وضعیت بازار املاک تهران در ماههای آینده

وضعیت بازار املاک تهران در ماههای آینده

بسیاری از کارشناسان معتقدند که با شرایط حاکم فعلی، دیگر شاهد رونق بازار مسکن به شکل ساب نخواهیم بود در سالهای گذشته شاهد بودیم که قیمت مسکن به مانند قیمت سکه و طلا بصورت روزانه تغییر می کرد و بازار بشدت داغی داشت اما با بزرگ شدن این حباب ، انتظار می رفت که این حباب کاذب بزودی بترکد و بازار مسکن را با رکودی کم سابقه مواجه کند. مجید ولدان که با خبرنگاران ایسنا و فارس گفت و گو می‌کرد، افزود: وضعیت هر کالایی را میزان عرضه و تقاضای آن در بازار تعیین می‌کند. امروز میزان عرضه ساختمان در بازار بسیار بیشتر از تقاضا است و رفع این مشکل نیازمند سرمایه‌های عظیمی خواهد بود.

رونق بازار مسکن هرگز!؟

مشاورین و کارشناسان بازار مسکن بر این باورند که بهترین زمان برای خرید واحد مسکونی زمان حال می باشد اما این عده این امر را تنها برای افرادی که برای خانه دار شدن اقدام به این کار می کنند مناسب می دانند و به افرادی که بدنبال سرمایه گذاری در بخش املاک هستند و بدنبال افزایش سود افزوده در کوتاه مدت می باشند، مناسب نمی دانند چراکه رونق به این سادگی ها به بازار املاک و مسکن باز نخواهد گشت  به اعتقاد اکثر صاحب‌نظران اقتصادی امروز برای بازگرداندن رونق به بازار مسکن نیازمند تزریق حداقل 50 هزار میلیارد تومان سرمایه هستیم تا افراد توان خرید واحدهای موجود را پیدا کرده و ساختمان‌سازی باز رونق بگیرد. هیچ بانکی چنین سرمایه‌ای را نمی‌تواند تامین و تزریق کند.

کارشناسان بازار مسکن اعتقاد دارند اگرچه پیش‌بینی تسهیلات بانکی 120 تا 160 میلیون‌تومانی در تهران و سایر کلان‌شهرها برای خرید مسکن، اقدام خوبی است اما بالا بودن اقساط این تسهیلات،‌ دامنه برخورداری افراد را بسیار کم خواهد کرد.

باید اضافه کرد  امروز حداقل 400 هزار واحد مسکونی در تهران و 40 هزار واحد مسکونی در شیراز و به تناسب تعداد فراوانی واحدهای مسکونی در کلان‌شهرها و شهرهای کشور فاقد خریدار و خالی است.

کارشناسان املاک تهران بر این باورند که برای ایجاد رونق اقتصادی نیازمند تلاش برای رونق بخش مسکن هستیم زیرا بالغ بر 40 درصد اقتصاد کشور در بخش مسکن راکد و بر زمین مانده است و پیش‌بینی تسهلاتی که مد نظر دولت قرار دارد، تنها راهکار موثر برای حرکت چرخ‌های تریلر برزمین مانده اقتصاد مسکن نیست.

به عقیده کارشناسان بازار مسکن،  ساختمان‌سازی به‌هیچ عنوان تولید محسوب نمی‌شود، تولید یعنی ایجاد صنایعی که ده‌ها سال زمینه اشتغال پایدار افراد زیادی را به شکل مستقیم یا غیر مستقیم ایجاد کند یا راه افتادن چرخ‌های صنعت گردشگری که سبب‌ساز مشاغل زیادی خواهد شد.

برای رونق مسکن باید خریدار واحدهای مسکونی وجود داشته باشد و این هدف زمانی محقق می‌شود که افراد دارای شغل مناسب باشند، ازدواج کنند و تشکیل خانواده بدهند و میزان تولید ناخالص ملی ارتقا مناسبی داشته باشد. در شرایط رکود و بیکاری، امکان رونق بخش ساختمان هم وجود ندارد.

وقتی در طول 10 سال گذشته تنها یک میلیون شغل ایجاد کرده‌ و از طرفی بالغ بر 40 درصد سرمایه‌گذاری‌ها را به سمت ساختمان‌سازی سوق داده‌ایم،‌ چگونه انتظار وجود توازن را داریم.

مشاورین املاک تهران در پاسخ به اینکه چرا ساختمان‌سازی در مناطق آزاد نظیر کیش، همچنان رونق دارد، گفت: کیش دارای شرایط ویژه‌ای است، معافیت‌ها در ابعاد مختلف، پائین بودن هزینه‌های ساختمان‌سازی، امکان استفاده از نیروهای متخصص و ماهر خارجی، امکان انتقال و استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و مصالح استاندارد مناسب بدون پرداختن هزینه‌های گزاف و ... زمینه رونق بخش ساختمان‌سازی را فراهم کرده است.

این کارشناسان در عین‌حال قبول دارند که فلسفه ایجاد مناطق آزاد، رونق ساختمان‌سازی و توسعه شبکه‌های ساختمانی در این مناطق نبوده و هدفی والاتر خصوصا استقرار صنایع و واحدهای تولیدی را دنبال می‌کرده است که به هر دلیل به شکل کامل محقق نشده است.

مشاورین خبره املاک تهران همچنین در خصوص جذب سرمایه‌گذار در تهران و اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در منطقه 22، معتقد است که در حال حاظر یکی از بهترین مناطق برای سرمایه گذاری در بخش املاک و مسکن که آینده روشنی را می توان برای ان پیش بینی کرد منطقه 22 تهران یا منطقه چیتگر می باشد علاقه مندان به کسب اطلاعات دقیق در مورد شرایط خرید فروش املاک در این بخش می توانند از طریق همین سامانه و یا حضور در دفتر مشاورین تهران ویا برقراری تماس تلفنی، اطلاعات بسیار دقیقی را در این مورد کسب ننمایند شایان ذکر است که مشاورین حرفه ای و کارشناسان این مرکز آماده ارائه مشاوره رایگان به هموطنان گرامی در مورد خرید و فروش املاک می باشند.

فعالین بخش مسکن بر این باورند که روند ساخت و ساز در مشهد به سمتی اشتباه سوق داده شده است جذابیت‌های اصلی این شهر به عنوان حرم اول اهل بیت(ع)، به واسطه ساخت و سازهای اطراف حرم تحت‌الشعاع قرار گرفته تا آنجایی که تولیت آستان مقدس رضوی اخیرا از تجدید نظر در خصوص پروژه‌های تجاری خبر داده است.سرمایه‌گذاری اگر به قیمت از بین بردن یک شهر مثلا شیراز به عنوان مهد تمدن و فرهنگ باشد به هیچ عنوان اهمیت ندارد و نباید دنبال شود. در یک دوره‌ای که سود ساخت و ساز بالا بود، انجام پروژه‌های اوراق مشارکت توسط شهرداری، بسیار اقدام مناسبی محسوب می‌شد و امروز هم بسیاری از هزینه‌های شهر شیراز در بخش‌های مختلف از تامین اعتبارات پروژه‌ها و هزینه‌های جاری و توسعه فضاهای فرهنگی و فضای سبز و حفظ و نگهداری شهر، از محل همین پروژه‌های اوراق مشارکتی که در سال‌های 90 و 91 اجرایی شد، تامین می‌شود.

در ماههای گذشته مطالب بسیار زیادی مبنی بر چند و چون سرمایه گذاری در بخش املاک در همین وبسایت ارائه شده است اما بنا به نیاز روز و نیاز به اطلاعات دقیق تر در سرمایه گذاری در بخش املاک، کارشناساناملاک تهران اقدام به تهیه پکیج های اطلاعاتی بسیار دقیقی نسبت به پیش بینی بازار مسکن و بخصوص املاک تهران نموده اند که از طریق ادرس زیر می توانید به این فایل ها دسترسی داشته باشید.

تهیه پکیج های پیش بینی بازار مسکن در ماههای آینده

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز