مقاوم سازی واحد های روستایی در سال 1400 دولت رئیسی

مقاوم سازی واحد های روستایی در سال 1400 دولت رئیسی

مقاوم سازی واحد های روستایی در سال 1400 دولت رئیسی : بیش از 60 درصد مسکن روستایی، فرسوده است : نحوه ثبت نام وام مسکن روستایی با کدملی در سال 1400 :    افزایش وام مسکن روستایی 1400,وام مسکن روستایی۱۴۰۰,وام مسکن روستایی مازندران,وام مسکن روستایی بنیاد شهید,وام مسکن روستایی در سال ۱۴۰۰ افزایش می یابد,وام مسکن ملی افزایش یافت,وام تکمیل مسکن روستایی,وام مسکن روستایی استان فارس



  • افزایش وام مسکن روستایی 1400

  • وام مسکن روستایی۱۴۰۰

  • وام مسکن روستایی مازندران

  • وام مسکن روستایی بنیاد شهید

  • وام مسکن روستایی در سال ۱۴۰۰ افزایش می یابد

  • وام مسکن ملی افزایش یافت

  • وام تکمیل مسکن روستایی

  • وام مسکن روستایی استان فارس

  1. پیگیری وام مسکن روستایی سال 1400 با کد ملی | پیگیری وام مسکن روستایی سال 1400 با موبایل

  2. جزئیات وام 100 میلیونی مسکن روستایی در سال 1400 بازپرداخت 20 ساله

  3. شرایط و مدارک دریافت وام مسکن روستایی 100 میلیونی بازپرداخت 20 ساله

  4. نحوه دریافت وام 100 میلیونی مسکن روستایی سال 1400 بازپرداخت 20 ساله نرخ سود 5 درصد

  5. افزایش وام مسکن روستایی سال 1400 + شرایط و نحوه دریافت وام 100 میلیونی مسکن روستایی

  6. دریافت وام مسکن روستایی 100 میلیون بازپرداخت 20 ساله در سال 1400

  7. شرایط و نحوه ثبت نام وام مسکن روستایی 100 میلیونی در سال 1400

  8. نحوه ثبت نام وام مسکن روستایی با کدملی در سال 1400

  9. نحوه ثبت منازل مسکونی روستایی کلنگی فاقد سند در سال 1400

 

 

نحوه ثبت نام وام مسکن روستایی با کدملی در سال 1400

جزئیات افزایش وام مسکن روستایی در سال 1400


سهرابی، مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن:


🔻 تسهیلات وام مسکن روستایی به 100 میلیون تومان افزایش پیدا کرده و دوره بازپرداخت آن ۲۰ ساله خواهد بود.
🔻این تسهیلات به صورت یارانه‌ای و با نرخ ۵ درصد است.

 
شرایط دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی/پرداخت از ۱۰ روز دیگر

گروه املاک صدف:  مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن از پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی تا ۱۰ روز دیگر خبر داد و گفت: کسانی که در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر زمین در اختیار دارند یا می‌خواهند خانه خود را بازسازی کنند و تا کنون از وامهای بنیاد مسکن استفاده نکرده‌اند مشمول این تسهیلات هستند.

حمیدرضا سهرابی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تسهیلات قرض‌الحسنه ساخت مسکن روستایی با نرخ کارمزد ۵ درصد که تا پیش از این ۵۰ میلیون تومان بود خوشبختانه امسال به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی افزود: قبلا مدت بازپرداخت این تسهیلات ۱۵ ساله بود که به ۲۰ سال افزایش یافته است. بنابراین اقساط ماهیانه آن به حدود ۷۰۰ هزار تومان می‌رسد.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه دولت یارانه سود تسهیلات مسکن روستایی را پرداخت می‌کند گفت: دستورالعمل این تسهیلات ظرف امروز یا فردا به دایره اعتبارات بانکهای صادرات، ملت و مسکن ابلاغ می‌شود و تا ۱۰ روز آینده پرداخت وام در استانها آغاز خواهد شد.

سهرابی درباره شروط دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی گفت: افرادی که در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر دارای خانه فرسوده و آسیب‌پذیر هستند، همچنین کسانی که زمین با کاربری مسکونی در اختیار دارند می توانند از این وام استفاده کنند.

وی تصریح کرد: کسانی که مطابق طرحهای هادی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر از شهرداری پروانه ساخت دریافت می‌کنند و تا کنون از تسهیلات بنیاد مسکن استفاده نکرده‌اند مشمول این وام خواهند بود.

 


مقاوم سازی 200 هزار واحد مسکونی روستایی در دست اجراست

طبق گزارش برخی از محققین در باره واحد های مسکونی در روستا ها در حال حاضر دویست هزارواحد مسکونی در دست اجرا قرار گرفته است. همچنین طبق بررسی های ستاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان ها که به ساخت و مقاوم سازی دویست هزار واحد مسکونی در روستا ها پرداخته اند اضافه کرد، که تا کنون چیزی در حدود سیصد و پنجاه هزار واحد مسکونی قبلا در کشور بازسازی شده .که این باز سازی ها هزینه زیادی را در بر داشته است . هزینه ی زیاد در بازسازی مسکن در روستا ها به خاطر، مقاوم بودن در برابر زلزله و بلایای طبیعی میباشد. مقاوم سازی منازل روستایی از سال 84 تا کنون یک رشد چهل درصدی را داشته است. در واقع این روند رو به رشد برای روستاییان مورد استقبال  دولت قرارگرفته است.

املاک تهران

کارشناسان همچنین در این خصوص بیان کردند که  بر اساس طرح مقاوم سازی مسکن روستایی، سالانه باید چیزی در حدود 200 هزار واحد مسکونی در کشور مقاوم سازی شود. از طرفی هم چیزی در حدود  سه هزار خانوار روستایی که مشکلاتی را داشتند در این خصوص مورد ارزیابی قرار گرفتند. مشکلاتی از جمله، داشتن بیش از دو معلول در خانواده که در اولویت دولت برای ساخت و بهسازی منازل مسکونی روستایی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

مقاوم سازی

این طرح اجرایی بهسازی منازل مسکونی در روستا ها با کمک خیراندیشان انجام می پذیرد که کمک خیرین برای روستایی ها به تازگی در دستور کار بنیاد مسکن قرار گرفته است. در حال حاضر در روستاهای کشورمان یازده هزار خانوار که دارای دو معلول یا بیشتر هستند شناسایی شده اند. از این تعداد شناسایی شده چیزی در حدود دو هزار خانوار دارای مسکن شده اند. بعد از شناسایی خانوارهای، روستایی که مد نظر قرار گرفته اند ،سازمان بهزیستی هم همکاری خود را جهت ، معلولینی که در روستا ها زندگی میکنند بیان کرده است . با موافقت سازمان بهزیستی در این راستا یک تفاهم نامه ای میان سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفین امضا گردیده است. زمانی که سازمان بهزیستی بتواند خدماتی را به معلولینی که در روستا ها زندگی می کنند و از توانایی مالی کمی برخوردار هستند و سازمان مسکن هم با احداث و یا نو سازی منازل روستایی بپردازد این توافق نامه به درستی انجام گرفته است. با تمام مشکلاتی که وجود دارد، با منابعی که در اختیار خودمان داریم کار را پیش می‌بریم؛ باقی مانده نیازهای ما را دستگاه‌های دخیل در اختیار ما قرار می‌دهند. البته وام مورد نیاز را هم از منابع وامی که در اختیار بنیاد مسکن است، تامین می کنیم اما برای احداث مابقی واحد های روستایی مشکل وام داریم که به ‌زودی تامین خواهد شد. وی با بیان اینکه از برکات انقلاب اسلامی برقراری عدالت اجتماعی و توسعه رفاه بوده است، ادامه داد  امروز اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته که یکی از آن‌ها تفاهم‌نامه پنج جانبه بین بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان بهزیستی، خیرین مسکن‌ساز و سازمان ملی زمین و مسکن است که منجر به احداث واحدهای مسکونی برای خانواده‌های دارای بیش از دو معلول شده است. همچنین محققین در این عرضه عنوان کردند که وظیفه ماست برای افرادی که از فرصت‌های برابر در زندگی برخوردار نشده و دچار آسیب و سختی هستند، کار کنیم و نباید همه کار را از دولت بخواهیم. همچنین گفته شده است که این طرح نو سازی و بهسازی روستا ها هم سو با افق چشم انداز و برنامه های توسعه ای پیش رفته است. همچنین تلاش شده است که واحد های روستایی بیش از هفتاد درصد مقاوم سازی شوند.

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 (2 رای)