وام بانک مسکن برای مسکن مهر

وام بانک مسکن برای مسکن مهر

مسکن مهر قرار است با وام جدید مسکن در سراشیبی اتمام پروژه قرا گیرد

پروژه ملی مسکن مهر یکی از بزرگترین پروژه های ساخت مسکن در طول تاریخ ایران است که در سال های اخیر با مشکلاتی مواجه شده است. این پروژه با استقبال بسیار زیاد مردم مواجه شد اما بعد از مدتی مشکلات آن بیشتر مشخص شد. از بزرگترین مشکلات این پروژه این بود که در حاشیه شهر ها ساخته شد و کمبود امکانات رفاهی تفریحی و همچنین کمبود بیمارستان و درمانگاه باعث ایجاد مشکل هایی شد. به همین علت بسیاری از مردم از آن روی گردان شدند و حالا به گزارش دولت جدید، تعداد بسیار زیادی واحد بدون متقاضی در این پروژه وجود دارد.

مسکن مهر

اما دولت یازدهم تصمیم گرفته است تا بعد از تضعیف های سه ساله این طرح، این فرزند ناخوانده را به اتمام برساند. وزیر راه و مسکن که از مزخرف بودن این طرح صحبت می کرد و هنوز هم بر این اعتقاد استوار است، می گوید که می خواهد این طرح را تا پایان عمر دولت یازدهم که چیز زیادی نیز به آن نمانده، به اتمام برساند.

املاک تهران

برای این کار نیاز به مشوق هایی برای مردم نیاز بود تا بتوانند مشکلات مادی رو پشت سر گذاشته و برای خرید یا پرداخت بدهی مسکن خود ترغیب شوند. بهترین راه نیز بالا بردن مبلغ تسهیلات بود. شورای پول و اعتبار در همین راستا در نیمه دی ماه امسال، برای تسهیل پروژه مسکن مهر و اتمام واحد هایی که هنوز به اتمام نرسیده اند مصوبه ای را تصویب کرد. در این مصوبه آورده شده بود که مبلغ تسهیلات از 30 میلیون به 40 میلیون افزایش پیدا کند. این مصوبه از نظر کارشناسان می تواند تاثیر بسیار زیادی در رغبت برای خرید واحد ها ی مسکن مهر باشد.

افزایش 10 میلیونی تسهیلات ویژه مسکن مهر که در دی ماه به تصویب شورای پول و اعتبار رسید از 16 بهمن در بانک ها اجرایی شده است. طبق قانون تصویب شده قرار است تخصیص این وام ها از طریق بانک مسکن صورت پذیرد. بنابراین افراد متقاضی بایدبه بانک مسکن مراجعه نمایند و نیازی به مراجعه به محل واحد های ساختمانی یا وزارت خانه راه و مسکن نیست. البته این وام در واقع به واحد هایی تعلق میگیرد که در حال تکمیل هستند  .یعنی باید پروژه به صورت کامل فعال باشد و واحد های آن نیز به فروش نرفته باشد. در غیر این صورت این وام به واحد مذکور تعلق نمی گیرد.

آنچه که مدیر عامل بانک مسکن گفته است، پرداخت وام 40 میلیونی به حدود 390 هزار واحد مسکونی در کل کشور تعلق خواهد گرفت. همچنین مدیرعامل بانک مسکن اشاره کرده است که تاکنون 50 هزار میلیارد تومان برای تکمیل مسکن مهر تامین مالی صورت گرفته است. وی همچنین بیان داشت که کمترین معوقات بانکی در سیستم بانکی کشور متعلق به بانک مشکن است و علت نیز در طرف حساب بودن بانک مسکن با آحاد مردم است. چرا که مردم وام های کم می گیرند و در احتمال بازگشت آن بسیار بالاست.

بت شکن مدیر عامل بانک مسکن همچنین ادامه داد که برنامه های ویژه ای برای وام های مسکن داریم که آن برنامه ها را به بانک مرکزی ارائه داده ایم تا بررسی شود. همچنین بالاترین مقام در بانک مسکن در پاسخ به سوالی در مورد کاهش سود بانکی ابراز داشت که در صورتی که این کاهش صورت پذیرد ، کمک بسیار زیادی در رونق بخش مسکن و تسهیلات خواهد کرد. اما هنوز هیچ برنامه ای برای این موضوع در دستور کار نیست.

ناگفته نماند که بانک مسکن با عملیات موفق خود در پرداخت وام های 40 میلیونی مسکن مهر می تواند گام بسیار مثبت و مهمی برای تثبیت این بانک و افزایش بودجه سرانه بردارد. اتفاقی که هم برای این بانک و هم برای متقاضیان مسکن بسیار مطلوب و خوشایند خواهد بود

 

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز