چشم ساکنان به جمال مسکن مهر پردیس روشن می‌شود؟

چشم ساکنان به جمال مسکن مهر پردیس روشن می‌شود؟

نتیجه  خبرهای به دست آمده از پردیس در ماه های پایانی بیانگر آن است که واحدهای مسکونی و طرح های زیر بنایی این شهر جدید راه خوبی پیدا کرده و مسئولان نوید داده اند همه ی واحد های مسکونی به غیر از آنها که دارای مشکلات حقوقی هستند را تا آخر سال آینده تحویل دهند.

دولت قبلی کلنگ تقریبا 81 هزار واحد مسکن مهر پردیس را در سال 1391 به زمین کوبید و قرار بود طی 18 ماه به خریداران تحویل دهد ولی تنها 6300 مورد را تحویل داد. بعد از آن با دقت به پیمان های بسته شده، پیشروی این طرح هر چند کند به دست دولت های یازدهم و دوازدهم ادامه پیدا کرد. تا حالا بیشتر از 30 هزار واحد افتتاح شده و 40 هزار واحد در ردیف ظریف کاری قرار دارد. همچنین از این تعداد قرار است تا آخر سال5000 واحد نیز افتتاح شود. البته روند تحویل دادن واحد ها در حال حاضر بدون اطلاع  رسانه ها در حال اجرا است. برای نمونه در ایام قبل 55 واحد در فاز 5 به خریداران واگذار شد. با این وجود بیان می شود تحویل واحد ها در ماه های آینده سریع تر انجام می گیرد و پرونده واحد های مسکونی پردیس تا آخر سال 98 به اتمام می رسد.

املاک تهران

اصلی ترین مشکل واگذاری واحدها به خدمات زیر بنایی و روبنایی ارتباط دارد که انجام خدمات نسبت به کامل کردن واحد ها تاخیر داشت. با این حال دهم ماه بهمن دو تفاهم نامه بزرگ همکاری به بهای 1400 میلیارد تومان میان وزارت راه و شهرسازی و دو پیمانکار برای پیشرفت زیر ساخت ها، تکمیل کردن، قطار برقی و راه سازی در پردیس به تصویب رسید. از جمله اصلی ترین این موارد بنای قطار برقی تهران پردیس به طول حدودا25 کیلیومتر، کامل کردن محور45 متری اصلی ورودی به فاز 11 جدید پردیس، محله سازی اراضی و پیشرفت فاز 4 به مساحت 100 هکتار، تکمیل اراضی تفریحی توریستی ورودی فاز 8، آماده سازی دست یافتن به فاز8، جاده دسترسی فاز5 به فاز 11 و  خط انتقال فاضلاب فاز 8، 5 و کامل کردن مخزن فاز 5 را می توان نام برد. همچنین دستگاه های خدمات رسان در هفته های پایانی تلاش زیادی کرده اند و در حال کامل کردن انشعابات فازهای11، 5، 8 و 9 هستند. بیان می شود همه ی  5 فاز11 تا قبل اتمام سال به خریداران واگذار خواهد شد و همچنین در حال حاضر روزانه تعدادی واحد تحویل داده می شود.

عرضه و تقاضا در پردیس به یک سطح رسید

یکی از موضوعات پردیس به وجود معارض برای 5300 واحد موجود در فاز 8 مرتبط بود که حبیب اله طاهرخانی، مدیر عامل شرکت شهرهای نو در روزهای پایانی از برطرف شدن این مسئله اطلاع داد و بیان کرد که هم اکنون میزان عرضه مسکن مهر در شهر جدید پردیس با تعداد خریداران این واحدها که در سایت مسکن مهر ثبت نام کرده اند با برطرف کردن این معارضی، مساوی شده است. معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: «مالکان این 5 هزار و 300 واحد با آن 7 هزار نفری که در سامانه مسکن مهر، گزینه اسکان در پردیس را انتخاب کرده بودند اما برای آنها واحدی در پردیس وجود ندارد، متفاوت است؛ چرا که در حال حاضر آن دسته از واحدهای مسکونی موجود در شهر جدید پردیس که تعداد آنها 5 هزار و 300 واحد است و در اراضی معارضی احداث شده بود، آزاد شده که در نتیجه تعداد افرادی که در سامانه ثبت نام کرده بودند با تعداد واحدهای احداث شده برابر شد.»

املاک تهران

بارگیری محموله های آسانسور برای 150 بلوک پردیس

در ماه های قبل از جمله مسائل کامل کردن واحد ها به نبودن پکیج و آسانسور مرتبط می شد که دلیل آن نامتعادل بودن قیمت ارز بود. با ثبات نسبی در بازار در حال حاضر مسئله پکیج کاملا از بین رفته است ولی در خصوص آسانسور هنوز کمبود هایی وجود دارد. در روزهای پایانی سید مهدی هدایت، مدیر عامل عمران پردیس اطلاع داد که موتور آسانسور برای 150 بلوک فاز 11 وارد شده که در اسرع وقت از گمرک بازرگان ترخیص خواهد شد.

کم شدن تمایل مالکان به معامله واحدها

بر اساس گفته هدایت، امید مالکان پروژه های مسکن مهر به خانه دار شدن در پردیس زیاد تر شده و خواسته ی آن ها به فروش واحد ها نیز به شدت کاهش یافته است. همچنین این مسئله وظیفه ما در گروه شرکت عمران را بیشتر می کند تا قادر باشیم به برنامه ای که وزیر محترم برای ما رسم کرده است و همه ی واحدها، به غیر از واحدهایی که دارای مسئله حقوقی هستند را تا آخر سال آینده واگذار کنیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز