پیش بینی قیمت مسکن در منطقه 22 در سال آینده

پیش بینی قیمت مسکن در منطقه 22 در سال آینده

قیمت مسکن در منطقه 22 در سال آینده

پس از اوج ناگهانی قیمت مسکن و بالارفتن حباب گونه قیمت ها در تمامی مناطق تهران شاهد افزایش قیمت املاک بودیم. این افزایش قیمت، املاک و آپارتمان های منطقه 22 و برج های اطراف دریاچه را نیز تحت تاثیر خود قرار داد و قیمت های این منطقه که به خاطر هجوم انبوه سرمایه گذاران به آن به منطقه سرمایه گذاران معروف شده نیز همپای قیمت مناطق دیگر رشد نمود. از اویل سال 93 و شروع وضعیت رکود در بازار مسکن و افت قیمت ها،املاک منطقه 22 بیش از دیگر مناطق تهران دستخوش کاهش قیمت شد که این اتفاق را می توان متاثر از دلایل مهمی چون وجود شمار انبوه سرمایه گذاران در منطقه و نگرانی آن ها از افت بیشتر قیمت ها و کاهش هرچه بیشتر سودشان و فروش هر چه زودتر ملکشان حتی زیر قیمت منطقه دانست. حال که زمزمه های خروج بازار مسکن از رکود مطرح شده انتظار می رود این فضا چرخش 180 درجه ای داشته باشد چون سرمایه گذاران منطقه 22 که ملک خود را نگه د اشته اند تا بازار از وضعیت رکود خارج شود و ملکشان شامل افزایش قیمت گردد خواهان فروش واحد خود به بالاترین قیمت ممکن در منطقه خواهد بود. تجربه ثابت کرده که همصدایی سرمایه گذاران تاثیر مسقیم بر افزایش یا کاهش قیمت ها داشته است. همانطور که هجوم سرمایه گذاران در زمان روند کاهش قیمت ها سبب شد تا ارزش برخی از املاک منططقه 22 به زیر قیمت واقعی خود برسند میتوان پیش بینی نمود همین اتفاق در بازار خارج شده از رکود نیز اتفاق بیفتد.

دریاچه چیتگر

پایان برج‌سازی در منطقه 22

گفته می شود شورای‌عالی شهرسازی برای جلوگیری از ادامه برج‌سازی‌ها که سبب شده سدی مر مقابل کریدور هوای تازه تهران باشد، در جلسه اخیر خود در مصوبه‌ای، ساخت بلندمرتبه جدید در منطقه22 را ممنوع کرده و اجرای هر نوع پروژه جدید ساختمانی در این منطقه را منوط به تصویب طرح تفصیلی ویژه منطقه22 در این شورا، اعلام نموده است. به این ترتیب ساخت‌وسازهای کنونی کماکان ادامه پیدا می‌کند اما شهرداری از صدور مجوزهای جدید برای برج‌سازی در منطقه22 منع شده و تا زمانی که شورای‌عالی ضوابط تازه‌‌ای برای این منطقه ابلاغ نکند، برج جدیدی در منطقه احداث نخواهد شد.در متن مصوبه شورای‌عالی شهرسازی، برج‌های ساخته‌شده یا در حال ساخت در منطقه22، غیرقانونی معرفی نشده اما مقرراتی که چنین مجوزهایی با استناد به آن صادر شده، مورد اشکال قرار گرفته است.

عدم مجوز جدید برای ساخت برج در منطقه 22 را نیز می توان یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت منطقه در زمان خروج مسکن از رکود دانست،چون سبب خواهد شد تا ساخت و ساز ها کاهش یافته و به طبع آن تعداد واحد های خالی و فرصت های سرمایه گذاری در منطقه محدود گردد و قیمت ها به ارزش واقعی خود برسد.

به استناد به موارد بالا می توان گفت همانگونه که در زمان رکود بازار مسکن شاهد افت بیش از اندازه قیمت ها در منطقه 22 بوده ایم، در زمان خروج مسکن از رکود نیز شاهد بیشترین افزایش قیمت اپارتمان در منطقه 22 و برج های اطراف دریاچه خواهیم بود.

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز