مسکن مهر بی مهر

مسکن مهر بی مهر

مسکن مهر با بی مهری تمام به کسانی که در انتظارش هستند می نگرد

مسکن مهر یکی از طرح هایی بود که در سال های گذشته و در دولت قبل شروع به کار کرد و اکثر واحد ها در همان دولت تحویل داده شد. اما با تغییر دولت و سر کار آمدن جناح مخالف دولت قبلی ، معضلات و مشکلات مسکن مهر بسیار برجسته شد و مردم به شدت نادیده گرفته شدند. مردمی که برخی تمام زندگی خود را به فروش رسانیده ودر مسکن مهر ثبت نام کرده اند ، منتظر اقدامات عملی دولت یازدهم برای مردم مستضعف بودند. البته با مزخرف خطاب شدن مسکن مهر توسط وزیر محترم مسکن ، تقریبا آب پاکی در همان اوایل عمر دولت یازدهم روی دست متقاضیان مسکن مهر ریخته شد.

املاک تهران

البته گاه و بیگاه و در زمان های مختلف مثل قبل از انتخابات مجلس ، شاهد بودیم که وزیر و برخی معاونان اقداماتی را به ظاهر در راستای اجرا کردن طرح مسکن مهر و پیش بردن آن انجام دادند اما در عمل هیچ چیز تغییری نکرد. اما در سال گذشته و در ماه های پایانی اتفاقات جالبی افتاد. به ناگاه شورای پول و اعتبار که به ریاست جناب آقای روحانی تشکیل شده بود تصمیم گرفت تا وام مسکن مهر را 10 میلیون تومان افزایش دهد. این ابلاغیه سریعا به بانک مسکن ابلاغ شد تا روند اجرایی آن از اوایل بهمن ماه 95 اجرا شود.

مسکن مهر

پس از این مصوبه در دولت از رییس جمهور تا سخنگوی دولت گرفته تا خود وزیر محترم مسکن ، قول به اتمام طرح مسکن مهر تا پایان دولت یازدهم دادند. وعده ای که امید های بسیاری از مسکن مهر نشینان و آن هایی که در صف دریافت مسکن بودند را زنده کرد. شاید در همین ایام بود که محبوبیت جناب آقای روحانی کمی افزایش یافته بود. اما این موضوع کمی دیر نپایید و در موعد تحویل تسهیلات ، وام گیرندگان با شرایط نامتعارفی مواجه شدند. مسکن سازان باید گزارشات مالیاتی و چند مورد دیگر را به بانک مسکن ارائه می دادند. همچنین شرایط دیگری نیز وضع شده بود. مسکن سازان در مصاحبه های متعددی اعلام کردند که نمی توان به این شرایط دست یافت یا برای دست یافتن به این شرایط حداقل 2 ماه یا بیشتر زمان نیاز است تا مراحل اداری برخی موارد انجام گیرد.

اما حالا پس از گذشت چند ماه از این سر و صدای رسانه ای و صحبت هایی که طی چند ماه گذشته در زمینه مسکن مهر و اتمام ان به گوش رسید ، جناب دکتر اخوندی وزیر محترم راه و شهرسازی ، اذعان کرده است که امکان اتمام مسکن مهر تا پایان دولت یازدهم نیست و در دولت یازدهم این طرح به اتمام می رسد. با این حرف بسیاری از مردمی که امید بسته بودند و به خصوص در ماه های گذشته منتظر خبرهای خوشی از جانب آخوندی بودند ، به ناگاه با یک شوک مواجه شدند و هنوز مشخص نیست تلعات این شوک چگونه سر باز کند. چرا که این شوک می تواند هم در انتخابات و هم در نارضایتی مردم تاثیر بگذارد و هم در رکود مسکن ایجاد اثر نماید.

اما سوالی که در مورد مسکن مهر به وجود امده این است که با وجود تمامی مشکلاتی که این طرح به علت سوء تدبیر دولت قبل داشت ، چرا این دولت با تغییر رویه از این ظرفیت ملی استفاده بهینه نکرد. در واقع دولت یازدهم که آمده بود تا تمامی خرابی های دولت قبل را جبران کند ، چرا هیچ تلاشی برای ساختن مسکن مهر به آن صورتی که صحیح بود نکرد تا میراثی ماندگار از این دولت بر جای بماند. حالا این طرح باید از دولت یازدهم به دولت دوازدهم انتقال یابد تا شاید با همت مسئولان دولت جدید این طرح ملی در این دعوای سیاسی ، دور از جناح بندی های سیاسی به سرانجام برسد.

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز