مهرآبادی : 8000 واحد مسکن مهر پرند افتتاح می شود.

مهرآبادی : 8000 واحد مسکن مهر پرند افتتاح می شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر اعلام کرد : به زودی 8 هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پرند افتتاح می شود.

اصغری مهرآبادی با اعلام این خبر گفت : 306 هزار واحد از 1.100 میلیون واحد مسکن مهر، نیمه تمام مانده است که از این تعداد 58 هزار واحد تسهیلات آنها پرداخت شده است.

احمد اصغری مهرآبادی با بیان اینکه از یک میلیون و 100 هزار واحد مسکن مهر 306 هزار واحد نیمه تمام است، گفت: از این تعداد تقریبا 58 هزار واحد خودمالک است که تسهیلات آنها پرداخت شده و پیگیری آن با وزارت راه و شهرسازی نیست.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی با بیان اینکه حدود 244 هزار واحد می‌ماند که از این تعداد 166 هزار واحد مشکل دار است، افزود: مابقی 82 هزار واحد مشکلاتی دارند که با پولی که به زودی به این پروژه تزریق شده،  تکمیل می‌شود. در حال حاضر همه توان ما برای جمع کردن این واحدها است تا تعداد افتتاح‌ها را به 2 میلیون واحد برسانیم.

مسکن مهر پرند,افتتاح مسکن مهر,شهر جدید پرند

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در خصوص تعاونی‌های مسکن مهر پرند و مشکلاتی که برخی از آنها برای متقاضیان به وجود آورده اند، اظهار داشت: مشکلی که تعاونی مپسا ایجاد کرده را با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در حال پیگیری هستیم و آنها هم نسبت به این قضیه معترض هستند.

مهرآبادی با بیان اینکه به شرکت عمران و مدیرعامل بانک رفاه نامه زدیم که هیات مدیره فعلی این تعاونی باید کنار بروند، گفت: آنها یک گزارش از پروژه به دادند که ما قبول نداریم زیرا اینها کارگزار هستند بنابراین اعلام کردیم که کار را به شرکت عمران شهرهای جدید بدهند و پولی هم نمی‌خواهیم.

وی با اعلام اینکه دو هفته گذشته یک پیرو نامه به شرکت عمران شهرهای جدید و بانک رفاه زدم، اظهار داشت: در مسکن مهر پرند نسبت به پردیس عملکرد خوبی داشتیم  و تاکنون 54 هزار واحد افتتاح شده و 8 هزار واحد هم اعلام کردند که در هفته دولت افتتاح می‌شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با بیان اینکه در شهر پرند 7 هزار واحد فاقد متقاضی و مابقی مشکل خدمات زیربنایی دارد، گفت: محوطه سازی ها مشکلی ندارد واگر خدمات تامین شود ما به سرعت محوطه سازی را انجام می‌دهیم.

مهرآبادی با اشاره به اینکه بیشترین مشکل ماخدمات زیربنایی است، گفت: امیدواریم که تعداد واحدهای افتتاح شده از مرز 70 هزار واحد تا پایان سال بگذرد. اگر خدمات زیربنایی تامین شود بیش از 7 هزار واحد امکان واگذاری دارند و فقط مشکل تامین خدمات زیربنایی است.

وی با تاکید بر اینکه از نظر ساخت مشکلی نداریم اما روند نشان داده که برای امسال این واحدها تمام نمی‌شود، افزود: اما برای سال آینده امیدواریم که به اتمام برسد. یکی دیگر از مشکلاتی که در پرند داریم این است که مردم سهم خود را نمی‌پردازند در حالیکه اگر مردم آورده خود را بپردازند و خدمات زیربنایی تامین شود، 88 هزار واحد تاپایان سال به اتمام می‌رسد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با بیان اینکه مشکل مسکن مهر پرند به جز مواردی که مشتری ندارد فقط کمبود اعتبار است، اظهار داشت: علت گرانی مسکن مهر این بود که در سال 91 تحریم شدید باعث چندبرابر شدن قیمت مصالح ساختمانی شد و حتی کارگاه ها در حال تعطیل شدن بود.

مهرآبادی ادامه داد: در دولت قبل دو دستورالعمل تدوین شد و در این دولت هم یک دستورالعمل دیگر ابلاغ شد تا قیمت ساخت مسکن مهر افزایش پیدا کند و الان مبلغ قراردادهای ساخت مسکن مهر بطور متوسط 420 هزار تومان است.

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز