پیش بینی رییس اتحادیه مسکن: بازار مسکن در سال 94 از رکود فعلی خارج می‌شود

پیش بینی رییس اتحادیه مسکن: بازار مسکن در سال 94 از رکود فعلی خارج می‌شود

رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران برای بازار مسکن سال 94 اعلام کرد: رونق معاملات خرید و فروش همراه با افزایش قیمت زیر نرخ تورم پیش بینی می شود.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه املاک استان تهران حسام عقبایی گفت: بازار مسکن در سال 91 دچار جهش قیمتی و در سال 93 با ثبات قیمتی همراه با رکود در بازار معاملات خرید و فروش مواجه بوده است.

وی با اشاره به وضعیت قیمتی در سال 1394 افزود: پیش بینی می شود بازار مسکن در سال آینده همزمان با خروج از شرایط رکود، در برخی از شهرها که تعادل کافی میان عرضه و تقاضای مسکن وجود ندارد افزایش قیمت را نیز داشته باشد.

وی با پیش بینی اینکه سال آینده رونق معاملات مسکن به صورت سراسری در تمام شهرها خواهد بود، خاطرنشان کرد: افزایش قیمت مسکن در سال 94، البته به معنای پیش بینی جهش و سونامی قیمتی نیست بلکه این افزایش در نهایت کمتر از حد تورم عمومی جامعه خواهد بود و ممکن است چندان هم محسوس نباشد.

عقبایی با بیان اینکه تا پایان تابستان سال 94 به ویژه با آغاز نیمه دوم سال، بازار مسکن به طور قطع از رکود فعلی خارج و به رونق معاملات مسکن خواهد رسید، افزود: رکود سنگینی از سال 92 تا امسال در بازار معاملات مسکن حاکم شد منتهی همان طور که از نیمه اول سال 93 بر اساس آمارهای رسمی قابل پیش بینی بود، در نیمه دوم امسال، شاهد سیر صعودی حجم معاملات هم در کل کشور و هم در شهر تهران بوده ایم.

عقبایی همچنین در خصوص وضعیت احتمالی بازار ساخت و ساز در سال آینده گفت: رکود بازار معاملات مسکن منجر به رکود در ساخت و سازها نیز شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از تولیدکنندگان بازار مسکن را سازندگان غیرحرفه ای تشکیل می دهند و این افراد برای تامین بخشی از نقدینگی مورد نیاز برای ادامه ساخت و ساز اقدام به پیش فروش واحدهای مسکونی و یا دریافت تسهیلات بانکی می کنند با عدم تامین نقدینگی دچار مشکل شده و از گردونه ساخت و ساز خارج شده و یا می شوند.

عقبایی با اشاره به اینکه در حال حاضر عموم سازندگان بازار مسکن انبوه سازان حرفه ای هستند تصریح کرد: خروج سازندگان غیر حرفه ای از بازار ساخت و ساز به صورت نسبی باعث کاهش عرضه مسکن طی دو سال آینده خواهد شد.

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک استان تهران تصریح کرد: با ورود بازار مسکن به دوران رونق، انتظار می رود دولت نیز حمایت های لازم را به منظور ایجاد انگیزه ساخت و تولید بیشتر مسکن در سازندگان را به عمل آورد و از این طریق روند عرضه و تقاضا در بازار مسکن را نیز به سمت تعادل هدایت کند.

پیش بینی رییس اتحادیه مسکن

 رهن و اجاره مسکن

پیش فروش آپارتمان

املاک,ملک لوکس,ویلایی آپارتمان,رهن,اجاره,رهن و اجاره

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز