نگاهی نو به مقوله ی پیش خرید در منطقه 22 تهران

نگاهی نو به مقوله ی پیش خرید در منطقه 22 تهران

در این مقاله خواهید خواند:

پیش خرید ملک در منطقه 22

با توجه به اینکه مقوله ی پیش خرید و بالاتر از آن سرمایه گذاری در بخش ملک و مسکن، یکی از ارکان نظام پولی کشور بوده و برای ورود و موفق شدن در آن باید اطلاعات و تخصص کافی داشت، پرداختن به این موضوع ضرورت داشته و در شرایط امروز بسیار کمک کننده خواهد بود. با توجه به تحوالات بازار مسکن در منطقه 22 و پیش خرید در منطقه 22 لازم است با نگاهی جدید و همگام با تحولات اقتصادی اخیر مورد بررسی قرار گیرد.

نوع ساخت و ساز در منطقه 22

منطقه 22 بیشترین تراکم را از نظر ساخت پروژه های بلندمرتبه و انبوه سازی در بین مناطق تهران دارا است و این نکته خود بر اهمیت سرمایه گذاری ملکی و مقوله ی پیش خرید در منطقه 22 تهران تاثیر بسزایی دارد. 

مهم تر از آن نوع ساخت و ساز و شرکت های تعاونی انبوه ساز در منطقه چیتگر هستند که دست خریدار را برای نوع انتخاب باز می گذارند.

سازنده های تعاونی

بخش زیادی از پروژه های در حال ساخت در اطراف دریاچه چیتگر را تعاونی مسکن های ارگان ها و سازمان های دولتی تشکیل داده اند که البته این تعاونی ها هیچ گونه انتفاع و سودی از ساخت پروژه در نظر ندارند و نیت شان تنها خانه دار کردن اعضای سازمان خود می باشد اما در کنار این ساخت و ساز، اعضای آن پروژه امتیاز و عضویت خود در آن پروژه مسکونی را به افراد آزاد واگذار می کنند و تعاونی های سازنده نیز این حق را برای اعضای خود متصور شده اند که امتیاز واحد مسکونی خود را واگذار نمایند از این رو نقل و انتقال این امتیازها در دفتر تعاونی مسکن به صورت قطعی قابل انجام می باشد.

ساخت و ساز در منطقه 22

سازنده های شخصی

از طرفی سازنده های شخصی ساز نیز سهمی از پروژه های در حال ساخت منطقه 22 را دارا هستند. یکی از مزیت های برج سازی این است که هر سازنده ای با هر رزومه کاری نمی تواند دست به انبوه سازی بزند و شخص سازنده حتما کوله باری از تجربه و دانش فنی و صد البته پشتوانه ی مالی به همراه خود دارد. این مهم در بین برج سازهای شخصی منطقه 22 تهران نیز صدق می کند. قطعا تعداد پروژه های شخصی ساز منطقه از تعاونی سازها به مراتب کمتر است اما باید در نظر داشت که همین تعداد کم را سازنده های قدر و با تجربه ای تشکیل داده اند که هر کدام به تنهایی نام شان و کارنامه ی کاری شان به یک برج اعتبار و شخصیت می دهد. حال باتوجه به تعریف کلی ای که از دو نوع سازنده در منطقه 22 انجام شد، خریداری که قصد سرمایه گذاری ملکی داشته باشد، با نگاه به توان خرید و ذهنیت و دغدغه های خود نسبت به هر کدام از سازنده ها، می تواند پروژه مورد نظر خود را انتخاب کند.

نگاهی نو به سرمایه گذاری در منطقه 22

هدف از این مطلب مقایسه ی بین سازنده های شخصی و تعاونی نیست، بلکه با نگاهی کلی تر خریدارانی که تازه پا به منطقه 22 می گذارند، این انتخاب بین سازندگان را می توانند به عنوان یک مزیت در نظر داشته باشند که البته این یکی از مزیت های چیتگر به عنوان بازاری بکر از نظر سرمایه گذاری ملکی می باشد.

از دیگر مزایای منطقه 22 با نگاه سرمایه گذاری ملکی می توان به ارزش افزوده ای اشاره نمود که شامل پروژه های در حال ساخت می شود. این ارزش افزوده جدای از پیشرفتی است که با نوسانات بازار مسکن شامل پروژه ها می شود، این نوسانات در تمامی مناطق تهران بوده و هست و شامل تمامی انواع ملک از جمله واحدهای آماده و پیشفروش می شود و به تنهایی مزیتی برای چیتگر نمی باشد. مزیت اصلی پروژه های در حال ساخت منطقه 22 ارزش افزوده ای است که با پیشرفت فیزیکی هر پروژه خاص شامل آن می شود و این ارزش افزوده مختص همان پروژه می باشد جدای از نوسانات بازار مسکن و سود آن انحصارا شامل اعضای همان پروژه می باشد.

نهایتا باید گفت منطقه 22 تهران شهری نوین ساخت در غرب تهران بزرگ است که تمامی ابعاد آن با الگوی شهرسازی جدید مطابقت دارد. وجود مجتمع های بزرگ تفریحی و تجاری مانند بام لند، بازار بزرگ ایران (ایران مال)، محور تجاری چهارباغ، شهربازی بزرگ هزار و یک شهر، تهران مال و ... منطقه 22 تهران را به یکی از شهرهای مدرن تهران تبدیل کرده است که با الگوی توسعه پایدار رو به جلو می رود و آینده ای درخشان در انتظار او و ساکنین اش است. 

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 (2 رای)