نکاتی برای خرید خانه

نکاتی برای خرید خانه

دانستنی های ضروری برای خرید خانه

خریدن خانه اگر چه بسیار شیرین است، اما نگرانی ها و استرس های زیادی در حین خرید آن وجود دارد که برای غلبه بر آن خریداران باید اطلاعات ضروری برای خرید خانه را داشته باشند . چون مبلغ زیادی صرف خرید یک خانه می شود که ممکن است حاصل زحمات چندین ساله ی فرد متقاضی باشد و معمولا سختی های زیادی برای خانه دار شدن پیش روی فرد بوده است،  طبیعی است که باید هوشیاری کامل در خرید خانه و در نظر گرفتن همه ی عوامل تاثیر گذار در رضایتمندی از آن وجود داشته باشد.

املاک تهران

 

از طرفی خانه محل سکونت افراد است و خریدار می خواهد سالهای زیادی از این کالا استفاده کند بنابراین باید از درستی تصمیم خود در انتخاب خانه اطمینان حاصل کند. اگر چه ممکن است در ظاهر موقعیت یک خانه متناسب با شرایط و سلیقه ی خریدار باشد، اما تصمیم عجولانه و عدم آگاهی کامل نسبت به شرایط جانبی خانه ممکن است موجب پشیمانی بی فایده ای شود. در ادامه به ذکر برخی از نکاتی که ممکن است در ابتدا به ذهن متبادر نشود می پردازیم.

خرید خانه

گرفتن وام:

بررسی شرایط  مالی فرد و آگاهی کامل نسبت به تسهیلات خرید مسکن از موارد بسیار مهم می باشد. اینکه فرد واجد شرایط دریافت وام است دلیلی خوبی برای استفاده از آن نیست در عین اینکه عدم استفاده از وام بدون بررسی کامل شرایط وام گیرنده نیز کار درستی به نظر نمی رسد.  دریافت تسهیلات به منزل ایجاد یک فرصت برای به تقدم انداختن رفاه بیشتر در زمان حال است و استفاده از آن توصیه می شود اما اگر شخص نتواند نسبت که توانایی باز پرداخت آن اطمینان حاصل کند دریافت تسهیلات ممکن است تنها مشکلات بیشتری را برای او به همراه بیاورد.

عمر ساختمان

باید سعی کنید اطلاعات کاملی راجع به ساختمان بدست آورید. بررسی مسائل و مشکلات ساختمان از مسائلی است که خریدار باید آن را جدی بگیرد. اگر مشکلی در گذشته برای ساختمان ایجاد شده، باید به آن حساس شوید و نسبت به برطرف شدن کامل و اصولی این مشکل اطمینان حاصل کنید.

محله

اگر یک خانه به تنهایی از نظر شما ایده ال  باشد اما محیط مناسبی نداشته باشد، برای خرید آن باید درنگ کرد. قبل از خرید مسائل و مشکلات موجود در آن محل را از مشاورین املاک و ساکنین آن محله جویا شوید تا شما را در انتخاب درست یاری رسانند. وجود  فرهنگ سرا ها ، باشگاههای ورزشی و مکان های تفریحی در نزدیکی محل سکونت از امکانات از محله محسوب می شود . اگر دارای فرزند هستید باید در مورد مدارس آن منطقه ، رتبه ی علمی، وضعیت معلمان و دانش آموزان تحقیق و بررسی کنید.نکته ی مهم دیگر اینکه  وجود تفاوت های فرهنگی مسئله ای ایست که ممکن است در ابتدا مهم تلقی نشود اما در آینده ی نزدیک دردسرهایی را برای ساکنین خانه به وجود می اورد. فراموش نکنیم که محیط اجتماعی در تربیت فرزندمان بسیار اثرگذار است.

وسایل همراه خانه:

اگه همراه خانه وسایلی موجود باشد و میخواهید نسبت به خرید آنها نیز اقدام کنید، ابتدا باید نسبت به سالم بودن وسایل اطمینان حاصل شود. در صورت تایید این مساله باید لیست کاملی از وسایل تهیه کنید و در قرارداد فی مابین به امضا برسانید.

عوامل مزاحم:

در هر خانه ممکن است عوامل مزاحمی وجود داشته باشد که در آسایش ساکنان خلل وارد کند. هوشیار بودن نسبت به شناسایی این عوامل قبل از خرید خانه توصیه می شود.

در نهایت باید تلاش و کوشش شود و بررسی همه جانبه و جامعی نسبت به همه ی عواملی که در میزان رضایت خریدار پس از خرید تاثیرگذار است به عمل آید.همه ی نکات مثبت و منفی را در کنار هم قرار دهید تا بتوانید درست و عاقلانه برای خرید منزل مورد نظرتان تصیمیم  گیری کنید.

 

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 (1 رای)