عفو رهبری اضافه خدمت سربازی به مناسبت 22 بهمن 1400 + شرایط و مدارک مورد نیاز

عفو رهبری اضافه خدمت سربازی به مناسبت 22 بهمن 1400 + شرایط و مدارک مورد نیاز

عفو رهبری اضافه خدمت سربازی به مناسبت 22 بهمن 1400 + شرایط و مدارک مورد نیاز : بخشش رهبری اضافه خدمت سربازی 1400,بخشش رهبری اضافه خدمت سربازی 1400,بخشش رهبری اضافه خدمت سربازی 1400,عفو رهبری سنوات سربازی 1400,بخشش رهبری اضافه خدمت سربازی 1400,بخشش اضافه خدمت سنواتی 1400,بخشش اضافه خدمت سنواتی سربازان,عفو رهبری خدمت سربازی متولدین 1400


 

عفو رهبری اضافه خدمت سربازی به مناسبت 22 بهمن 99 + شرایط و مدارک مورد نیاز

 

        مشمولانی که خدمت سربازی را انجام نمی دهند و وارد دوران غیبت می شوند با محدودیت های زیادی روبه رو می شوند که تا زمان مشخص شدن تکلیف نظام وظیفه آنها همراه آنها خواهد بود، اما نظام وظیفه قوانین سخت و غیرقابل تغییر نیست، در بسیاری از موارد مشمولانی که با مشکلات موجه و سختی روبه رو هستند که توان خدمت به کشور را از آنها می گیرد میتوانند از قوانین مختلف کسری و یا معافیت استفاده کنند.
یکی از راه های معافیت و رهایی از محدودیت های گفته شده عفو رهبری سربازی است.

در این مقاله جزئیات دقیق تری از عفو رهبری سربازی خدمت شما گفته می شود که شاید بتواند راهی برای خلاصی از محدودیت های ایجاد شده شما هم باشد.

عفو رهبری

در برخی از مواقع با خبر خوشی مواجه می شویم که عفو رهبری شامل حال سربازان دارای غیبت و اضافه خدمت شده است ، این مواقع فرصت مناسبی است که مشمولان خدمت، تکلیف نظام وظیفه خود را مشخص کنند. عفو رهبری معمولاً در ایام دهه مبارکه بهمن، عید سعید فطر، عید غدیر، ماه مبارک رمضان و … انجام می شود. در حال حاضر بسیاری از مشمولین غیبت با نگرانی و دغدغه اضافه خدمت و جریمه نقدی مواجه هستند که بخشودگی و عفو رهبری سربازی خبر بسیار خوشی برای آنها است.

عفو رهبری می تواند بسیاری از مشکلات مشمولین نظام وظیفه را حل نماید.


عفو رهبری خدمت سربازی “همان طور که گفته شد افرادی شامل غیبت هستند هم از تنبیهات نظام وظیفه و هم محدودیت هایی نظیرر عدم بررسی کسری و یا معافیت و یا عدم موافقت و پذیرش در نیروهای مسلح و … رو به رو هستند. افرادی که شامل عفو رهبری خدمت سربازی می شوند توجه کنند که تنها از نظر اضافه خدمت و جریمه نقدی بخشیده خواهد شد و امتیازات آنها برگردانده نخواهد شد. یعنی حتی بعد از عفو رهبری خدمت سربازی در ایام مختلف سال مشمولان نمی توانند از برخی محدودیت ها عبور کنند. اما اضافه خدمت و جریمه نقدی که در برخی از موارد بسیار سنگین و نگران کننده است، بخشیده خواهد شد. در سال گذشته عفو رهبری اضافه خدمت در عید سعید غدیر خم نیز انجام شد که فرصت مناسبی برای افرادی بود که اقدام به اعزام خدمت نکرده بودند. با توجه به اینکه غیبت در سربازی شامل جریمه است، لازم می دانیم ابتدا به طور تقریبی از میزان جریمه به ازای هر ماه غیبت را مورد بررسی قرار دهیم. مشمولانی که بین 1 ماه تا 3 ماه غیبت دارند؛ 3 ماه اضافه خدمت خواهند داشت و مشمولانی که از 3 تا 1 سال غیبت دارند ، 6 ماه اضافه خدمت خواهند داشت. مشمولانی که بیش از یک سال غیبت دارند ، علاوه بر 6 ماه اضافه خدمت، جریمه نقدی هم خواهند شد.

 

 به مناسبت سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با عفو و تخفیف مجازات ۵۶۵ نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضائی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس قوه قضائیه به مناسبت فرارسیدن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات دو هزار و ۳۱۵ نفر از محکومان را که در اداره عفو و بخشودگی قوه قضائیه واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ از اصل ۱۱۰ قانون اساسی مورد موافقت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفت.
دادستان نظامی استان مرکزی:
فاصله بیست‌وششم بهمن، «روز مادر» تا هجدهم اسفند ۱۳۹۸ «روز پدر» طرح بخشش زندان و اضافه‌خدمت سربازان غایب و فراری اجراء می‌شود.


توضیحات زیر مربوط به عفو رهبری بهمن 97 می باشد . در صورت دریافت اطلاعیه برای سال 99 در همین مقاله بروزرسانی میشود


معافیت عفو رهبری برای مشمولین خدمت سربازی شامل سربازان فراری و غایب می باشد که اصولاً به مناسبت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در روز ۲۲ بهمن توسط رهبر معظم انقلاب به نام می‌شود. توجه داشته باشید که جدیدترین بخشش رهبری برای مشمولین خدمت سربازی تنها برای سربازان فراری معافیت خدمت سربازی و مشمولین غایب می باشد که در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد.


شرایط جدید بخشش اضافه خدمت سربازان اعلام شد


سردار تقی مهری در این باره اظهار داشت: برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح، بخشش اضافه_خدمت غیبت سربازی، تنها شامل مشمولانی می شود که به خدمت سربازی اعزام شوند.
وی در مورد ضوابط بخشش اضافه خدمت غیبت سربازی، عنوان کرد: در صورتی که در سوابق خدمتی کارکنان وظیفه، حسن خلق، جدیت در وظایف محوله، ابراز شجاعت و فداکاری و ... از سوی فرماندهان تایید شود، تمام یا بخشی از اضافه خدمت سنواتی آنان برابر ضوابط مورد بخشش قرار می گیرد.


رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به اینکه ابلاغیه ضوابط و مصادیق بخشش اضافه خدمت سنواتی کارکنان وظیفه از سوی ستاد کل نیروهای مسلح به کلیه یگان های خدمتی ابلاغ شده است، افزود: اضافه خدمت سربازان حین خدمت در مواردی مانند سرباز نمونه و موفقیت در ثبت ابتکار منجر به تولید محصول و یا مقاله علمی معتبر، حفظ حداقل یک جزء قرآن کریم، گذراندن دوره های تخصصی مورد نیاز یگان نیروهای مسلح و ... در صورت تایید فرماندهان بخشیده می شود.سردار مهری خاطرنشان کرد: سربازان برای بهره مندی از این تسهیلات می بایست به نیروی انسانی یگان خدمتی خود مراجعه کنند.

بخشش رهبری سربازی برای سربازان فراری


مشمولینی که جز سربازان فراری میباشند و جرمشان فقط فرار از خدمت بوده است. مطابق با جدیدترین عفو رهبری 98 این افراد به مراجع قضایی اعلام نمی شود قادر خواهند بود برای سپری کردن مدت خدمت سربازی خود مراجعه و مانند دیگر مشمولین به خدمت سربازی خود ادامه دهند یا با پرداخت جریمه مشخص شده اقدام به خرید خدمت سربازی خود نمایند.

معافیت جدید سربازی بخشش رهبری برای معافیت خدمت


این عفو رهبری که بخشیده سنی نیز معروف شدند بدین صورت است که بر اساس سن مشمول و میزان تحصیلات آن متفاوت می باشد و در صورتی که این عفو رهبری سازگار باشد میتوان برای معافیت خدمت سربازی اقدام نمایند. این عفو رهبری برای معافیت خدمت سربازی مطابق جدول زیر خواهد بود.

مدرک تحصیلی
    

سال تولد

زیر دیپلم ، دیپلم و فوق دیپلم
    

متولدین تا پایان سال 54

لیسانس
    

متولدین تا پایان سال 54

فوق لیسانس
    

متولدین تا پایان سال 52

دکتری غیرپزشکی
    

متولدین تا پایان سال 50

دکتری پزشکی و دامپزشکی
    

متولدین تا پایان سال 44

 

اطلاعیه 18 بهمن 97 : بخشش رهبری

احتراماً ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن چهلمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ایام الله دهه مبارک فجر و ۲۲ بهمن ماه، در اجرای بند ۱۱ از اصل ۱۱۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در راستای کاهش اثرات سوء حبس بر خانواده زندانیان و باز اجتماعی شدن آنان، بدینوسیله شرایط و ضوابط عفو به محضر مبارک تقدیم می‌شود تا در صورت تصویبِ آن مقام عالی، محکومان دادگاههای عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی که محکومیت آنها تا تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ قطعیت یافته و به شرح آتی واجد شرایط استفاده از عفو یا تخفیف تشخیص داده می‌شوند، مشمول عفو یا تخفیف مجازات واقع و از رأفت اسلامی بهره‌مند شوند.

الف – محکومیت محکومان به حبس تا شش ماه که به هر علت تاکنون اجرا نشده باشد، مشروط بر اینکه فاقد شاکی یا مدعی خصوصی باشند و یا بتوانند حداکثر تا ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ رضایت شاکی را تحصیل نمایند.

ب – محکومان به حبس که در زندان بسر می‌برند:

باقیمانده محکومیت محکومان به حبس تا یکسال.

سه چهارم محکومیت محکومان به حبس بیش از یک سال تا پنج سال.

دو سوم محکومیت محکومان به حبس بیش از پنج سال تا ده سال.

یک دوم محکومیت محکومان به حبس بیش از ده سال تا ۲۰ سال، مشروط بر اینکه حداقل یک سال حبس را تحمل کرده باشند.

باقیمانده محکومیت محکومان به حبس بیش از ۲۰ سال برای مردان در صورتی که حداقل ۱۲ سال و برای زنان در صورتی که حداقل ۱۰ سال تحمل حبس نموده باشند.

باقیمانده محکومیت محکومان به حبس ابد برای مردان در صورتی که حداقل ۱۵ سال و برای زنان در صورتی که حداقل ۱۲ سال تحمل حبس نموده باشند.

باقیمانده محکومیت حبس کلیه محکومان جرائم غیر عمدی

باقیمانده محکومیت حبس(غیر از حبس ابد) زنانی که به حکم قانون سرپرستی یا حضانت فرزندانشان را بر عهده دارند، در صورتیکه حداقل یک پنجم حبس را تحمل کرده باشند.

باقیمانده محکومیت حبس محکومان ایثارگر و خانواده معظم شهدا (پدر، مادر، همسر، فرزند، برادر، خواهر) که به دلایل مختلف در زندان بسر می‌برند به شرط آنکه در محکومیت حبس بیش از پنج سال، حداقل یک پنجم و در محکومیت به حبس ابد، حداقل پنج سال تحمل حبس نموده باشند.

تبصره – مشمولین این بند ملزم به ارائه تأییدیه لازم از مراجع ذیربط بوده و مصادیق ایثارگری نیز تابع قوانین و مقررات مربوط می‌باشد.

باقیمانده محکومیت حبس بیماران صعب‌العلاج یا لاعلاج که مراتب بیماری آنان تا قبل از پایان دوره محکومیت مورد تأیید کمیسیون پزشکی قانونی قرار گیرد.

بدیهی است اقدامات دادگاه در جهت اجرای مواد ۵۰۲ و ۵۲۲ قانون آیین دادرسی کیفری مانع اعمال این عفو نیست.

باقیمانده محکومیت حبس محکومان ذکور بالای ۷۰ سال تمام و اُناث بالای ۶۰ سال تمام به استناد اسناد سجلی و در مورد اتباع بیگانه فاقد اسناد معتبر به تأیید پزشکی قانونی به شرط آنکه در محکومیت حبس بیش از پنج سال، حداقل یک پنجم و در محکومیت به حبس ابد، حداقل ۵ سال تحمل حبس نموده باشند.

باقیمانده محکومیت حبس و یا جزای نقدی اتباع بیگانه که به جُرم ورود یا اقامت غیر مجاز محکوم شده‌اند.

تبصره – مشمولین این بند پس از طرد از کشور چنانچه ظرف مدت ده سال بدون مجوز وارد قلمرو جمهوری اسلامی ایران شوند، عفو آنان کان لم یکن تلقی و باقیمانده مجازات آنان اجرا خواهد شد.

پ – محکومیت محکومان به جزای نقدی تا ده میلیون ریال که به هر علت تاکنون اجرا نشده باشد.

ت – محکومان به جزای نقدی که به علت عجز از پرداخت جزای نقدی در زندان بسر می‌برند:

باقیمانده محکومیت محکومان به جزای نقدی تا هفتصد میلیون ریال.

دو سوم محکومیت محکومان به جزای نقدی بیش از هفتصد میلیون ریال تا دو میلیارد ریال.

یک دوم محکومیت محکومان به جزای نقدی بیش از دو میلیارد ریال تا پنج میلیارد ریال.

تبصره – محکومین به حبس و جزای نقدی که حبس آنها مشمول عفو قرار گرفته باشد، محکومیت قطعی جزای نقدی آنان نیز مشمول این دستورالعمل قرار خواهد گرفت.

ث – کلیه محکومان به شلاق‌های تعزیری

ج – شرایط استفاده از عفو:

نداشتن بیش از دو فقره سابقه محکومیت مؤثر کیفری.

عدم ارتکاب جرم عمدی جدید مستوجب مجازات درجه یک تا پنج موضوع ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ایام تحمل حبس در حال اجرا یا در زمان مرخصی اعطایی.

نداشتن مدعی خصوصی و یا جلب رضایت وی و یا جبران ضرر و زیان و یا ترتیب پرداخت خسارت مدعی خصوصی و زیان دیده (اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی) تا قبل از پایان دوره محکومیت.

تبصره – معاونت در جرائم، باستثناء قتل عمد، نیاز به جلب رضایت شاکی خصوصی نداشته و مانع اعمال عفو نمی باشد.

عدم استفاده از عفو در محکومیت‌های قبلی متضمن مجازات درجه یک تا سه.

چ – مرتکبین جرائم ذیل، از شمول این عفو مستثنی می‌باشند:

قاچاق مسلحانه و یا عمده مواد مخدر (منظور از قاچاق عمده مواد مخدر، بیش از ۱۰۰ کیلوگرم تریاک و ملحقات آن، و بیش از دو کیلوگرم هرویین و روان گردان‌ها و ملحقات آن می‌باشد)

قاچاق اسلحه و مهمات.

جرائم امنیتی که محکومیت آنها بیش از یک سال باشد.

آدم ربایی در صورت عدم گذشت شاکی.

اسیدپاشی

تجاوز به عنف

دایر کردن مرکز فساد و فحشاء

سرقت مسلحانه یا مقرون به آزار یا سرقت سارقینی که میزان محکومیت حبس آنان بیش از پنج سال باشد.

اختلاس

ارتشاء

کلاهبرداری

جعل اسکناس و ضرب سکه تقلبی

پولشویی

اخلال در نظام اقتصادی کشور

قاچاق مشروبات الکلی

قاچاق کالا و ارز سازمان یافته، حرفه‌ای و عمده

تبصره – معاونین جرائم موضوع بندهای ۱، ۵ و ۱۴ این قسمت نیز از شمول عفو مستثنی می‌باشند.

معافیت عفو رهبری برای مشمولین خدمت سربازی شامل سربازان فراری و غایب می باشد که اصولاً به مناسبت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در روز ۲۲ بهمن توسط رهبر معظم انقلاب به نام می‌شود. توجه داشته باشید که جدیدترین عفو رهبری 99 برای مشمولین خدمت سربازی تنها برای سربازان فراری معافیت خدمت سربازی و مشمولین غایب می باشد که در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد.

عفو رهبری سربازی 1400 برای سربازان فراری


مشمولینی که جز سربازان فراری میباشند و جرمشان فقط فرار از خدمت بوده است. مطابق با جدیدترین عفو رهبری این افراد به مراجع قضایی اعلام نمی شود قادر خواهند بود برای سپری کردن مدت خدمت سربازی خود مراجعه و مانند دیگر مشمولین به خدمت سربازی خود ادامه دهند یا با پرداخت جریمه مشخص شده اقدام به خرید خدمت سربازی خود نمایند.
 

 

 

 

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 (47 رای)