قیمت مسکن جهش نخواهد داشت

قیمت مسکن جهش نخواهد داشت

تا پایان امسال با خیال راحت املاک خود را بفروشید

مسکن

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران بیان کرد: پیش‌بینی افزایش قیمت تا پایان سال را نخواهیم داشت و این وعده را به مردم می‌دهیم که نگران جهش قیمت‌ها نباشند و با خیال راحت خانه‌شان را فروخته و در فرصت مناسب ملک دیگری خریداری نمایند.

حسام عقبایی با اشاره به اینکه شرایط کنونی احتمال افزایش قیمت و تورم را در بخش مسکن به دنبال ندارد، اعلام کرد: با توجه به اینکه نقدینگی وارد بازار مسکن نشده است، قیمت‌ها تغییری نخواهد داشت.

عقبایی با اشاره به اینکه با توجه به کاهش نرخ تورم نسبت به سال 91 افزایش جهشی در 6 ماه دوم سال در قیمت مسکن نخواهیم داشت، گفت: کمپین نخریدن خودرو که این روزها مطرح است، باید بگویم که این موضوع در بازار مسکن نمی‌تواند اجرا شود، چراکه با قاطعیت می‌گویم ثباتی که در بازار مسکن ایجاد شده، اگر متقاضیان مسکن بخواهند مسکن خود را بفروشند و بخواهند مسکن دیگری را خریداری کنند، می‌گویم دغدغه این را نداشته باشند که 2 ماه دیگر نتوانند همان واحد مسکونی را خریداری کنند. به گزارش دنیای اقتصاد رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه ورود سرمایه‌ها به بازار مسکن رشد داشته، اما آن‌قدر نبوده که موج گرانی ایجاد کند، گفت: در مورد بازار اجاره‌بها نیز در اوایل تیرماه توسط برخی افراد غیرمسوول اعلام شد که بازار اجاره رشد بالایی داشته، اما ما اعلام کردیم که تعیین شاخص اجاره‌بها قیمت مسکن است، از وقتی قیمت مسکن در سال جاری نسبت به سال 93 افزایش نیافته، بنابراین اجاره‌بها نیز نباید رشد کند.

عقبایی با اشاره به اینکه وقتی رشد قیمت مسکن مطرح می‌شود، انگیزه برای ورود به بازار و ساخت و ساز نیز افزایش پیدا می‌کند، گفت: در سال‌های گذشته رشد قیمت مسکن آن‌قدر بالا بوده که توقع مالکان و سرمایه‌گذاران را بالا برده است، به‌طوری‌که برخی از آنها معتقدند در ساخت و ساز باید صددرصد سود کنند. وی با اشاره به اینکه قیمت مسکن در حال حاضر به قیمت واقعی خود نزدیک شده است، گفت: ظرفیت افزایش قیمت مسکن را نمی‌بینیم، اما اگر رکود بازار مسکن سهمگین باشد، ورشکستگی  ایجاد می‌کند. عقبایی تاکید کرد: قیمت مسکن اگرچه به قیمت واقعی خود رسیده است، اما باید بگویم که 80 تا 90 درصد قیمت مسکن مربوط به بحث زمین است. سازندگانی که فکر می‌کنند همانند گذشته 100 درصد سود کنند، بدانند که در این بازار باید به همان سود 20 درصدی بسنده کنند.

املاک تهران

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز