مسکن اقشار کم درآمد

مسکن اقشار کم درآمد

مسکن اقشار کم درآمد ، طرحی به درازای چند دهه

مسکن اقشار کم درآمد کلید واژه ای است که این روزها از هر طرف به گوش میرسد اما باید این کلید واژه به صورت مشخص مورد تحلیل قرار گیرد. تامین مسکن اقشار کم درآمد به عنوان یک وظیفه در جمهوری اسلامی شناخته می شود و در واقع جزو اهداف استقرار نظام فعلی ایران بوده است. به همین علت است که باید به هر نحو به این موضوع توجه شود.

املاک تهران

دولت های مختلف از سازندگی تا اصلاحات و همین دولت نهم و دهم همواره در شعار و عمل تلاش کرده اند تا این موضوع را جدی گرفته و برای اقشار مختلف به ویژه اقشار کم درآمد مسکن ایجاد کنند. مسکن اقشار کم درآمد در سال هایی دغدغه مسئولین رده بالای کشوری و مطالبه تمامی مردم بوده و همچنان نیز هست.

مسکن اقشار کم درآمد

مسکن مهر یکی از این نوع مسکن ها است. مسکن مهر با هدف توجه به مسکن اقشار کم درآمد طرح ریزی و سپس اجرایی شد. البته این طرح مشکلات فراوانی داشت و باعث ایجاد بحران هایی برای کشور شد اما توانست بسیاری از افرادی که سال ها مستاجر و اجاره نشین بودند را خانه دار کند. از همین رو است که می توان مسکن مهر را گامی جدی در مسیر مسکن اقشار کم درآمد به حساب اورد. البته این طرح با بی توجهی دولت نهم و دهم به دلسوزی افرادی چون شهردار تهران و کارشناسان فضای مسکن اجرا شد و به همین علت نیز با مشکلاتی مواجه گشت.

شاید اگر مسکن مهر به درستی اجرایی می شد و این مشکلات را به بار نمی آمد ، دغدغه مسکن اقشار کم درآمد به طور کل از بین می رفت و دیگر حرفی از آن بلند نمی شد. متاسفانه دولت فعلی نتوانست مشکلات مسکن مهر که ناشی از بی تدبیری دولت قبل بود را سامان دهد. اگر دولت یازدهم توانسته بود این پروژه را با تدبیر مسئولان با تجربه و متخصص خود برطرف کند ، برگی نوین در تاریخ ایران رقم می زد اما متاسفانه با وجود داشتن تیم متخصص و با تدبیر ، هیچ تدبیری از این دولت در این زمینه سر نزد و مسکن مهر بایکوت شد.

اما دولت یازدهم خود طرحی را برای مسکن اقشار کم درآمد آماده کرده که متاسفانه بسیار دیر شروع به کار کرد و شاعبه انتخاباتی بودن این طرح به گوش می رسد. این طرح مسکن اجتماعی نام دارد و برای اقشار آسیب پذیر و کم درآمد طراحی شده است. این طرح قرار است با سامان دادن به بافت فرسوده صورت گیرد تا مشکلات این قسمت از کلان شهر ها نیز برطرف شود. لازم به ذکر است مسکن اجتماعی قرار است با کمک کمیته امداد و بهزیستی اجرایی شود و مراحل اجرا شدن آن را نیز بنیاد مسکن انقلاب بر عهده گیرد.

این امکان وجود دارد که در صورتی که مسکن اجتماعی اجرا شود و به درستی شناسایی ها و عملیات اجرا انجام گیرد ، مسکن اقشار کم درآمد به سرو سامان برسد. البته دولت فعلا این پروژه را به حال خود رها کرده و مشغول فعالیت های انتخاباتی است اما امید است بعد از پایاین انتخابات شروع به فعالیت در این طرح مهم و ملی نماید تا مشکلات مسکن اقشار کم درآمد برطرف گردد.

حالا باید دید دولت دوازدهم با رای مردم بر عهده چه کسی قرار می گیرد و ان شخص چه دیدگاهی نسبت به مسکن اقشار کم درآمد دارد. فرقی ندارد دولت دوازدهم در دستان اصلاح طلبان باشد یا اصولگرایان یا معتدلین ، مهم این است که کابینه جدید خود و تمام زندگی خود را وقف مردم و خدمت به مردم کنند تا مشکلات مردم از جمله مشکل مسکن به صورت کامل از این مملکت رخت بر بندد و دیگر مشکلی به نام مسکن اقشار کم درآمد نداشته باشیم.

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز