مسکن مهر و دولت دوازدهم

مسکن مهر و دولت دوازدهم

مسکن مهر باید توسط دولت دوازدهم حل و فصل گردد

مسکن مهر در انتظار تغییر در دید دولتمردان جدید است تا بتواند خود را در خدمت مردم ببیند نه نیمه کاره و نیمه جان و بدون ساکن!! در واقع چهار سال است که مسکن مهر نیازمند تدبیر است اما هیچ تدبیری از جانب دولت انجام نمی شود. متاسفانه دولت یازدهم که با شعار تدبیر و امید بر روی کار آمد نتوانست شعار های خود را در زمینه مسکن عملیاتی کند و همین موضوع باعث شکایت های مردمی و به رکود رفتن اقتصاد شد. هرچند مردم دوباره به این دولت رای دادند اما همه مردم ایران منتظر هستند تا دولت تغییراتی در وضعیت بازار به خصوص بازار مسکن  و به ویژه مسکن مهر ایجاد کند تاافراد نیازمندی که خواهان تغییر در زندگی خودشان هستند بتوانند به مقصئد خود دست یابند و صاحبخانه شوند.

املاک تهران

متاسفانه دولت نهم و پس از آن دولت دهم نتوانست آنطور که باید و شاید این طرح مهم  را به طور درست اجرایی کند. در این که این طرح یک طرح خوب بود هیچ شکی نیست اما عملکرد بد دولت وقت مشکلاتی را بر سر آن ایجاد کرد. عدم کارشناسی دقیق یکی از این موارد بود که باعث مشکلاتی از قبیل امکانات زیربنایی و همچنین مسافت  با شهر های بزرگ را ایجاد کرد. در واقع مسکن مهر در حاشیه شهر ها ساخته شد و همین موضوع باعث ایجاد مشکلات فراوان شد.

مسکن مهر

همچنین متاسفانه دولت نهم برآورد مناسبی از نیاز هر شهر به مسکن نداشت. همین امر باعث شد تا در برخی شهر ها خانه زیاد بیاید و در برخی از آن ها با کمبود مسکن مهر مواجه باشند. در بسیاری از شهر ها شاهد خانه های بدون متقاضی هستیم که این خود نشان از عملکرد بد دولتمردان وقت است.

اما آنچه که حائز اهمیت است این موضوع است که دولت یازدهم که ادعای تدبیر داشت باید تمام تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلات مسکن مهر به کار می بست تا این مشکل به طور کامل برطرف شود. مطمئنا اگر به مسکن مهر بها داده شده بود ، آقای روحانی طرفداران بیشتری پیدا کرده بود و حالا همه از تدبیر وی سخن می گفتند.

البته در فصل زمستان شاعبه هایی برای تحرک در بازار مسکن مهر ایجاد شد و قرار شد به وام مسکن مهر 10 میلیون تومان افزوده شود و همین امر باعث امیدوار شدن مردم بسیار زیادی شد . اما پس از چندی مشخص شد این وعده نیز آنقدر ها عملی نیست و باید به فکر چاره و وعده های دیگری بود.

این طرح نیازمند یک تدبیر سریع و طوفانی است تا بتواند مشکل مردم را حل کند. هرچند دولت یازدهم طرح خوب مسکن اجتماعی را مطرح کرده است که طرح خوبی نیز بوده و می تواند در صورت اجرای مناسب مشکلات زیادی را برطرف کند ، اما باید در هر صورت به مسکن مهر هم رسیدگی کند تا مشکل این قشر از جامعه نیز حل شود.

حل شدن مشکل مسکن مهر می تواند بار سنگینی از دوش دولتمردان دولت دوازدهم بر دارد تا به سادگی بتواند به روند پیشرفت خود ادامه دهد. دولت دوازدهم که تا 1400 ادامه خواهد داشت باید ایرانی متعالی از کشور بسازد و حالا باید دید که وزیری که قرار است در زمینه مسکن فعالیت داشته باشد چه کسی است و چه تاثیری در روند بهبود مسکن مهر خواهد داشت.

مسکن مهر در حالت نیمه جان قرار گرفته و دولت دوازدهم موظف است با دم مسیحایی خود این وضعیت را بهبود بخشد. البته دولت در ابتدا باید فکری به حال رکود در تمامی بخش ها بنماید اما این پروژه  نیز خود می تواند به رفع مشکلات اقتصادی مردم کمک شایانی بنماید. به امید اتمام مسکن مهر تا پایان سال 96...

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز