پروژه های پیشفروش نزدیک تحویل

پروژه های پیشفروش نزدیک تحویل

سرمایه گذاری با ریسک پایین

براساس تجربیاتی که طی دوران مشاوری در دفتر املاک داشته ام، بخصوص چند سالی که به صورت تخصصی فقط در زمینه پیشفروش فعالیت می کنم با جرأت می توان گفت از میان تمام گزینه های موجود که به خریداران مختلف- با روحیات و سلیقه های مختلف- پیشنهاد می شود، غالباً مطمئن ترین و بهترین پروژه ها، آنهایی هستند که به زمان تحویل نزدیک تر هستند و به اصطلاح پروژه از آب و گل بیرون آمده و امتحان خود را پس داده است. این نوع پروژه ها اگر چه آورده ی اولیه بیشتری را نسبت به پروژه های تحویل دورتر می طلبند اما با نگاهی منطقی، هم خیال مشتری از زمان تحویل راحت است، هم با یک بررسی اجمالی می توان فهمید که تا اینجای کار کیفیت پروژه در چه حدی بوده است و با چه کیفیتی قرار است آپارتمان را تحویل دهند و مهم تر از همه سودی است که پس از تحویل عاید خریدار می شود، که اگر چه ارزش افزوده ای که یک پیش خرید با چندماه یا نهایتا یکسال تحویل نصیب شما می کند خیلی کمتر است از سودی که یک پروژه با سه سال تحویل به شما می رساند اما، سود پروژه ی تحویل نزدیک خیلی قطعی تر خواهد بود.

بنابراین از آنجایی که بسیاری از خریدارانی که مراجعه می کنند با فیلترهایی که برای من می گذارند، گزینه ها را بسیار کاهش می دهند اما، می توانم با خیال راحت تری آن گزینه ها را پیشنهاد دهم. در ادامه به شرح این گزینه ها می پردازم. یعنی پروژه هایی که چند ماه تا یکسال به تحویل آنها باقی مانده است و تا اینجای کار به خوبی جلو آمده اند و از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

  • برج های مسکونی صدف ؛ مربوط به تعاونی مسکن شرکت واحد اتوبوسرانی است و غرب دریاچه واقع شده است. موعد تحویل پایان سال 95 است و نهایتا با 2 ماه تأخیر تا اردیبهشت 96 تحویل خواهد شد. طبقات مشخص شده است و در کل 2 برج 20 طبقه است و در هر طبقه 8 واحد وجود دارد. 3 طبقه پایین و 3 طبقه بالایی برج 117 تا 130 متری هستند. مابقی طبقات تمامی واحدها تقریبا یک تیپ و بین 90 تا 95 متری و دوخوابه هستند. قیمت واحدها نسبت به طبقه و جهت آنها متفاوت است اما از متری 3 میلیون در طبقات پایین شروع شده تا واحدهای جنوبی با دید دریاچه در طبقات بالای که به متری 4.5 میلیون هم می رسد. خرید واحدهای پروژه صدف به صورت نقدی می باشد. تعدادی از واحدها البته مبلغی حدود 30 میلیون تومان وام دارند که در این صورت این 30 میلیون از مبلغ کل کسر خواهد شد. نقل و انتقال به صورت کامل در تعاونی انجام شده و سند تکبرگ تفکیکی هر واحد حدود 3 سال پس از تحویل واحد، صادر خواهد شد.
  • پروژه هواپیمایی کشوری ؛ برج های 20 طبقه هواپیمایی کشوری واقع در بلوار کوهک، روبروی مجتمع تجاری طوبی، ابتدای بلوار علوم و فنون که تا پایان سال 95 تحویل آنها قطعی شده است و هم اکنون در مرحله نصب کلید و پریز هستند. تمامی واحدها 127 متری و سه خوابه در یک تیپ طراحی شده اند. قیمت پایه در این پروژه متری 3.2 میلیون بوده و نسبت به طبقه و جهت واحدها تا متری 4.7 میلیون در طبقات 17 تا 20 می رسد. البته در این پروژه هنوز تمامی اعضا انتخاب واحد نکرده اند. نیمی از اعضا واحد خود را انتخاب کرده اند و مابقی نیز طبق اولویت خود در شرف انتخاب واحد هستند اما از آنجایی که متراژ تمامی واحدها یکسان است خرید و فروش در این پروژه به صورت نقدی انجام می شود و نقل و انتقال نیز به صورت کامل در دفتر تعاونی مسکن سازمان هواپیمایی کشوری انجام می پذیرد.
  • برج ساحل (پروژه سپانیر)؛ برج 18 طبقه ساحل در ضلع شمالی میدان ساحل توسط تعاونی سپانیر در حال ساخت است و هم اکنون در مرحله نازک کاری می باشد. این برج مربوط به مهندسین فاز 2 عسلویه است و موعد تحویل بین برج 6 تا 10 سال 96 به صورت قطعی خواهد بود. 2 طبقه منفی برج به پارکینگ ها اختصاص دارد و طبقه همکف علاوه بر لابی، فضای بازی کودکان و سالن اجتماعات، واحدهای تجاری منحصربفردی تعبیه شده است با 7 متر ارتفاع و دقیقا بر میدان ساحل. واحدهای جنوبی حدود 100 متری هستند و دید ابدی دریاچه را دارند و واحدهای شمالی 116 متری با دید کوه می باشند که همگی دوخوابه هستند بجز طبقه 13 که 4 واحد 165 متری سه خوابه وجود دارد و در نهایت در طبقات فوقانی یعنی طبقات 14 و 15مسکونی یا همان 17 و 18 ، تعداد 4 واحد پنت هاوس دوبلکس 385 متری 4 خوابه قرار دارد که از جمله ویژگی های آنها اتاق های خواب مستر، جکوزی ، 120 متر تراس دوطبقه با فضای سبز و پلکان ارتباطی و چهار پارکینگ و انباری با ورودی اختصاصی و مجزا و... می باشد. قیمت واحدهای برج ساحل از متری 3 میلیون تومان در واحدهای شمالی طبقات پایین شروع شده تا متری 5 میلیون تومان در واحدهای جنوبی طبقات بالا می رسد. نحوه پرداخت نیز دو سوم نقد و مابقی در 4 قسط با فاصله هر 3 ماه است که تا زمان تحویل تسویه می باشند. نقل و انتقال در تعاونی سپانیر به صورت کامل انجام می شود.
  • پهنه بوستان شهرک چیتگر ؛ شهرک چیتگر یکی از آینده دارترین مراکز در منطقه 22 می باشد و به لحاظ موقعیت مکانی مابین چند پروژه مهم و عظیم نزدیک به تحویل قرار دارد که همین امر سبب رشد واحدهای مسکونی آن در آینده نزدیک خواهد شد. پهنه بوستان یا پهنه A در حال حاضر تکمیل ترین بخش این شهرک به شمار می رود. به طوریکه هم اکنون 4 برج آن طبق موعد تحویل شده و اعضای پروژه واحدهای خود را تحویل گرفته و در آن 4 برج ساکن هستند. پهنه های B و C نیز البته برای سرمایه گذاری های بلندمدت عالی هستند اما از آنجاییکه موضوع این مقاله پروژه های نزدیک تحویل هستند، پروژه هایی که نزدیک به تحویل هستند در اولویت قرار دارند. تعداد 4 برج از پهنه بوستان طی 6 ماهه اول سال 96 تحویل خواهند شد که اعضای بنیاد تعاون ارتش واحدها را با قیمت هایی بین 2 تا 3.5 میلیون قرارداد بسته اند و نحوه پرداخت نیز به این صورت است ؛ 30 درصد پیش پرداخت+ 30درصد اقساط 36 ماهه+ 30درصد زمان تحویل و 10درصد نیز زمان سند. اگر هم اکنون قصد خرید از این واحدها را داشته باشید باید مبلغی که عضو ارتشی پرداخت کرده به اضافه مبلغی جهت حق امتیاز به او پرداخت کنید و مابقی شرایط پرداخت را خودتان ادامه دهید که هم اکنون باید 30درصد پیش پرداخت را به علاوه دو سوم از اقساط 36 ماهه پرداخت کرده باشند. نقل و انتقال این واحدها نیز به طور کامل در تعاونی مسکن بنیاد تعاون ارتش انجام می پذیرد.

امیدوارم توانسته باشم پروژه های فوق را که گلچینی از پروژه های تحویل نزدیک هستند، به صورت کامل شرح دهم.

نگارنده ؛ بزرگمهر کیانی

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز