نمای ساختمان و اهمیت آن

نمای ساختمان و اهمیت آن

یکی از مهمترین قسمت های ساختمان که باعث فروش بهتر آن در هنگام عرضه به خریدار ملک می شود ، نمای ساختمان می باشد. نمای ساختمان نقش بسیار زیادی در جلوه دادن یک ملک می گردد. در واقع این نمای ساختمان است که به آن جلوه داده و آن را متفاوت می گرداند. ممکن است یک ملک با نقشه متوسط که نمای آن بسیار خاص است ، مشتری بیشتری نسبت به ملکی با نقشه عالی ولی نمای متوسط داشته باشد.

املاک تهران

چند سالی است که در طراحی نمای ساختمان در ایران دقت زیادی به عمل امده است و از همین بابت ساختمان های شکیل تر وزیبا تر ایجاد شده اند. البته همچنان ساختمان هایی که به صورت انبوه سازی ایجاد می شوند ، ظاهر بیرونی خوبی ندارند و به همین علت است که استقبال خوبی نیز از آن ها نمی شود.

برخی از نماهای ساختمان به صورت خشک یا بدون ملات نصب می شوند. این نوع نمای ساختمان که از معروف ترین آن ها می توان به نمای HPL اشاره کرد، قابل تعویض هستند. تعویض این نوع از نما بسیار ساده اتفاق می افتد و کافی است بخواهند آن را تعویض کنند تا به راحتی جا به جا شود.

نمای ساختمان

اما همچنان شیک ترین نمای ساختمان ، نمای سنگی است که به عنوان یک نمای مجلل محسوب می شود. البته نماهایی مثل سنگ گرانیت یا سنگ هایی که قیمت بالاتری دارند تنها در ساختمان ها و املاک خاص دیده می شوند و در مکان های عادی نصب نمی گردند.

یکی از مهمترین نکات در مورد نمای ساختمان، تمیزکاری نما است. نمای ساختمان به مرور زمان کثیف شده و نیاز به تمیزکاری دارد. برخی از نما ها اصلا کثیف نمی شوند و ضد باران هستند. نمای اچ پی ال از این نوع نما ها به حساب می آید که نیاز به تمیزکاری کمتری دارد. در مقابل نماهای سیمانی بعد از مدتی به تمیزکاری نیاز خواهند داشت و باید آن ها را تمیز کرد. متاسفانه تمیز نکردن دیوارهایی که در ساختمان های بلند کثیف می شوند، جلوه خوبی برای شهر به ارمغان نمی آورد و به همین علت است نماهای مدرن مثل نمای اچ پی ال بدون نیاز به تمیزکاری و ضد آب ساخته شده است.

اما نکته مهم دیگر در مورد نمای ساختمان، تعمیر نما است. به هر حال ممکن است قسمتی از نما به هر علت خراب شود یا حتی بریزد، باید دقت کرد که نمای ملک بعد از ریزش به چه صورت قابل تعمیر است. نماهای مدرنی مثل نمای اچ پی ال به هیچ وجه تعمیر نمی شود اما در عوض قابل تعویض است . اگر به صورت پیچ و مهره یا هر مدل دیگری که نصب شده باشد ، به راحتی می تواند به دست تعمیرات سپرده شود. اما نماهای آجری و سیمانی نه تنها قابل تعمیر نیستند بلکه جای هیچ تعویضی هم برای آن ها وجود ندارد. بنابراین نماهای مدرنی مثل اچ پی ال از این نظر بسیار کاربردی تر و بهتر هستند.

برای ان هایی که قصد ساخت ساختمان را دارند بسیار مهم است که چه نوع نمایی را انتخاب کنند. این افراد باید تمامی جوانب کار را سنجیده و سپس اقدام به انتخاب نمای ساختمان خود کنند. هرچند زیبایی نمای ساختمان اولویت بسیار زیادی دارد اما در هنگام تصمیم گیری برای انتخاب نما باید تمامی جوانب سنجیده شود تا بعدها پشیمانی به وجود نیاید.

خوشبختانه نرم افزارهایی برای شبیه سازی ساختمان و همچنین نمای آن ایجاد شده است تا مشکلاتی که در قبل بود برطرف شوند. در حال حاضر می توان با مشاهده نمای کامپیوتری ساختمان طرح آن را پسندیده و سپس اقدام به ساخت نمود. موضوعی که کمک بسیار زیادی به صاحبان املاک نموده و دید آن ها را به این مسئله بازتر کرده است.

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز