پیامک های غیر مجاز فروش ویلا و زمین

پیامک های غیر مجاز فروش ویلا و زمین

با ارسال کنندگان پیامک های غیر مجاز فروش ویلا و زمین برخورد خواهد شد

فروش ویلا

در استان‌های شمالی تغییر کاربری اراضی کشاورزی   که برخی بنگاه‌های متخلف آن را برای مردم پیامک می‌کنند، از نظر قانون تخلف محسوب میشود

شاید شما هم گاه گاهی با پیامک‌های فروش زمین و ویلا در مناطق خوش آب‌وهوای شمال کشور مواجه شده باشید و به سرتان زده باشد که آن را خریداری کنید اما اکثر آن‌ها متخلفانی هستند که به گفته رییس سازمان امور اراضی کشور از طریق پیامک، اقدام به تغییر کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی می‌کنند که باید این موارد را به تلفن گویای 131 یا سامانه پیامکی 30005721 اطلاع داد. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، طی سال‌های اخیر تبلیغات فروش زمین و ویلا در مناطق خوش آب و هوا مانند استان‌های شمالی کشور افزایش چشمگیری داشته است؛ به گونه‌ای که هر هفته یا شاید هم هر روز، متخلفانی که به صورت غیرقانونی کاربری اراضی کشاورزی را در این مناطق تغییر داده‌اند از طریق پیامک اقدام به فروش ویلا یا زمین خود می‌کنند.

درخواست از وزارت ارتباطات برای ممنوعیت ارسال پیامک‌های غیر مجاز

این در حالی است که قباد افشار - رییس سازمان امور اراضی کشور - در این باره اعلام کرد: ارسال پیامک برای فروش زمین یا ویلا در مناطق خوش آب و هوایی مانند شمال کشور تخلف است و آن را به اطلاع دستگاه‌های متولی مانند وزارت ارتباطات رسانده‌ایم که جلوی آن را بگیرد.

وی افزود: این اقدام فروشندگان زمین و ویلا از این جهت تخلف است که نه تنها اکثر آنها به طریق غیرقانونی اقدام به تغییر اراضی کرده‌اند بلکه نوعی بر هم زدن نظم اجتماعی محسوب می‌شود.

افشار از مردم درخواست کرد که به محض مواجه شدن با چنین پیامک‌هایی، آن را به اطلاع سامانه تلفن گویای 131 یا سامانه پیامکی 30005721 سازمان امور اراضی کشور برسانند.

رییس سازمان امور اراضی گفت: تغییر کاربری اراضی کشاورزی به ویژه در استان‌های شمالی که برخی بنگاه‌های متخلف آن را برای مردم پیامک می‌کنند، تخلف صریح قانونی است و با آن‌ها برخورد می‌شود. برخورد با شرکت‌ها و بنگاه‌های متخلف

وی افزود: برخی شرکت‌ها و بنگاه‌های ویلاسازی که هیچ کدام از آن‌ها مجوزی برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی ندارند تبلیغات خود را به صورت پیامک برای مردم ارسال می‌کنند تا این زمین‌ها را بفروشند و در تبدیل آن به ویلا به این بنگاه‌های متخلف کمک کنند.

افشار افزود: اخیرا مکاتباتی با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده تا از ارسال چنین پیامک‌هایی که خلاف قانون اساسی است، جلوگیری شود. چراکه تغییر کاربری این اراضی و خرد کردن مالکیت آن‌ها ممنوع و تخلف است که این بنگاه‌ها با نقض این قانون صریح به تولید کشور ضربه می‌زنند؛ البته این مکاتبات به شورای حفظ حقوق بیت‌المال نیز ارسال شده و باید با متخلفان برخورد شود.

رییس سازمان امور اراضی تصریح کرد: بنگاه‌های متخلفی که پیامک‌های تبلیغاتی این چنینی را برای مردم ارسال می‌کنند و هیچ مسئولیتی در راستای تعیین تکلیف و تغییر کاربری این اراضی ندارند، با آن‌ها برخورد می‌شود که در این راستا با معاونت عمرانی وزارت کشور مذاکراتی صورت گرفته تا بتوانیم از طریق بهیاری‌ها‌، شوراهای شهر و شهرداری‌ها با این پدیده مقابله کنیم.

املاک تهران

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز