نکاتی برای اجاره ی خانه

نکاتی برای اجاره ی خانه

باید برای اجاره ی خانه باید نکات مهمی را رعایت کنیم

هنگام اجاره ی خانه به چه چیزهایی توجه کنیم:

هنگامی که یک خانه می خریم هزینه هایی که برای تعمیر و یا بهتر شدن آن انجام می دهیم سالهای طولانی برای ما راحتی و رضایت خاطر به همراه می آورد. اما اگر در خانه ی اجاره ای ناچار به پرداخت هزینه هایی شویم تنها رضایت صاحب خانه و همینطور اجاره شنینان بعد از ما را به همراه می آورد. بنابراین ضروری است تا در هنگام اجاره ی خانه توجه کافی به شرایط داخلی و خارجی آن داشته باشیم تا مجبور به پرداخت هزینه های اضافی که نفعی را برای ما به همراه ندارد نشویم. در ادامه به چند نکته اشاره می کنیم که ممکن است هنگام اجاره ی خانه مفید باشد و توصیه می شود تا مستاجران در هنگام اجاره ی خانه آنها را مد نظر قرار دهند.

املاک تهران

 

هنگامی که خانه ی مناسبی را برای اجاره پیدا کردید، عجولانه به پای قرارداد نروید. ظاهر فریبنده ی ساختمان نباید باعث شود که نسبت به وضعیت تجهیزات آن دچار غفلت شوید. اگر خانه خرابی هایی دارد که ضرورت دارد مرتفع شوند، کمی صبر کنید تا تعمیرات لازم توسط صاحب خانه انجام شود . اگر خانه دارای خرابی های غیر اساسی باشد، لازم است تمامی مشکلات و خرابی های خانه در اجاره نامه و در حضور شاهدین قید شود تا بعدا مشکلی را برای شما به وجود نیاورد و ناچار به پرداخت خسارت نشوید.

اجاره ی خانه

قبل از اجاره ی خانه ابگرمکن را چک کنید؛ اگر سالیان زیادی از سرویس آن گذشته است از صاحبخانه بخواهید که قبل از قرارداد آن را سرویس کند. در غیر اینصورت فشار آب گرم مطلوبی نخواهید داشت. به همراه  آبگرمکن بررسی شیرآلات نیز ضروری است. شیرها را چندین بار باز کنید و  ببندید تا از سالم بودن آن اطمینان پیدا کنید و در صورت معیوب بودن از صاحب خانه بخواهید تا نسبت به رفع عیب اقدام نماید.

دوش حمام را باز کنید و فشار آب را ملاحظه کنید. در طبقات دوم به بعد احتمال دارد مشکل فشار آب  وجود داشته باشد. اگر فشار آب کم بود صاحبخانه را واردار به خرید پمپ آب کنید.

لامپ های روشنایی را یک به یک چک کنید تا نسبت به سالم بودن آنها اطمینان خاطر پیدا کنید.

قسمتهایی از دیوار که دچار ترک خوردگی شده و یا رنگ آن از بین رفته را بیابید و به اطلاع صاحب خانه برسانید و به صورت کتبی در اجاره نامه به قسمت ها و تجهیزات معیوب اشاره کنید تا مسئولیتی برای تعمیر متوجه شما نباشد.

سایر امکانات و تجهیزات خانه نیز باید چک و بررسی شود. ازجمله سیفون دستشویی، کولر آبی، دستگیره ی پنجره و...

اگر خانه ی مورد پسند شما برای اجاره نوساز و کلیدنخورده بود نباید توصیه های بالا را فراموش کنید. بسیار پیش آمده که خانه های نوساز با مشکلات عدیده ای روبرو بوده اند که به علت نوساز بودن در ابتدا مستاجر به آن توجهی نکرده است. اما پس از اجاره ی خانه با این مشکلات مواجه شده و بهای گزافی را  برای مرتفع کردن خرابی های به وجود آمده پرداخته است.

همواره در هنگام معامله آگاهیتان را نسبت به مورد معامله افزایش دهید به خصوص اگر این مورد معامله قرار محل سکونت شما شود. چشمان خودتان را مبنای قضاوتتان قرار دهید نه صحبت های صاحبخانه را . اعتماد به صحبت های صاحبخانه ممکن است باعث شود بعدها خود را سرزنش کنید. بهتر است اگر خانه دارای عیبی بود که میبایست توسط صاحب خانه تعمیر گردد، از دادن تمام پول رهن خوداری کنید و در اجاره نامه قید کنید که بخشی از مبلغ رهن به بعد از انجام تعمیرات توسط صاحبخانه موکول می شود. رعایت این نکات باعث می شود با اطینان خاطر بیشتری اجاره نامه را امضا کنید.

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز