کارمزد وام مسکن

کارمزد وام مسکن

هشدار به متقاضیان دریافت وام خرید مسکن

اگر از جمله افرادی هستید که قصد خرید مسکن از املاک چیتگر یا  هر خانه دیگری در هر منطقه ای را دارید. این مهم است بدانید که آیا واجد دریافت وام مسکن برای خرید آن هستند، زمانی که ملکی را می خواهند بخرند ، بایستی ارزیابی شود و مبلغی را به عنوان کارمزد کنار بگذارند که روش محاسبه ی این کارمزد هایی که کنار گذاشته می شود برای ،وام ها ی متفاوت با مبالغ  مختلف ، یکسان است و فقط میزان کارمزد است که تغییر میکند برای اینکه مبلغ کارمزد کم یا زیاد می شود تحت تاثیر، مبلغ وام می باشد. محققین در حوزه ی دریافتوام مسکن برای افراد جامعه می گویند که ،افرادی که تقاضای دریافت وام مسکن را می کنند بایستی ، یک سری از روند های قانونی را پشت سر بگذارند که ، این روند ها شامل تشکیل پرونده و دریافت مدارک توسط بخش ارزیابی انجام می پذیرد.

زمانی که بانک بخواهد به مشتری درخواست وام ،اعتماد کند بایستی تمام مدارک متقاضی را در اختیار خود داشته باشد و زمانی هم که مدارک توسط بخش ارزیابی چک شد بایستی ، سند رسمی را به بانک ارائه دهند که گواهی از این کند که ،با همان مبلغ وام ، مسکن خریداری شده و تا زمان پرداخت تمام وام ، سند ملک در رهن بانک قرار می گیرد.

کارمزد

بانکی که وام را در اختیار قرار می دهد و مدارک را پیش خودش نگه میدارد ، یک کارمزدی  را برای خودش بر می دارد که این کارمزد ، با توجه به قیمت درج شده در سند بین بانک و مشتری مشخص می گردد که این مبلغ کارمزد هم در دو مرحله از مشتری دریافت می شود که در بعضی از موارد علاوه بر کارمزدی که در دو مرحله بانک می گیرد تحت تاثیر بعضی از شرایط بانک ، یک مبلغ بیشتری دریافت می کند که ای مبلغ اضافه ،مطابق با شرایط سند مسکن موجود در رهن بانک است . یکی از کارشناسان در حوزه ی وام های بانکی بر این اصل معتقد است که ، برای محاسبه کارمزد ارزیابی ملک  و افرادی که می خواهند وام مسکن دریافت کنند ،محاسبات متفاوتی وجود دارد و افرادی که قصد دریافت وام دارند، ابتدا بایستی به بانک مراجعه کنند و درخواست خود را بیان کنند و بعد بانک تشکیل پرونده می دهد ، زمانی هم که تشکیل پرونده تکمیل گردید، تسهیلات خرید به مشتری ارائه می گردد، زمانی هم که تسهیلات خرید را مشتری دریافت کرد مبلغی را پرداخت می کند که معمولا از بیست و پنج هزار تومان بیشتر نیست. اگر متقاضی دریافت وام علاوه بر کارهای ذکر شده وام جعاله هم بخواهد بگیرد معمولا مبلغ بیست هزار تومان دیگر هم به بانک باید پرداخت کند در واقع ،مبلغ دریافت کارمزد از سوی مشتری به بانک به صورت صد در صد همان موقع انجام می گیرد. منظور از وام جعاله ،قراردادی می باشد که کارفرما در مقابل انجام عمل معین که طبق قرار داد است توسط عامل بایستی مبلغی را برای اجرت پرداخت کند که این وام جعاله از جمله تسهیلات میان مدت و بلند مدت اعتباری است که برای گسترش در حوزه های متفاوت به مشتریان پرداخت می گردد که هر موضوعی را داشته باشد باید در طول مدت قرار داد به اتمام برساند. در این رابطه یکی از کارشناسان می گوید که ، به تازگی سقف تسهیلات جعاله مسکن قابل پرداخت توسط بانک مسکن از ده میلیون تومان به بیست میلیون تومان افزایش پیدا کرده است که این مبلغ بیست میلیون تومان ،صرفاًبه کسانی داده می شود که قصد خرید مسکن را دارند. دومین اقدامی که از سمت بانک صورت می پذیرد برای در یافت کارمزد ،بازدید ملک توسط کارشناس مشخص از سمت بانک است که بانک مطمئن شود مبلغ دریافتی وام صرف خرید مسکن شده است و در جای دیگری هزینه نگردیده و زمانی هم که کارشناش بانک پای ملک می اید و ملک را ارزیابی می کند وجهی را دریافت میکند که این مبلغ را بانک تعیین میکند.

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز