وضعیت بازار اجاره بها مسکن در تابستان 94

وضعیت بازار اجاره بها مسکن در تابستان 94

با توجه به ثابت بودن قیمت در بازار مسکن، میزان رهن و اجاره در سال جدید ثابت مانده است.

وضعیت بازار مسکن با شروع سال جدید همچنان به روال سال گذشته پیش می رود و رکود در این بازار هم‌چنان ادامه دارد.

این ثبات قیمت ها در حالی است که عده ای از واسطه ها و سوداگران تلاشی در راستای خارج کردن تعادل قیمت ها در بازار اجاره داشته اند.

به عقیده کارشناسان این حوزه تعیین میزان اجاره بها به نسبت ارزش خانه و همگام با تورم عمومی با جامعه پیش می رود و افزایش آن به دست دلال ها و واسطه گران امری کاملا غیرمنطقی است و هیچ گونه توجیه اقتصادی ندارد.

حسام عقبایی، رییس اتحادیه مشاوران املاک در این زمینه گفت: با شروع سال جدید با توجه به این‌که 15 روز اول ماه تعطیل است و فعالیت‌های اقتصادی از 15 روز دوم شروع می شود، در بازار مسکن هم روال به همین صورت بوده و شاهد تحرکات خاصی نبودیم.

وی با بیان این‌که در فروردین‌ماه سال 1394 وضعیت معاملات به گونه‌ای نبوده که شاهد افزایش اجاره بها باشیم، تصریح کرد: می‌توانیم بگوییم میزان اجاره بها از سال گذشته تاکنون از ثبات برخوردار بوده است.

عقبایی در ادامه با اشاره به این‌که بعضی مالکان در پایان سال 93 و آغاز سال 94 بدون آنکه بازار را رصد کنند و قدرت بازار اجاره را در نظر گیرند دست به افزایش قیمت‌ها زده‌اند تاکید کرد: این مساله در حالی است که بازار اجاره ظرفیت افزایش ندارد و با توجه به قدرت خرید مردم در دهک‌های پایین و متوسط نباید میزان اجاره‌بها افزایش یابد.

عقبایی با گفتن این‌ که قیمت مسکن افزایش نداشته و هرگونه افزایش اجاره‌بها بی‌اساس است، گفت: بعضی مالکان و موجران ارزش خانه را با سود بانکی مقایسه می‌کنند که این مساله اشتباه است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر این‌که مشاوران املاک باید قیمت واقعی اجاره را تفسیر و تحلیل کنند، تصریح کرد: برخی رسانه‌ها با خبرسازی به اخبار سوداگرانه دامن می‌زنند.

عقبایی خاطر نشان کرد: بازار اجاره آرام خواهد بود و مستاجران می‌توانند با خیالی آسوده در این بازار اقدام به جابه جایی کنند.

 

وضعیت بازار اجاره بها مسکن در تابستان 94

اپارتمان در منطقه 22,پیش خرید مسکونی,اجاره مسکونی,اپارتمان در بهترین موقعییت منطقه 22,مسکن تهران,رهن و اجاره,اجاره مسکن,رهن مسکن

پیش فروش اپارتمان

رهن و اجاره مسکن

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز