مجوز های ساخت هتل در تهران

مجوز های ساخت هتل در تهران

ماجرای هتل هایی که مجوز ساخت دارند اما سازنده ندارند را در مطلب زیر بخوانید

هتل

شهردار پایتخت می‌گوید بیشترین مجوز های ساخت هتل در تهران صادر شده است، اما تنها چند هتل در تهران ساخته شده است، حال این این سوال به وجود می آید که  که آیا دوران رکود مسکن در ساخت هتل و صرفه اقتصادی آن موثر است؟

حدود دو سال است که بازار مسکن با رکود همراه است، در این زمان تعداد پروانه‌های صادر شده بخش مسکن نیز رو به کاهش بوده، اما شهردار تهران مدعی است که در این مدت بیشترین مجوزهای ساخت و ساز درتهران مربوط به ساخت هتل بوده و خبری از هتل‌سازی در تهران نیست.

حال برخی براین باورند که ساخت‌وساز در شرایط فعلی به صرفه نیست و برخی دیگر ساخت هتل را از سایر ساخت‌وسازها جدا می‌دانند و می‌گویند که ساخت هتل به دلیل درآمد معقولش به صرفه‌تر از مسکن‌هایی است که بدون مشتری مانده،  برخی دیگر نیز بر این باورند که هنوز میزان گردشگران در تهران به حد معقولی نرسیده است تا تقاضای ساخت هتل افزایش یابد.

این در حالی است که از ابتدای امسال و حتی پس از نتیجه مذاکرات هسته‌ای ، گردشگران بیشتری به ایران آمدند و این نشان می‌دهد تهران به عنوان پایتخت نیازمند هتل‌های متعددی برای سکونت گردشگران است.

قالیباف در این باره گفته است که در کمیسیون ماده پنج فرصت‌ها و تسهیلات خوبی برای ساخت هتل گذاشته شده است. حتما در بعضی جاها مهمانسرا و هتل‌آپارتمان‌هایی ایجاد شده که برای توریست‌ها مناسب است اما وقتی نگاه می‌کنیم، شاهد هستیم که ما جواز را صادر کردیم، وام را نیز دریافت کردند اما هتلی را مشاهده نمی‌کنید!

شهردار تهران تصریح کرد: این موضوع نشان می‎دهد که در این چرخه یک اشکال جدی وجود دارد. در این شرایط مطمئن باشید تا زمانی که این اشکالات را رفع نکنیم، اگر ده‎ها تصمیم دیگر هم بگیریم در این کار به موفقیت بزرگی نمی‌رسیم.

در این باره نیز رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان اظهار کرد:اگر در حال حاضر از انبوه‌سازان خواسته شود به ساخت‌وساز هتل در بخش گردشگری وارد شوند آنها می‌پذیرند، چرا که در مقابل هزینه‌های صورت گرفته صرفه‌های اقتصادی و امتیازات زیادی وجود دارد و به نظر ساخت‌وساز به صرفه‌ای است.

به گزارش اقتصاد آنلای به نقل از اقتصاد، وی افزود:حال اگر برای این ساخت‌وسازها تشویق‌های مالی و توجیه اقتصادی به همراه تضمین‌های مالی و سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود، سرمایه‌گذاری در این بخش با اطمینان خاطر بیشتری صورت می‌گیرد.

ایرج رهبر تصریح کرد:در صورت وجود تشویق‌های مالی و سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان بیشتری وارد میدان می‌شوند و سرمایه‌ها به هتل‌سازی بر می‎گردد.

وی با بیان اینکه اواخر دولت دهم از انبوه‌سازان دعوت شد تا در زمینه ساخت‌وساز هتل بخش گردشگری را همراهی کنند، اظهار کرد: با تغییر دولت این جلسات نیز به فراموشی سپرده شد و دیگر پیگیری‌ها ادامه نیافت.

رهبر افزود: در همان زمان بخش گردشگری به این نتیجه رسیده بود که با همکاری انبوه‌سازان و سازندگان حرفه‌ای می‌تواند این صنعت را توسعه دهند و سرمایه‌گذاران را به این بخش آورد. گردشگری حرفه خاصی است که برای سرمایه‌گذاری در بخش‌هتل‌سازی از انبوه‌سازان حرفه‌ای کمک گرفته می‌شود.

وی معتقد است: باید در بخش سرمایه‌گذاری و ساخت هتل از سوی انبوه‌سازان نیز علاوه بر وام‌های موجود، تسهیلات و امکاناتی فراهم شود‎ و در این زمینه شفاف‌سازی صورت گیرد.

رهبر متذکر شد:سرمایه اولیه بخش گردشگری در هتل‌سازی به ساخت‌وساز در اقتصاد برمی‌گردد.

املاک تهران

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 (2 رای)