طرح ملی مسکن به نشانی  tem.mrud.ir   نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. این احتمال وجود دارد امسال نیز فرآیند ثبت‌نام از طریق همین سایت انجام شود.

 



آغاز ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰

 

 
امکان ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰ در سال جاری نیز برای مستاجران فراهم شده و مستاجران از ۲۶خرداد ماه قادرند تا با مراجعه به سایت tem.mrud.ir برای دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن اقدام کنند. مهلت ثبت نام تسهیلات کمک ودیعه مسکن تا پایان شهریور ماه سال جاری خواهد بود.

 

مبلغ تسهیلات وام ودیعه مسکن چه قدر است؟

 


مبلغ تسهیلات وام ودیعه مسکن، در سال جاری نیز مانند سال گذشته بود و هیچ تغییری نداشته است؛ بدین صورت که افرادی که در تهران زندگی می‌کنند، تا ۷۰میلیون تومان، افرادی که در کلان شهر‌ها زندگی می‌کنند تا ۴۰میلیون تومان و در شهروندان سایر شهر‌ها نیز تا ۲۵میلیون تومان تسهیلات کمک ودیعه مسکن دریافت خواهند کرد.

 


شرایط دریافت تسهیلات وام ودیعه مسکن
 

 


دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن شروطی را داراست که در ذیل خواهید خواند.

 

افرادی که قصد دریافت وام ودیعه مسکن دارند، باید متاهل باشند.

 

همه کسانی که متقاضی دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن هستند، باید دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.

 

تاریخ انعقاد اجاره‌نامه متقاضیان وام ودیعه مسکن باید برای شش ماهه نخست سال۱۴۰۰ باشد.

 

اگر متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن هستید و مشمول شرایط شناخته شدید، باید حداکثر تا دو هفته پس از معرفی، به شعبه مراجعه کرده و مدارک لازم جهت دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن را ارایه دهید؛ در غیر این صورت از دریافت وام ودیعه مسکن محروم خواهید شد.
 
سود وام ودیعه مسکن چند درصد است؟+ سایت ثبت نام

 

وام ودیعه مسکن چگونه قابل دریافت است؟

 

 
تسهیلات کمک ودیعه مسکن به دو صورت قابل برداشت خواهد بود.

 

در روش اول تسهیلات کمک ودیعه مسکن، در اختیار مالک قرار می‌گیرد و مستأجر سود و کارمزد آن را طی یکسال پرداخت می‌کند.

 

در روش دوم دریافت وام کمک ودیعه مسکن، وام در اختیار مستأجر قرار گرفته و اقساط آن را پرداخت خواهد کرد.
 
سود وام ودیعه مسکن چند درصد است؟+ سایت ثبت نام

 

اقساط وام کمک ودیعه مسکن به چه صورت خواهد بود؟

 

 
بازپرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن برای وام‌های تا ۳۰میلیون تومانی سه ساله و برای وام‌های ۳۰میلیون تومان به بالا پنج ساله است.

 

قسط وام ۲۵میلیون تومانی حدود ۸۳۰هزار تومان، ۴۰میلیون تومانی حدود ۹۰۰هزار تومان و قسط تسهیلات کمک ودیعه مسکن ۷۰میلیون تومانی حدود یک میلیون و ۵۵۰هزار تومان است.

 

 

 

سود تسهیلات وام ودیعه مسکن چه قدر است؟

 

 
سود وام ودیعه مسکن ۲۵میلیونی حدود پنج میلیون تومان، وام ۴۰میلیون تومانی حدود ۱۳.۳میلیون و وام ۷۰میلیونی حدود ۲۳.۵میلیون تومان است

 

۱. برای دریافت وام ودیعه مسکن، وارد سایت tem.mrud.ir شوید و گزینه ثبت نام تسهیلات کمک ودیعه را انتخاب کنید.
۲. حال در مرحله دوم ثبت نام وام ودیعه مسکن، اطلاعات نمایش‌داده‌شده را مطالعه کرده و گزینه متن بالا را مطالعه کرده و می‌پذیرم را بفشارید.
 ۳. در مرحله بعد کدملی و شماره موبایل سرپرست خانوار را وارد و سپس به مرحله جهت وارد کردن اطلاعات برای ثبت نام وام ودیعه مسکن بعد بروید.
پس از این مرحله کدی از وزارت مسکن به شما پیامک خواهد شد؛ آن را نزد خود نگه دارید. زیرا در مراحل بعد بدان نیاز خواهید داشت.
۴. در مرحله بعدی اطلاعات سرپرست خانوار را وارد کنید و به مرحله بعد بروید؛ دقت داشته باشید که اطلاعات را به درستی وارد کنید تا مشمول دریافت وام ودیعه مسکن شوید.
۵. در اینجا لازم است اطلاعات افراد تحت تکلف را وارد کنید؛ دقت داشته باشید بدون وارد کردن اطلاعات افرا تحت تکلف به مرحله بعد نخواهید رفت؛ بنابراین برای دریافت وام ودیعه مسکن، ضروری است که فرد متاهل باشد.
۶. حال در منوی بازشده نسبت اعضای خانواده را مشخص و یک به یک اطلاعات هر یک را وارد نمایید و به مرحله بعد بروید.
۷. در مرحله بعد پیش‌نمایشی از اطلاعات خود و اعضای خانواده‌تان خواهید داشت. در صورت صحت، تایید و به مرحله بعدی بروید. توجه داشته باشید که برای دریافت وام ودیعه مسکن اطلاعات باید درست باشد.

 

۸. حال در اینجا کدی که در ابتدای ثبت نام وام ودیعه مسکن، به شما پیامک شده بود را وارد کنید.
۹. حال ثبت نام وام ودیعه مسکن شما پایان یافته و در صورت موفقیت چنین پیغامی را مشاهده خواهید کرد.

 


پرداخت سریع وام ودیعه مسکن

 


محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وام ودیعه مسکنی که امسال به تصویب رسیده در مقایسه با سال گذشته افزایش خوبی داشه است، گفت: تسهیلات ۷۰ میلیون تومانی برای اجاره مسکن در استان تهران در حقیقت بخشی از کمک اجاره برای مستاجران به شمار می‌رود که امیدواریم امسال با تمهیدات در نظر گرفته شده بتوانیم این بازار را به سمت رونق هدایت کنیم.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سال گذشته مدت زمانی که برای ثبت نام این تسهیلات در نظر گرفته شده بود بسیار کوتاه بود، افزود: امسال با تمهیداتی که در نظر گرفتیم مدت زمان ثبت نام را تا شهریور ماه تمدید کردیم و متقاضیان می‌توانند همانند سال گذشته با تعیین شعبه و بانک مورد نظر این تسهیلات را دریافت کنند.

 

او افزود: ادارات کل راه و شهرسازی با معرفی متقاضیان به بانک‌ها امیدواریم سرعت پرداخت وام به مستاجران که تا پایان آذرماه اعلام شده صورت گیرد چرا که در سال گذشته به دلیل کم بودن مدت زمان ثبت برخی از متقاضیان نتوانستند این تسهیلات رادریافت کنند.

 


ثبت نام ۹۰۰ هزار متقاضی وام ودیعه مسکن

 


محمود زاده با بیان اینکه در سال گذشته ۹۰۰ هزار متقاضی ثبت نام اولیه برای دریافت این تسهیلات را داشتند، اظهار کرد: از این تعداد حدود ۳۳۵ هزار متقاضی اطلاعات و مدارک خود را در سایت بارگذاری کردند.

 

وی افزود: از این تعداد متقاضی که اطلاعات خود را در سایت بارگزاری کردند، تنها ۲۲۵ هزار متقاضی توانستند تسهیلات ودیعه مسکن را دریافت کنند که بسیاری از افرادی که در این بخش با مشکل مواجه شده بودند به دلیل محدود بودن زمان ثبت نام و همچنین عدم بارگذاری اطلاعات خود در سامانه که با مشکل مواجه شده بودند.

 

او یاد آور شد: امیدواریم امسال با تمهیداتی که در نظر گرفته ایم بخشی از مشکلات متقاضیان در سال گذشته را برطرف کنیم.

 

محمود زاده با بیان اینکه حداکثر نرخ تعیین شده برای اجاره متقاضیان ۲۵ درصد است، افزود: این حداکثر نرخ است که باید مالکان رعایت کنند و با توجه به آنکه مصوبه تعیین شده در این حوزه کاملا واضح است و حمایت‌های قانونی هم در این بخش برای آن در نظر گرفته شده بنابراین باید مالکان ومستاجران تمامی موارد قانونی در این بخش را رعایت کنند.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان بیان کرد: البته در این بخش استثنا هم وجود دارد به طوری که ممکن است مالک و مستاجر با توافقی که انجام می‌دهند مبلغ اجاره کمتر و یا بیشتری را برای خود در نظر بگیرند که این به توافق هر دو طرف مربوط می‌شود.

 

 
گروه‌های مشمول

 


این طرح به منظور حمایت از مستأجران کم درآمد اجرایی می‌شود پنج گروه را هدف گرفته است:

 


کارگران

 

حقوق‌بگیران ثابت

 

"بانک مرکزی می‌گوید: در خصوص حقوق‌بگیران ثابت اولویت با ازدواج‌های جدید و خانوار‌های پنج نفره و بیشتر است. "

 

مشمولان کمیته امداد امام خمینی (ره)،

 

سازمان بهزیستی

 

زنان سرپرست خانوار

 

مسئولیت تعیین گروه‌های هدف با مسئولیت وزارت راه و شهرسازی است.

 

شرایط ضمانت

 

 
کسانی که متقاضی وام اجاره هستند برای تامین وثیقه سه راه پیش رو دارند.

 

گواهی کسر از حقوق

 

گواهی استفاده از مستمری

 

گواهی سهام عدالت

 

در صورت که کسی نتوانست شرایط تامین وثیقه از این سه روش را نداشته باشند بانک مرکزی از بانک‌ها خواسته چک و سفته بپذیرند.

 

برای افرادی که در سقف ۱۵ میلیون تومان وام می‌گیرند، چک و سفته خودشان را بدون ضامن ارائه کنند

 

در خصوص سقف‌های ۳۰ و ۵۰ میلیون تومانی تسهیلات نیز چک، سفته و یک ضامن اخذ می‌شود.
 

 

دو روش دریافت وام

 


بانک مرکزی اعلام کرد: دو روش بنا به تمایل و انتخاب متقاضی برای بازپرداخت تسهیلات در نظر گرفته شده است.

 

روش نخست:

 

دوره بازپرداخت یکساله

 

پرداخت سود وام در ۱۲ قسط

 

پرداخت یک جای وام پس از ۱۲ ماه (سررسید)

 

روش دوم:

 

دوره بازپرداخت سه ساله (۳۶ ماه)

 

پرداخت بخشی از سود و تسهیلات در هر ماه

 

 

 

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 (50 رای)