آخرین مهلت ثبت نام وام ودیعه اجاره سال 1400 + سایت ثبت نام وام ودیعه اجاره سال 1400 جاماندگان

آخرین مهلت ثبت نام وام ودیعه اجاره سال 1400 + سایت ثبت نام وام ودیعه اجاره سال 1400 جاماندگان

آخرین مهلت ثبت نام وام ودیعه اجاره سال 1400 + سایت ثبت نام وام ودیعه اجاره سال 1400 جاماندگان  : تمدید مهلت ثبت نام وام ودیعه اجاره سال 1400 : سایت ثبت نام وام مستاجران,ثبت نام وام ودیعه مستاجران,سامانه ثبت نام وام مستاجران,سایت ثبت نام وام ودیعه مسکن,سایت ثبت نام وام مستاجرین,سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن,سامانه ثبت نام وام مسکن,سامانه ثبت نام وام مستاجرین


  1.  ثبت نام وام مستاجران سال 1400
  2. سایت ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400
  3. سایت ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰
  4. ثبت نام وام مستاجران ۱۴۰۰
  5. ثبت نام وام ودیعه مسکن در سال 1400
  6. مهلت ثبت نام وام ودیعه مستاجران
  7. تمدید مهلت ثبت نام وام مستاجران
  8. مهلت ثبت نام وام مستاجران ۱۴۰۰
  9.  
  • دریافت وام ودیعه مسکن در سال 1400

  •  وام ودیعه مسکن
  •  وام ودیعه مسکن دانشجویان در سال 1400
  • پرداخت وام ودیعه مسکن
  • ثبت نام وام ودیعه مسکن در سال 1400
  • زمان پرداخت وام ودیعه مسکن
  •  وام ودیعه
  •  ودیعه مسکن
  •   تسهیلات ودیعه مسکن

 

آخرین مهلت ثبت نام وام ودیعه اجاره سال 1400

 مهلت زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰

در پی شیوع بیماری کرونا، بسیاری از مردم ، توانایی مالی برای اجاره مسکن را از دست دادند و از همین رو ، مبلغی وام برای اجاره مسکن برای افراد تخصیص یافت و مستاجرین در صورتی که شرایط لازم برای دریافت وام ودیعه مسکن را داشته باشند می توانند وام ودیعه مسکن 1400 را دریافت کنند .

تسهیلات مذکور به دو طریق  به اجاره نشین ها اعطا می شود : اول این که این مبلغ را مستقیما به خود او می دهند و دوم این که این مبلغ را به صاحب خانه او می دهند و مستاجر باید اقساط آن را پرداخت کند .

مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400 از 26 خرداد تا شهریور 1400 می باشد و متقاضیان این تسهیلات می توانند برای ثبت نام دریافت وام ودیعه مسکن ، از طریق سامانه اقدام ملی مسکن ثبت نام کنند . لازم به ذکر است که این وام به اجاره نامه هایی تعلق می گیرد که یا رسمی بوده یا اینکه در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور ثبت شده و تاریخ انعقاد آن برای شش ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ باشد .

تمدید مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400

مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400 طبق مصوبات هفتاد و دومین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا ، تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۰ تمدید شده و متقاضیان این تسهیلات می توانند در طول این مدت از طریق سامانه اقدام طرح ملی مسکن ثبت نام کنند .

مبلغ وام ودیعه مسکن از محل صندوق خسارات کرونایی تامین می شود و تمامی مراحل ثبت نام برای دریافت تسهیلات مذکور به صورت آنلاین و غیر حضوری ، از طریق سامانه طرح اقدام ملی مسکن صورت می گیرد .

پس از این که متقاضیان در این سامانه ثبت نام کردند ، شرایط آن ها بررسی شده و در صورت احراز این شرایط ، نام آن ها برای دریافت وام ودیعه مسکن در فهرست انتظار قرار می گیرد .  میزان مبلغ این وام در تهران ، کلان شهر های بالا یک میلیون نفر جمعیت و دیگر شهرستان ها متفاوت است که این میزان به ترتیب عبارت است از 700 میلیون ، 400 میلیون و 250 میلیون ریال .

میزان بهره این وام 13 درصد بوده و سررسید پرداخت آن یک ساله می باشد .


نکات مربوط به مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400

اجاره نشینان می توانند برای دریافت وام ودیعه مسکن اقدام کنند اما پیش از آن لازم است نکات مربوط به مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400 را مورد توجه قرار بدهند . پیشنهاد می شود پیش از ثبت نام برای وام ودیعه مسکن 1400 نکات زیر را لحاظ کنید .

تمامی مراحل مربوط به ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰  از طریق سامانه اقدام ملی مسکن به آدرس tem.mrud.ir انجام می گیرد و پیشنهاد می شود متقاضیان برای ثبت نام از آخرین نسخه مرورگر موزیلا فایرفاکس استفاده کنند.

لازم است خانه های مستاجرین متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ، پیش تر در سامانه املاک و اسکان ثبت شده باشد و اجاره نامه های آنها رسمی بوده و یا اینکه با ثبت نام در سامانه ایران املاک، ، مراحل دریافت کد رهگیری مسکن را طی کرده باشند .

تاریخ اجاره نامه ، مربوط به 6 ماه نخست سال 1400 باشد .

پس از این که متقاضیان در این سامانه ثبت نام کردند ، شرایط آن ها مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت احراز شرایط ، نام آن ها در فهرست متقاضیان این تسهیلات قرار خواهد گرفت .

مبلغ این وام برای شهر تهران برابر با 70 میلیون تومان ، در سایر کلان شهر های بالای یک میلیون نفر ، 40 میلیون تومان و در دیگر شهر ها 25 میلیون تومان است

سر رسید پرداخت قسط این وام یک سال پس از دریافت آن می باشد که مدت زمان پرداخت آن 5 سال خواهد بود .

مبلغ قسط وام ودیعه مسکن ، برای وام 70 میلیون تومانی ، ماهیانه یک میلیون و ششصد هزار تومان خواهد بود و همچنین این مبلغ برای وام 40 میلیون تومانی  و25 میلیون تومانی به ترتیب ، یک میلیون و سیصد هزار و هشتصد هزار تومان در هر ماه خواهد بود .

متقاضی باید پس از این که به شعبه بانک برای دریافت وام معرفی شد ، ظرف دو هفته مدارک خود و ضامن هایش را تکمیل کنید ، در غیر این صورت درخواست او رد می شود .

تسهیلات مذکور ، یا مستقیما به مستاجرین اعطا می شود ، یا این مبلغ را به صاحب خانه های آن ها می دهند و مستاجر در موعد مقرر باید اقساط آن را بپردازد .

مستاجرین نیز در کنار صاحبان املاک ، باید اطلاعات ملک خود را در سامانه ای به نام سامانه املاک و اسکان ثبت کنند .


احتمال تمدید مهلت فرصت ثبت‌ نام وام ودیعه مسکن / مستاجران ۶ماه دوم سال هم وام اجاره می گیرند


به گزارش گروه املاک صدف   به نقل از ایرنا،  «محمود محمودزاده» در توضیح بندی از مصوبه ستاد مبارزه با کرونا که تصریح دارد «وام اجاره به قراردادهای ۶ ماه نخست سال تعلق دارد»، افزود: این بند به معنای آن نیست که برای مستاجران ۶ ماه دوم سال امکان اعطای وام اجاره در نظر گرفته نشده است.

وی توضیح‌داد: همه مستاجرانی که متقاضی این تسهیلات هستند می‌توانند تا پایان شهریورماه نسبت به ثبت‌نام در سامانه طرح اقدام ملی مسکن صفحه مربوط به ودیعه اجاره، اقدام کنند و  نظام بانکی هم تا پایان آذرماه  فرصت پرداخت تسهیلات را دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: کسانی هم که زمان تمدید اجاره‌نامه آنها در نیمه دوم سال است با ثبت‌نام در سامانه و طی مراحل بانکی، اجاره‌نامه تمدید شده و کد رهگیری را ارائه می‌کنند.

وی اضافه‌کرد: مستاجرانی که سال گذشته وام اجاره را دریافت نکردند تا پایان شهریورماه فرصت ثبت‌نام دارند، نظام بانکی هم تا پایان آذرماه وام اجاره را پرداخت خواهد کرد که به احتمال زیاد مثل سال گذشته این زمان تا بهمن‌ماه تمدید خواهد شد.

محمودزاده خاطرنشان‌کرد: بر این اساس، امکان دریافت وام اجاره برای مستاجرانی که تا دی‌ماه قرارداد اجاره خود را تمدید می‌کنند وجود دارد.

وی ادامه‌داد: مستاجران تا پایان شهریور فرصت ثبت‌نام دارند و زمانی که به بانک معرفی شدند قرارداد اجاره خود را تقدیم می‌کنند.

به گفته این مقام مسوول، درحال حاضر برای ثبت نام در سامانه نیازی به ارائه قرارداد نیست، بر این اساس مستاجران نیمه دوم سال هم می‌توانند در سامانه ثبت‌نام و وام اجاره را دریافت کنند.

ثبت‌نام وام ودیعه مسکن از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۲۶ خرداد آغاز شده است و همه مستاجران واجد شرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن که در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کرده‌اند اکنون باید منتظر پاسخ استعلام خود باشد.

سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در منطقه شهری تهران ۷۰ میلیون تومان، سایر کلان‌شهرها (شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت یعنی شهرهای مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه) ۴۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۲۵ میلیون تومان است.

متقاضیان همچنین باید دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.



وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد متقاضیان تسهیلات کمک ودیعه مسکن تا پایان اسفندماه فرصت دارند وام خود را دریافت کنند و امکان تمدید مجدد این زمان وجود ندارد.

به گزارش  وبسایت صدف ، به دنبال مصوبه ستاد ملی کرونا برای پرداخت وام اجاره به مستاجران ۸۲۸ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط شناخته شدند که ۳۰۲ هزار نفر نسبت به دریافت وام اقدام و ۲۳۰ هزار نفر در بانکهای عامل تشکیل پرونده دادند که  تا ۱۲ بهمن ماه ۱۹۱ هزار نفر وام اجاره را دریافت کرده اند. با توجه به طولانی شدن فرآیند تشکیل پرونده بعضی متقاضیان در بانکها پایان بهمن ماه ۱۳۹۹ مهلت دریافت وام اعلام شد که تا انتهای سال جاری تمدید شده است.

بر اساس اعلام معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، بارها زمان پرداخت وام ودیعه مسکن تمدید شده است. انتظار این است متقاضیانی که تشکیل پرونده دادند در این مدت زمان مراجعه و تسهیلات خود را دریافت کنند تا نیازی به تمدید مجدد نباشد. کما اینکه امکان تمدید نیست و بانک‌ها ازاین نظر مشکلاتی را دارند.

این معاونت همچنین از احتمال تصمیم گیری دولت برای تصویب وام جدید اجاره در سال ۱۴۰۰ خبر داده و اعلام کرده که اگر  ثبت‌نام جدیدی برای سال ۱۴۰۰ داشته باشیم منوط به تصمیم‌گیری دولت و منابع موجود است. پرونده وام ودیعه مسکن برای پایان اسفندماه بسته می‌شود و برای سال جدید تصمیمات در سال جدید اخذ خواهد شد.

همچنین متقاضیانی که تشکیل پرونده داده‌اند حائز شرایط دریافت وام هستند. اما از نظر سیستم بانکی نیز باید بررسی‌های لازم انجام شود تا متقاضیان از نظر دریافت تسهیلات از نظر قوانین و مقررات مشکلی نداشته باشند.

تسهیلات مرابحه خرید کالا و خدمات یا همان وام کمک ودیعه اجاره به میزان ۵۰، ۳۰ و ۱۵ میلیون تومان، از اوایل مردادماه در ستاد ملی مقابله با کرونا به تصویب رسید. سود این تسهیلات ۱۳ درصد است. نحوه بازپرداخت آن بدین صورت است که در روش اول، گیرندگان وام (مستأجران) می‌توانند تسهیلات را یک‌ساله دریافت کنند و صرفا سود آن را ماهانه بپردازند و در پایان سال، اصل آن را پرداخت کنند. در روش دوم، متقاضیان می‌توانند وام را سه ساله دریافت کنند و در مدت ۳۶ ماه اصل و فرع آن را به بانک بپردازند. مستاجران در تهران ماهانه ۵۴۰ هزار تومان، کلانشهرها ۳۲۰ هزار تومان و سایر شهرها ۱۶۰ هزار تومان پرداخت خواهند کرد.

با توجه به مشکلات ایجاد شده برای خانوارها در شرایط اقتصادی و بهداشتی کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا و اجرای بند ۳ مصوبات پنجاه و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا در تاریخ ۱۳ دی ماه، مهلت پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن­  ابتدا تا پایان بهمن و سپس پایان اسفندماه تمدید شد.

 


 فرصت نام‌نویسی وام اجاره تمام شد


امروز فرصت ثبت نام و تشکیل پرونده برای دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن به پایان می رسد؛ البته کسانی که پرونده شان در بانکها در جریان است می توانند در روزهای آینده وام را دریافت کنند.
به گزارش وبسایت صدف ، پایان بهمن ماه آخرین مهلت دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن اعلام شده است. البته بنا به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی کماکان به کسانی که پیش از این نسبت به بارگذاری مدارک و تشکیل پرونده در بانک اقدام کرده اند تسهیلات پرداخت می شود اما فرصت نام نویسی جدید تمام شده است.

مردادماه امسال ستاد ملی کرونا پرداخت تسهیلات ۵۰، ۳۰ و ۱۵ میلیون تومانی کمک ودیعه مسکن به ترتیب در تهران، شهرهای بزرگ و شهرهای کوچک با نرخ سود ۱۳ درصد برای مستاجران به تصویب رساند.

حدود ۷۰۸ هزار نفر از ثبت نام کنندگان واجد شرایط دریافت این وام شناخته شدند که ۳۳۰ هزار نفر به بانک معرفی شده، تا کنون ۲۲۰ هزار نفر تشکیل پرونده داده و ۲۰۰ هزار نفر تسهیلات را دریافت کرده اند.

محمود محمودزاده ـ معاون وزیر راه و شهرسازی ـ گفت: حدود ۳۷۰ نفری که به بانک معرفی نشده اند نسبت به بارگذاری مدارک اقدام نکرده اند که دیگر امکان پرداخت وام اجاره به این افراد وجود ندارد. تعدادی از افراد از مردادماه و برخی دیگر از مهرماه فرصت ارایه مدارک داشته اند که این اقدام صورت نگرفت.

با توجه به اینکه بانکها در پایان سال حسابهای خود را می بندند از فردا یکم اسفندماه معرفی جدید به بانک برای دریافت کمک ودیعه مسکن انجام نخواهد شد.

تسهیلات مرابحه خرید کالا و خدمات یا همان وام کمک ودیعه اجاره به میزان ۵۰، ۳۰ و ۱۵ میلیون تومان، از اوایل مردادماه در ستاد ملی مقابله با کرونا به تصویب رسید. سود این تسهیلات ۱۳ درصد است.

نحوه بازپرداخت آن بدین صورت است که در روش اول، گیرندگان وام (مستأجران) می‌توانند تسهیلات را یک‌ساله دریافت کنند و صرفا سود آن را ماهانه بپردازند و در پایان سال، اصل آن را پرداخت کنند.

در روش دوم، متقاضیان می‌توانند وام را سه ساله دریافت کنند و در مدت ۳۶ ماه اصل و فرع آن را به بانک بپردازند. مستاجران در تهران ماهانه ۵۴۰ هزار تومان، کلانشهرها ۳۲۰ هزار تومان و سایر شهرها ۱۶۰ هزار تومان پرداخت خواهند کرد.


 تمدید مهلت ثبت نام وام ودیعه اجاره سال 99

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از تمدید مهلت وام ودیعه اجاره تا پایان بهمن ماه خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تمدید وام ودیعه اجاره را تا پایان بهمن مربوط به متقاضیانی دانست که پیش‌تر ثبت‌نام کرده‌اند و بنا به دلایلی نتوانستند مدارک خود را تکمیل کنند.

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در خصوص تمدید مهلت وام ودیعه اجاره تا پایان بهمن، گفت: اخیرا در جلسه کارگروه مصوب شد تا آخر بهمن پرداخت وام ودیعه اجاره ادامه پیدا کند. این مصوبه و این شرایط مربوط به کسانی است که پیش‌تر ثبت‌نام کردند، ولی روند پرداخت آنها به جریان نیفتاده است.

معاون مسکن و ساختمان ادامه داد: افرادی که پیش‌‌تر ثبت‌نام کردند اما مدارک خود را تکمیل نکردند تا انتهای بهمن فرصت دارند نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام کنند.

محمودزاده با اشاره به اینکه ستاد کرونا دو مصوبه دیگر نیز داشت، افزود: در تفاهمنامه‌ای، مقرر شد تا افرادی که کد رهگیری ندارند با پرداخت عدد محدود بتوانند کد رهگیری دریافت کنند.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، کسانی که فرم ج قرمز داشتند و هم‌اکنون فاقد مالکیت هستند مصوب شد بتوانند تسهیلات وام ودیعه اجاره را دریافت کنند. این مصوبات برای تعدادی از افرادی بوده که این مشکلات را داشتند.

گفتنی است، برای متقاضیان تسهیلات کمک ودیعه مسکن که اجاره آنها به صورت دستی و بدون حضور در بنگاه مبادله شده، مشاورین املاک موظف هستند با دریافت حداکثر ۲۵۰ هزار تومان بدون نیاز به دریافت ارزش افزوده و با حضور موجر و مستأجر نسبت به ثبت اجاره‌نامه و اخذ کد رهگیری اقدام کنند.

این مبلغ برای اجاره نامه‌هایی که در بنگاه ثبت شده اما کد رهگیری ندارند هزینه ثابتی معادل ۱۰۰ هزار تومان است و الزامی برای حضور موجر در بنگاه نخواهد بود.

لازم به توضیح است تا پایان آذرماه از مجموع ۳۰۲ هزار و ۳۳۴ متقاضی دریافت وام ودیعه تاکنون ۱۴۸ هزار و ۲۱۵ نفر نزدیک به ۵۰ درصد توانسته‌اند این تسهیلات را دریافت کنند.
 
 متقاضیان دریافت این تسهیلات ابتدا از طریق ارسال پیامک به سرشماره ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ ثبت نام اولیه می‌کنند و سپس در زمان ‌بندی که متعاقباَ اعلام می شود می‌ بایست در سامانه وزارت راه و شهرسازی به آدرس www.tem.mrud.ir   ثبت نام کنند.  

افراد بعد از تایید اطلاعاتشان برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می شوند.

بانک مرکزی نیز برای تمامی بانک ها جهت پرداخت این تسهیلات تکلیفی تعیین کرده است؛ بنابراین از همین هفته این تسهیلات قابل دریافت است.

 

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 (19 رای)