مسکن مهر و دولت دوازدهم

مسکن مهر و دولت دوازدهم

مسکن مهر باید در دولت دوازدهم حل و فصل شود

دولت دوازدهم و مسکن مهر ، یک عنوان مهم و استراتژیک برای 4 سال آینده بازار مسکن است که باید به آن توجه ویژه ای شود. متاسفانه در دولت یازدهم به هیچ وجه به بازار مسکن توجهی نشد و همین موضوع خود دلیلی بود برای ایجاد مشکلات عدیده در زمینه بازار مسکن و حتی ایجاد رکود در بخش های بالادستی.

املاک تهران

حالا دولت دوازدهم باید تلاش کند تا مسکن مهر را به هر نحو که شده حل کند. مسکن مهری که به هیچ وجه کیفیت لازم را ندارد اما به هر حال راهکار مناسبی است برای این که بسیاری از افراد بی خانمان خانه دار شوند. باید دقت کرد که درست است مسکن مهر ایرادات فراوانی داشت اما حق این نبود که در طول 4 سال گذشته این همه به آن بی توجهی شود.

مسکن مهر

البته دولت طرح جدیدی را جایگزین طرح مسکن مهر کرده است که مسکن اجتماعی نام دارد. هرچند این طرح هنوز روی کاغذ است و تا اجرایی شدن فاصله زیادی دارد اما طرح خوبی به شمار می رود. هرچند متاسفانه دولت از این طرح بیشتر برای فعالیت های انتخاباتی استفاده کرد و آنطور که باید و شاید نتواسنت طرح را پیش ببرد تا در حد حرف باقی بماند.

اما پشتوانه کارشناسی این طرح یعنی مسکن اجتماعی بسیار قوی است و باید به صورت تخصصی به اجرا دربیاید و دولت دوازدهم هر شخص یا گروهی که باشد ، آن را دنبال کند. البته مسکن مهر هم طرح ویژه و خوبی بود و ویژگی ها خوبی داشت اما متاسفانه در اجرا نتوانست انتظارات را برآورده کند. به همین علت است که هنوز در مورد طرح مسکن اجتماعی دولت یازدهم نمی توان قضاوت کرد چرا که همچنان روی کاغذ است.

مسکن مهر اما در این دولت مزخرف خوانده شد و رد شد. البته همین طرح در زمستان 95 تنها به دلایل انتخاباتی دوباره بر سر زبان های افتاد و حتی شورای پول و اعتبار به صورت ویژه تصویب کرد تا بانک مسکن افزایش 10 میلیون تومانی در وام این مسکن داشته باشد. اما همه این وعده و وعید ها در مقام اجرا به هیچ جایی نرسید و متاسفانه نتوانست انتظارات را برآورده کند که در مقالاتی در سایت صدف 22 به این موضوعات اشاره شده است.

اما وظیفه اصلی دولت دوازدهم در قبال مسکن مهر اتمام بدون قید و شرط آن است. اتمام بدون قید و شرط مسکن مهر به این معناست که به جای تقصیر این و ان انداختن ، شروع به اتمام مسکن مهر نموده و این پروژه را بدون هیچ مشکلی در اختیار افراد نیازمند قرار دهند. افرادی که فرش زیر پا و طلای همسرانشان را فروخته و تمام زندگی شان را چندین سال است بر باد داده اند تا سایه بانی بر سر داشته باشند.

باید توجه داشته باشیم که مسکن مهر به عنوان یک ابزار انتخاباتب مورد سوء استفاده جریان های مختلف قرار نگیرد. مسکن مهر یک مشکل ملی است که تنها با همدلی ملت و مسئولان بر طرف می شود. به همین علت امید است پس از انتخاب فرد اصلح در انتخابات ، هم دیگر شاهد رکود در فضای مسکن نباشیم و هم شاهد مشکلاتی از قبیل پروژه های عقب مانده مانند مسکن مهر.

مردم در هر صورت از رئیس جمهور دوازدهم انتظار دارند مشکل ملی مسکن مهر را به صورت کامل و نه ناقص برطرف کند. این مشکل علاوه بر تحویل واحد های باقی مانده ، مشکل منابع و زیرساخت های شهرک هایی است که ایجاد شده و متاسفانه دولت نهم و دهم به ان بی اهمیت بوده است. باید دید تا پایان سال 96 حرف در مورد مسکن مهر به عمل بدل می شود یا خیر و کاندیداها تا چه حد به حرف خود پایبند هستند.

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز