به چه دلیل قیمت مسکن مهر پردیس افزایش یافت؟

به چه دلیل قیمت مسکن مهر پردیس افزایش یافت؟

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در خصوص علت افزایش قیمت مسکن مهر در این شهر توضیح داد

مسکن مهر پردیس,مسکن مهر,شهر جدید پردیس

به دنبال افزایش قیمتمسکن مهر شهر پردیس سعید غفوری مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس درباره علت افزایش قیمت برخی واحدهای مسکن مهر پردیس با بیان اینکه قیمت نهایی واحدهای فاز های مختلف باید در سال‌های گذشته یعنی سال 1392 اعلام می شد تا روند اجرای تکمیل پروژه ها تسریع و تسهیل می‌شدند گفت: این واحدها که دارای متراژ بالا و شرایط خاص هستند کمتر از 5 درصد کل فاز 8 هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سعید غفوری اظهار کرد: شرکت عمران شهر جدید پردیس طی چند روز گذشته با هدف تعیین تکلیف متقاضیان عزیز و پیمانکاران و تسریع در عملیات اجرایی پروژه های مسکن مهر، قیمت قطعی و نهایی واحدهای مسکونی مهر را در تمامی فازها پس از برگزاری جلسات متعدد با پیمانکاران و همچنین نمایندگان متقاضیان و بررسی کلیه جوانب فنی و اجرایی جمع بندی و در اکثر فازها اعلام کرد.

وی با بیان اینکه از بعضی هجمه های خبری نادرست و بی تقوایی یک عده تعجب می کنم، افزود: اولا این کار باید طی سالیان گذشته علی الخصوص سال 1392 صورت می پذیرفت و همان عزیزانی که اعلام کردند 18 ماهه می توان پروژه هایی با این عظمت و در این شرایط سخت توپوگرافی را به اتمام برسانند به متقاضیان عزیز اعلام می کردند. ثانیاً شرکت عمران نه می تواند و نه قانونی است، افزایش قیمتی را در هیچ کدام از فازها اعلام کند. این مجموعه فقط قیمت نهایی واحدها را بر اساس بخشنامه ها و شیوه نامه های ابلاغی محاسبه و اعلام کرده است.

غفوری تصریح کرد: نحوه محاسبه قیمت اعلامی بر اساس چهار موضوع است که اولین موضوع مربوط به قیمت پایه قبلی یعنی 330هزار تومان به ازای هر مترمربع بوده و این مبلغ بعلاوه دستورالعمل شماره 3 مورخ  1392.10.23 که در دولت قبل ابلاغ شده بود و همچنین شیوه نامه ابلاغی کارهای مازاد بوده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس ادامه داد: دومین مساله هزینه انشعاباتی است که می بایست به دستگاههای خدمات رسان پرداخت گردد که به ازای هر واحد 3 میلیون و 850 هزار تومان است که عمده آن می بایست به وزارت نیرو پرداخت شود.

وی سومین بخش را شامل بخشنامه های سایر دستگاههای دولتی نظیر بیمه، مالیات، نظام مهندسی و غیره برشمرد و گفت: چهارمین بخش موضوع هزینه محوطه سازی داخل قطعه ها است. بنا به دستور وزارت راه و شهرسازی هزینه آماده سازی واحدها به عهده شرکت عمران است و حتی بخشی از آورده متقاضیان که در سنوات گذشته و عمدتأ در سالهای 1391 و 1392 در بخش خدمات زیر بنایی و روبنایی خصوصأ احداث راههای دسترسی، تونل دسترسی به فاز 11 و احداث مخازن و شبکه های آب و فاضلاب هزینه شده بود به حساب متقاضیان برگشت داده شود و مابقی هزینه های آماده سازی که مبلغ بیش از 2000 میلیارد تومان است از منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی و همچنین از محل تهاتر زمینهای در اختیار شرکت عمران شهرهای جدید تأمین و به پیمانکاران پرداخت گردد. یعنی متقاضیان فقط در بخش محوطه سازی داخل قطعه های واحدهای مسکونی هزینه خواهند کرد.

غفوری تاکید کرد: شرکت عمران در اعلام این قیمت ها به هیچ وجه ذی نفع نبوده و حتی بخش عمده ای از منابع داخلی خود را نیز می بایست صرف تکمیل هزینه های روبنایی، زیربنایی خصوصأ آماده سازی کند ولی از طرفی ما نمی توانیم قیمت های غیر واقعی و غیر منطقی را اعلام کنیم که نه پروژه ها به اتمام برسد نه پیمانکاران توان به اتمام رساندن عملیات اجرایی و کارهای باقی مانده را داشته باشند و سرمایه های ملی و مبالغ پرداخت شده متقاضیان که تا کنون با سختی پرداخت کرده اند به صورت پروژه های نیمه تمام باقی بمانند البته شرکت عمران طی دو ماه گذشته در مقابل زیاده خواهی برخی از پیمانکاران نیز به طور طور قاطع ایستاده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس خاطرنشان: هیأت مدیره جدید و بنده در طول 102 روز گذشته که عهده دار این مسئولیت شده ایم تمام تلاش خود را در جهت تسریع در پروژه ها و تعیین تکلیف کلیه موارد قراردادی و موارد باقیمانده کاری گذاشته ایم و در صورت اعتماد مردم و مسئولین ادامه خواهیم داد؛ ما روزهای سختی را پشت سر گذاشته ایم و حتی روزهای تعطیل هم به گواه نمایندگان متقاضیان در محل کار و اجرای پروژه ها بوده ایم و میدانیم که روزهای سخت تری نیز در پیش رو خوهیم داشت در واقع ما میراث دار مسائلی شده ایم که می بایست در سنوات گذشته خصوصاً سال 1392 حل و فصل می شد، ولی به حول قوه ی الهی کارها در آینده نزدیک به سامان خواهد رسید. ولی یک عده با شیطنت های رسانه ای مطالبی را از زبان بنده و یا متقاضیان عنوان می کنند که نمیدانم آیا به فکر فردای قیامت هم هستند؟

غفوری ادامه داد: کارشناسان شرکت عمران روزهای گذشته پس از برگزاری جلسات متعدد فنی قیمت نهایی کلیه فازها یعنی 11، پنج، 9جدید، 9 قدیم و هشت را استخراج کردند که به تدریج از طریق سایت رسمی شرکت و بصورت اعلامیه ها و اطلاعیه های جداگانه اعلام خواهد شد. مبلغ نهایی آورده متقاضی در فاز 11 حدود 39 میلیون و 750 هزار تومان، فاز 5 و 9 جدید حدود 46 الی 47 میلیون تومان بر حسب متراژ واحدها، فاز هشت به دلیل متراژ بالاتر و متغییر بودن متراژ واحدها بین 65 الی 79 میلیون تومان و تعداد محدودی از واحدهای این فاز به دلیل شرایط خاص تا 84 میلیون تومان (که این واحدها زیر 5 درصد کل فاز 8 می باشند) استخراخ شده است، حال سؤال بنده این است به جز بخش کمی از فاز 8 که دارای متراژ بالا و شرایط خاص است، کدام اختلاف 40 میلیون تومانی وجود دارد؟

وی با بیان اینکه دلیل افزایش قیمت در فاز 8 عمدتأ بدلیل متراژ بالای این واحدها است، تصریح کرد: برای مسکن مهر موجود در کشور اغلب جهت یک واحد حدود 65 متر مربعی، آورده متقاضی حدود 30 میلیون تومان محاسبه و واگذاری شده است، این در حالیست که برخی از واحدهای موجود در فاز 8 سه برابر واحدهای عادی مسکن بوده و حتی در برخی از این واحدها یک واحد 3 خوابه بزرگ به همراه پارکینگ و انباری مجزا می باشد، پس عددهای اعلام شده در این فاز منطقی و بر حسب متراژ واحدها اعلام شده است. لازم به ذکر است متراژهای اعلامی برحسب پروانه ساختمانی صادر شده از طرف شهرداری بوده که در زمان تحویل نهایی مبنای محاسبه قیمت تمام شده متراژ تایید شده پایان کار توسط شهرداری و همچنین اداره ثبت خواهد بود، که انشاالله در آینده نزدیک ظرف 2 ماه آینده بخشی از این واحدها به متقاضیان خوش حساب واگذار می شود.

به گفته غفوری، این شرکت آمادگی خود را جهت واگذاری حدود 40 هزار واحدی که در فازهای مختلف به مرحله نازک کاری رسیده اند اعلام می نماید ولی پیش نیاز این مهم، واریز سهم آورده متقاضیان و کمک سایر ارگانهای مرتبط است. شرکت عمران از مسئولین ذیربط و سایر دستگاه های متولی خصوصاً وزارت نیرو در بخش آب، فاضلاب و برق و همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی در تخصیص به موقع منابع جهت تکمیل زیر ساخت های مسکن مهر پردیس استدعای همکاری دارد که متاسفانه تا کنون در این بخش ها سرعت لازم جهت تکمیل این پروژه های محقق نشده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: متقاضیان عزیز حق انتقاد به قیمت های اعلامی را دارند. چون این افراد با تمام دارایی ها ی خود که حتی 100 هزار تومان و یک میلیون تومان را هم به سختی تهیه و به حساب آورده ی خود می ریزند و به تکمیل هرچه سریعتر مسکن مهر خود امید بسته اند کما اینکه برخی از نمایندگان ایشان جلسات مکرر اعتراضی به قیمت ها داشته اند و شرکت عمران نیز آمادگی خود را جهت ارائه آنالیز کلیه قیمت ها و بررسی کلیه دستگاه های نظارتی اعلام میدارد، ولی نقد ایشان می بایست منصفانه و منطقی باشد.

منبع:اقتصاد آنلاین

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 (1 رای)