وام 40 میلیونی مسکن مهر

وام 40 میلیونی مسکن مهر

مسکن مهر کم کم به ایستگاه پایان نزدیک می شود

مسکن مهر به عنوان یکی از بزرگترین و اساسی ترین طرح های کشور در زمینه مسکن شناخته شده که در دولت قبل کلید خورد و ادامه آن به دولت فعلی رسید. این طرح با هدف صاحب خانه کردن افراد بدون ملک ایجاد شد. در ابتدای امر نیز طرح ملی مسکن مهر با شتاب خوبی در حال پیشرفت بود و بسیاری از مردم را امیدوار کرده بود. اما به مرور زمان مشکلات کارشناسی این طرح خود را نمایان کرد. از بزرگترین مشکلات این طرح این بود که در حاشیه شهر ها ساخته شده بودند و در ابتدای امر هیچ امکانات رفاهی تفریحی و حتی درمانی برای ساکنان وجود نداشت. البته پیش بینی شده بود اما به علت کمبود بودجه در اکثر مکان ها ساخته نشده بود. همچنین ایجاد این امکانات زیربنایی به بودجه بسیار زیادی داشت که در آن زمان این امکان وجود نداشت.

املاک تهران

در دولت یازدهم در ابتدا با اکراه به مسکن مهر نگاه شد و با اینکه این طرح به عنوان یک طرح ملی مطرح بود که اقشار مختلف را درگیر خود کرده بود، وزیر راه و شهرسازی آن را "مزخرف" نامید. ما بعد از مدتی رویه دولت عوض شد و نگاه آن به این طرح بزرگ منطقی تر شد. البته هنوز هم صحبت های حاشیه ای در مورد اشتباه بودن این طرح به گوش می رسد اما آنچه که مشخص است دولت با جدیت بیشتری پیگیر اتمام این پروژه است. چندی پیش بود که رییس جمهور و برخی از دولتمردان خبر از اتمام مسکن مهر تا پایان عمر دولت خبر دادند. در صورت به وقوع پیوستن این اتفاق، می توان از آن به یکی از بزرگترین دستاوردهای دولت در این دوران رکود پسابرجامی تعبیر کرد.

دولت برای تحرک بخشیدن به این حوزه تسهیلات ویژه ای را نیز در نظر گرفته است. وام 40 میلیونی قولی بود که دولت یازدهم به متقاضیان مسکن مهر داد تا آن ها را به خرید این واحد ها ترغیب کند. این وام 40 میلیونی قرار است با شرایط ویژه ای اعطا شود تا مشکلات خریداران مسکن مهر را برطرف کند یا حداقل باری را از روی دوش آن ها بردارد.

مسکن مهر

در کنار درست و غلط های مسکن مهر، آن چه در حال حاضر مشخص است این است که دولت باید تمام همت خود را به کار ببندد تا این پروژه ملی را به سرانجام رسانده تا علاوه بر اینکه تعداد زیادی از افراد صاحبخانه می شوند، فکر و خیال مسئولان نیز از این پروژه راحت شود.

حالا با مصوبه ای که شورای پول و اعتبار داشت و وام 30 میلیون تومانی را به 40 میلیون تومان افزایش داد، یک گام برای افزایش تقاضا در مسکن مهر برداشته شد تا نگرانی ها را نسبت به واحد های بدون متقاضی کاهش دهد. اما در روز 13 بهمن ماه این مصوبه برای اجرا ابلاغ شد. حالا بانک مسکن موظف است این وام را در اختیار متقاضیان قرار دهد. با اجرای این مصوبه افراد بیشتری می توانند از خدمات دولت برای دسترسی به مسکن مهر استفاده نمایند. همچنین این وام 40 میلیونی به تمامی واحد های مسکن مهر که به اتمام نرسیده و فروش اقساطی نشده اند تلق خواهد گرفت.

دولت یازدهم همچنین قول داده است تا شرایطی را فراهم کند تا امکانات رفاهی تفریحیبرای شهرک ها و شهرهای جدید احداث شده تهیه شود تا مشکلات به وجود امده برطرف گردد. با توجه به این صحبت ها مشخص است که عزم دولت برای سر و سامان دادن به مسکن مهر آن هم پس از مشکلاتی که در حوزه سیاست خارجی به وجود امده، جدی جدی است.

اما وام 40 میلیونی قرار است از شنبه آینده توسط بانک مسکن پرداخت شود، امید است با توجه به عزم جدی دولت اقای روحانی برای اتمام مسکن مهر، این اتفاق خوشایند و میمون در ماه های آینده اتفاق بیافتد.

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز