قیمت آپارتمان های بزرگ متراژ + جدول

قیمت آپارتمان های بزرگ متراژ + جدول

آن چه در بازار خرید و فروش مسکن در شهر تهران به وضوحدیده می شودو فروشندگان و خریداران مسکن با آن مواجه هستند  این موضوع است که آپارتمان هایی که دارای متراژ بزرگی هستند (بیشتر از 100 متر مربع) در حالت معمولی برای آن دسته از کسانی که جزو خانه اولی ها محسوب می شوند، معمولاً انتخاب اول نیست و آن ها چندان تمایلی برای خرید این گونه آپارتمان ها از خود نشان نمی دهند، و یکی از دلایل آنان قیمت آپارتمان های بزرگ متراژ است که از بودجه ی آنان بیشتر است.

املاک تهران

از یک طرف بودجه بسیار زیاد و هزینه ای که برای خریدن این دسته از آپارتمان های مسکونی بزرگ متراژ مورد نیاز است و از یک طرف دیگر هماهنگ نبودن متراژ این آپارتمان ها با نیاز کسانی که می خواهند این آپارتمان ها را خریداری نمایند،  باعث به وجود آمدن این مسئله شده است که خانه اولی ها وقتی که به خرید آپارتمان فکر می کنند، این گروه از آپارتمان ها را از دایره ی خانه های انتخابی خود به کلی خارج نمایند.

منظور از خانه اولی ها کسانی هستند که به تازگی صاحب همسر و زندگی مستقل شده اند و می خواهند برای خود مسکن تازه ای خریداری نمایند و در شرایط اقتصادی که در آن قرار داریم، ترجیح می دهند که معمولا به سراغ خرید این دسته از آپارتمان ها نروند و آپارتمان های نقلی، کوچک متراژ و یا میان متراژ را برای خریداری انتخاب نمایند، چرا که این گروه از آپارتمان ها هم با بودجه و هم با نیاز آنان هماهنگی بیشتری دارد.

اما شاید این سوال پیش آید که آپارتمان های بزرگ متراژ انتخاب چه کسانی ست و چه گروهی از خریداران به دنبال این آپارتمان ها می روند؟ در پاسخ باید گفت این آپارتمان ها معمولاً مورد انتخاب خانواده هایی قرار می گیرند که قصد دارند خانه ی خود را بزرگ تر نمایند و برای این کار پول کافی نیز دارند.

تحقیقات گسترده از اوضاع قیمت آپارتمان های بزرگ متراژ بیان گر این موضوع است که در پی آغاز بالا رفتن قیمت ها در بازار مسکن، این دسته از آپارتمان ها نیز شامل افزایش قیمت مسکن می شوند. هر چند اگر به قانونی که در بازار مسکن حاکم است نگاهی بیندازیم متوجه این موضوع می شویم که قیمت آپارتمان های بزرگ متراژ نسبت به دیگر آپارتمان ها (به خصوص آپارتمان های کوچک متراژ و میان متراژ) کمتر است.

اما با یک نگاه دقیق تر به فایل های بزرگ متراژ در منطقه های متفاوت شهر تهران متوجه این موضوع می شویم که در حال حاضر و با وجود شرایطی که در این بازار حاکم است، حتی قیمت آپارتمان های بزرگ متراژ هم بالا رفته است و در آن مناطق با تورم قیمتی چشمگیری روبرو هستیم.

نظر مشاوران املاک در این مورد این است که قیمت های پیشنهاد شده برای آپارتمان های بزرگ متراژ شامل حال آن گروه از آپارتمان هایی می شود که در دسته ی آپارتمان های لوکس قرار می گیرند و از نظر امکاناتی که دارا هستند، نسبت به دیگر آپارتمان های بزرگ متراژ برتر هستند.

املاک تهران

به همین دلیل کسانی که در بازار مسکن به فعالیت مشغول هستند و جزو سازندگان و فروشندگان آپارتمان هستند، در مورد آپارتمان هایی که برای فروش مد نظر دارند، به خصوص در مورد آپارتمان های بزرگ متراژ، قیمت بالاتری را نسبت به فایل های دیگری که در بازار مسکن منطقه وجود دارد، قرار می دهند.

در جدول نبض بازار مسکن که در اینجا ارائه شده است، قیمت های پیشنهاد شده برای آپارتمان های 100 تا 150 متر مربعی را مشاهده می کنید. این قیمت ها همان گونه که به آن اشاره شد، در بعضی از منطقه های شهر تهران با قیمتی بالاتر از متوسط قیمتی که در منطقه وجود دارد ارائه شده است:

قیمت آپارتمان های بزرگ متراژ

منبع: دنیای اقتصاد 

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز