مسکن مهر و رویایی برای پایان

مسکن مهر و رویایی برای پایان

امید هایی هست که مسکن مهر به زودی به اتمام برسد

مسکن مهر یکی از مهمترین پروژه های دهه های اخیر در جمهوری اسلامی است که با مشکلات زیادی همراه شده است و می توان از آن به یک طرح نیمه موفق یاد کرد. باید گفت که این طرح تا کنون توانسته است مشکلات خانه دار شدن بسیاری از افراد را برطرف کند اما برخی دیگر نیز نتوانسته اند خانه دار شوند و با اینکه پول های زیادی را به صورت پیش پرداخت داده اند و ماهانه نیز اقساطی را پرداخت کرده اند ف اما هنوز نتوانسته اند صاحبخانه شوند.

املاک تهران

مسکن مهر همانطور که گفته شد بسیاری از افراد را نیز خانه دار کرده است و بسیاری از کسانی که سالیان سال درانتظار صاحب خانه شدن بودند هم اکنون طعم دلچسب خانه دار بودن را چشیده اند . اما باید گفت که همین افراد هم مشکلاتی دارند. مشکلات برخی از شهرک های مسکن مهر بسیار زیاد است و مردم به سختی زندگی می کنند.

مسکن مهر

در مصاحبه ای که خبرنگار سایت صدف 22 با چند تن از مسکن مهر نشینان در شیراز داشته است ، آن ها بزرگترین مشکل خود را مسافت زیاد از شهر می دانند. مسافت بسیار زیاد تا شهر بزرگترین مشکل شهر هایی است که با نام پروژه مسکن مهر ایجاد شده اند و در حاشیه شهر ها قرار گرفته اند.

نا گفته نماند که بسیاری از این افراد از اینکه بالاخره پس از سال ها خانه دار شده اند رضایت کامل دارند اما مشکلاتی که با آن روبرو هستند نیز مستئل ساده ای نیست که بتوان به سادگی از آن عبور کرد و باید توسط مسئولان در دست بررسی قرار گیرد.

اما به جز این نوع از مسکن های مهر که تحویل متقاضیان شده است ، دسته ای از واحد های مسکن مهر هنوز تحویل داده نشده اند . البته ناگفته نماند که سهل انگاری دولت یازدهمو مزخرف خواندن مسکن مهر توسط وزیر محترم راه و شهرسازی ، یکی از دلایلی است که می توان برای به اعویق افتادن مسکن مهر در نظر گرفت . هرچند در دولت نهم و دهم از نظر نیاز سنجی و همچنین تامین بودجه اشتباه های بسیار زیادی صورت گرفته است که باید در جای خود مورد بحث قرار گیرد ، اما در صورتی که دولت تمام پتانسیل خود را به کار می بست تا بتواند از این شرایط پلی به سوی خانه دار کردن مردم بزند ، قطعا موفق می شد.

حالا اما در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در سال 96 و همچنین نزدیک شدن به پایان یافتن کار دولت ، زمزمه هایی مبنی بر تلاش های دولت برای تحویل واحد های مسکن مهر به گئش می رسد. واحد هایی که برخی از آن ها همچنان با مشکلات 4 سال پیش مواجه هستند. البته باید اشاره کرد که دولت در بهمن ماه سال گذشته بارقه هایی از امید بر دل کسانی که در این پروژه واحد دارند روشن کرد اما دیری نپایید که با مشکلات و ایراداتی که بانک مسکن در هنگام اجرای طرح ریخت همه امید ها نقش بر آب شد.

قضیه اینطور بود که طبق تصویب شورای پول و اعتبار مصوب شد که وام مسکن مهر 10 میلیون تومان افزایش پیدا کند و همین امر باعث ایجاد شور و جنب و جوش در بازار مسکن مهر شد . اما دیری نپایید که مسکن سازان مسکن مهر اعلام کردند که شرایط دریافت وام چنان "مزخرف" است که امکان دریافت وام بسیار سخت و یا غیر ممکن است.

حال با همه این تفاسیر امید است که در ماه های آینده شاهد تحویل واحد های مسکن مهر باشیم تا این پروژه ملی که 3 دولت را درگیر خود کرده است به پایان برسد و مردمی که چشم انتظار خانه های خود هستند نیز به خانه های خود وارد شوند.

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز