نکات کلیدی برای اجاره آپارتمان - قسمت اول

نکات کلیدی برای اجاره آپارتمان - قسمت اول

برای اجاره آپارتمان باید به نکاتی توجه کرد

هنگامی که بحث اجاره کردن آپارتمان و یا تغییر منزل اجاره ای پیش می آید، مهمترین مسئله برای خانواده ها هزینه ی رهن و اجاره بهای آپارتمان های پیشنهادی است. دغدغه ی افراد در اجاره ی محل سکونت، پیش از هرچیزی تراز بودن قیمت رهن و اجاره بها با توانایی مالیخودشان می باشد. این مسئله اگرچه مسئله ی درستی نیست ولی با توجه به قیمت های بسیار بالای خانه در شهرهای بزرگ، اجتناب ناپذیر است. با این وجود، اگرچه قیمت بالای مسکن تا حد زیادی قدرت انتخاب موجر را پایین آورده، اما همواره پارامترهای مهم دیگری نیز وجود دارد که بهتر است مستاجران هنگام اجاره ی خانه در حد امکان مورد توجه قرار دهند.

املاک تهران

بنابراین توصیه می شود که خانواده ها پس از مطالعه ی مطلب زیر، فهرستی از ملاک ها و معیارهای مورد نظر خود تهیه کرده و در بازدید از آپارتمان های متناسب با بودجه ی خود مورد بررسی قرار دهند و در نهایت با توجه به میزان همگونی خانه با معیارهایشان، بهترین منزل را برای اجاره برگزینند. اگر زمان بندی لازم برای بازدید قبل از سررسید اجاره ی محل سکونت فعلی لحاظ شده باشد، افراد می توانند بدون نگرانی به جستجوی منزلی مطابق با معیارها و سلایق خود بگردند. لحاظ کردن این موضوع باعث می شود استرس و فشار روانی از روی افراد برداشته شود و بهتر بتوانند بر مشخصات محل مورد نظر خود متمرکز شوند.

اجاره آپارتمان

مسکن مکان آرامش و آسایش خانواده می باشد و زن به عنوان متولی آرامش منزل، بیش از همه ی افراد خانواده در انتخاب مکان زندگی خانواده ی خویش دخالت دارد. سازندگان مسکن در طراحی آپارتمان ها همواره سعی می کنند رضایت خاطر هر چه بیشتر بانوان را مد نظر قرار دهند. در گذشته بانوان بیشتر اوقات شبانه روز را در خانه سپری می کردند لذا وسعت قسمت هایی که زنان بیشترین وقت خود را در آنجا سپری می کردند از اهمیت بالاتری برخوردار بود. به طور مثال وجود آشپزخانه ی بزرگ همواره یک امتیاز برای منزل های مسکونی محسوب می شد. اما امروزه با وارد شده قشر زیادی از زنان به اجتماع، تغییراتی در محسنات لازم برای یک خانه ی ایدال از نگاه بانوان امروزی به وجود آمده است. بنابراین ویژگی های یک خانه ی ایدال برای اجاره نشینی در زمان های مختلف با توجه به سبک زندگی افراد متفاوت است.

قبل از اینکه مشخاصات ظاهری یک آپارتمان مورد بررسی و توجه قشر اجاره نشین قرار گیرد، اغلب افراد پیش شرط هایی برای اجاره ی محل مسکونی خود دارند که در مقایسه با خصوصیات و ویژگی های دیگر از اولویت بالاتری برخوردار است.

نکته ی بسیار مهم برای خانواده ها در اجاره ی محل زندگی نزدیک بودن آپارتمان به محل کار اهالی خانواده و همچنین محل سکونت والدینشان می باشد. این مسئله اولین مسئله ایست که باتوجه به آن، افراد محدوده ی مورد نظر خود را برای اجاره ی منزل انتخاب کرده و به مشاورین املاک همان محدوده مراجعه می کنند. به اعتقاد اکثر جویندگان خانه جهت اجاره نشینی دومین ملاک مهم برای اجاره ی خانه  این است که مالک در آپارتمان مورد نظر ساکن نباشد. زندگی در کنار صاحبخانه همواره آزادی مستاجر را با محدودیت های خاص خود مواجه می کند. بنابراین یکی از معیارهای مهم برای اجاره نشینان عدم سکونت مالک در آپارتمان و در غیر اینصورت مستقل بودن مسیر رفت و آمد مالک و مستاجر می باشد. اگرچه ممکن است برای برخی از افراد این مسئله چندان مهم نباشد. یکی دیگر از معیارهای اساسی برای افراد که در تقاضای خود هنگام مراجعه به دفاتر املاک مطرح می کنند، متراژ خانه و تعداد اتاق خواب های خانه می باشد. برای خانواده هایی که دارای فرزند هستند وجود حداقل دو اتاق خواب بسیار حائز اهمیت است. بنابراین قبل از اینکه به خانه ای برای بازدید مراجعه کنند خانواده ها ابتدا باید مطمئن شوند که خانه ی پیسنهاد شده پیش شرط های مورد نظر آنان را داشته باشد.

 

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز