شهرک گلستان (شهرک راه آهن) راهنمای جامع

شهرک گلستان (شهرک راه آهن) راهنمای جامع

در این مقاله خواهید خواند:

شهرک گلستان تهران (شهرک راه آهن) در یک نگاه

 شهرک گلستان توسط تعاونی کارکنان شرکت راه آهن در سال ۱۳۵۹ ساخته شد. با توجه به شرایط خوب آن منطقه برای ساخت و ساز، به مرور برج ها و پروژه های زیادی در آن اجرا شد. این شهرک با نام شهرک راه آهن در بین مردم شناخته شده تر است. منطقه گلستان به بهترین منطقه برای اجرای پروژه های متعدد در منطقه ۲۲، تبدیل شده است. این شهرک دارای ارزنده ترین برج ها و املاک چیتگر می باشد.

شهرک گلستان

صفحات زیر را هم ببینید :

معرفی شهرک گلستان

شهرک گلستان، نامی جدید برای شهرکی در منطقه 22 به نام شهرک راه آهن می باشد. شهرک گلستان بیشتر مورد استفاده تجاری- اداری قرار گرفته است ولی بخش های زیادی از آن نیز شامل بافت مسکونی می باشد. این شهرک که در منطقه 22 و در غرب تهران واقع شده است؛ امروزه تبدیل به یک جاذبه تفریحی و گردشگری و یک منبع درآمد شده است. خوش آب و هوا بودن این منطقه باعث ساخت مجتمع های تفریح و تجاری- اداری شده است که با توجه به نوساز بودن منطقه و آشنایی کمتر مردم با این منطقه، موجب سرمایه گذاری های کلان و سود های زیادی خواهد شد.

می توان گفت که این منطقه، از معدود مناطقی از کلان شهر تهران است که هنوز از تراکم جمعیت بالایی برخوردار نیست و از آنجایی که بیشتر پروژه های آن هنوز در مرحله ساخت و پیش فروش می باشند، جزو مناطق خلوت تر و پر از آسایش تهران، محسوب می شود که همین موضوع فروش آپارتمان در منطقه ۲۲ را رونق داده است. البته، با احداث فضاهای تفریحی، برج های بلند و متعدد و پروژه های تجاری – اداری متعدد؛ این منطقه در معرض تهدید انفجار جمعیت قرار گرفته است و نگرانی های بسیاری را به وجود آورده است. شهرک گلستان به دلیل موقعیت مکانی خود که در مجاورت کوه های البرز جنوبی، پارک جنگلی چیتگر و در معرض بادهای شمال غربی قرار دارد، از آب وهوای خوبی برخوردار است، اما موضوعی که در مورد آلودگی هوای شهر تهران مطرح شد، ساخت برج های بلند در منطقه 22و جلوگیری از عبور باد ها بود که مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان و متخصان قرار گرفته است.

پروژه های مطمئن و عالی :

پروژه تریتیومvip

پروژه زاگرس

پروژه نیکان

 

شهرک گلستان

شهرک گلستان (شهرک راه آهن) تهران کجاست؟

در پاسخ به این سوال که شهرک گلستان تهران کجاست؟ باید گفت منطقه‌ای واقع در غرب تهران می باشد. به علت رعایت تمام اصول شهرسازی در این منطقه، شهرداری منطقه 22 گواهینامه استاندارد گرفته است. شهرک گلستان بلوار کاج جزو بهترین منطقه های مسکونی منطقه ۲۲ محسوب می شود. این منطقه خیابان و میدان های زیادی دارد. از بهترین میدان‌ های این منطقه، میتوان میدان اتریش شهرک راه آهن را نام برد.
 

موقعیت مکانی شهرک گلستان

همان طور که بیان شد شهرک گلستان در منطقه 22 تهران قرار داشته و  از شمال به بزرگراه همت وبلوار آبشار، از شرق به بزرگراه آزادگان و دهکده المپیک، از غرب به دریاچه چیتگر و از جنوب به بلوار کوهک و پارک جنگلی چیتگر محدود می‌گردد. در پی عملیات مربوط به توسعه شهری و گسترش برج سازی ها؛  مجتمع های تجاری – اداری و مسکونی متعدد در سال های اخیر، مساحت این منطقه گسترش یافته و محدوده اطراف آزادراه آزادگان و بزرگراه تهران- کرج نیز جزو این منطقه، به حساب می آیند.

این بخش از منطقه به سبب موقعیت مکانی آن دارای شرایط بسیار خوبی می باشد؛ به طوری که از نظر شاخص های محیطی؛ دسترسی به راه های ارتباطی و همچنین دسترسی به امکانات رفاهی دارای بهترین شرایط بوده و نه تنها برای سکونت بلکه برای سرمایه گذاری نیز گزینه ای ایده آل می باشد. 

اصلی‌ترین خیابان های شهرک گلستان

شهرک گلستان با توجه به وسعتی که دارد خیابان های اصلی متعددی را شامل می شود که از جمله اصلی ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد که به عنوان اصلی ترین خیابان های منطقه 22 نیز شناخته شده اند.

  • خیابان امیرکبیر
  • خیابان گلها
  • بلوار  کاج
  • بلوارهاشم زاده
  • خیابان هوانیروز
  • بلوار اقاقیا
  • خیابان کاشان

 خیابان های فرعی شهرک نیز شامل خیابان یاس، خیابان بنفشه، خیابان سروستان و قائم می باشد.

شهرک راه آهن

دسترسی های شهرک گلستان

دسترسی های موجود برای مناطق و محلات مختلف یکی از اصلی ترین معیار های انتخاب در زمان خرید و فروش املاک و یا رهن و اجاره آن ها می باشد. اگر دسترسی های محلات به بزرگراه ها و شریان های اصلی به خوبی انجام گرفته باشد می تواند رفت و آمد ساکنین را سهولت بخشیده و موجب صرفه جویی در وقت و هزینه های زندگی شود. شهرک گلستان با توجه به موقعیت مکانی مناسب و قرار گیری در منطقه 22 از این منظر شرایط بسیار خوبی را دارا می باشد.

این شهرک در نزدیکی بزرگراه های همت؛ حکیم؛ آزادگان و بزرگراه تهران کرج قرار داشته و به راحتی با دیگر مناطق پایتخت در ارتباط می باشد. 

علاوه بر این شهرک گلستان در نزدیکی ایستگاه مترو چیتگر واقع شده و لذا به راحتی قابل دسترس می باشد. این شهرک در مقایسه با دیگر نقاط منطقه فاصله کمتری با ایستگاه مترو داشته و لذا شرایط خوبی را برای ساکنین این شهرک شاهد هستیم.

امکانات شهرک گلستان

مناطق مختلف تهران دارای امکانات رفاهی متعدد بوده و بسته به میزان توسعه و یا شرایط محیطی موجود در منطقه امکانات رفاهی متفاوت می باشد. شهرک گلستان به عنوان بخشی از منطقه 22 تهران از جنبه های مختلف دارای شرایط بسیار خوبی بوده و امکانات رفاهی بسیاری را برای آن شاهد هستیم.از جمله بارزترین امکانات این منطقه، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر به عنوان پرطرفدارترین جاذبه منطقه 22 در شهرک گلستان قرار داشته و تاثیر بسیاری بر املاک منطقه از نظر سوددهی و همچنین بهبود زندگی ساکنین داشته است. این دریاچه یکی از مهمترین امکانات رفاهی تفریحی منطقه بوده و تاثیر زیادی در تلطیف هوای منطقه داشته است. علاوه بر این در اکثر شبها این بخش از منطقه و اماکن رفاهی اطراف آن میزبان پایتخت نشینان بوده و گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است.

دریاچه چیتگر

  • آبشارتهران

در قسمت شمالی شهرک گلستان و در مجاورت بزرگراه همت، محدوده تفریحی آبشار تهران وجود دارد که در کنار آن شهرک ها و پروژه های مسکونی بسیاری تاسیس شده است. این محدوده تفریحی، مکانی مناسب برای ورزش کوه نوردی و استفاده از هوای پاکیزه می باشد. در مجموع برخورداری این بخش از منطقه از امکانات سرگرم‌کننده و تفریحی و  امکاناتی مثل رستوران و سالن و مسجد موجب شده تا یک مجموعه تفریحی و گردشگری کامل را در منطقه داشته باشیم.

این آبشار با الهام از باغ‌های سنتی ایرانی به صورت طبقه طبقه ساخته شده است که هر طبقه شامل فضای سبز، آلاچیق و برکه‌ای متفاوت از طبقه دیگر می‌باشد. در ساخت این آبشار از مصالحی استفاده شده است که با طبیعت همخوانی دارند.

آبشار تهران

  • پارک جنگی خرگوش دره

این پارک جنگی که در مجاورت مجموعه ورزشی آزادی و بزرگراه تهران- کرج قرار گرفته است، کمربند سبز شهر تهران است، جهت تلطیف هوای شهر حداث شده است و به دلیل نزدیکی به شهرک گلستان از مکان های تفریحی این منطقه نیز بشمار می آید.

  • روستای وردیج و واریش

این منطقه، یکی از مناطق بکر و دست نخورده منطقه 22 به شمار می آید. این مکان، یکی از گزینه های بی نظیر برای گزراندن تعطیلات تابستانی است زیرا آب و هوایی دارد که می توان از گرمای تابستان، به آن پناه برد. این روستا یکی از زیبا ترین مکان های شهر تهران است که در تمام فصول از مزیت های زیادی برخوردار است. آبشار لتمال و د امنه ارواح سنگی، از جاذبه های این منطقه است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. روستای وردیج و واریش مکان های مناسبی برای تفریحات ورزشی، هنری و گذراندن اوقات فراغت هستند.

مهمترین مراکز تجاری شهرک گلستان

در همه جای شهرک به صورت پراکنده می توان واحد های تجاری مربوط به اصناف مختلف را شاهد بود که پاسخگوی نیاز روزمره ساکنین می باشند. اما به عنوان اصلی ترین و بزرگترین مراکز تجاری شهرک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مرکز خرید طوبی واقع در بلوار کوهک نزدیک به ایستگاه مترو چیتگر
  • مرکز خرید مالمون واقع در خیابان امیرکبیر نبش بلوار کاج 
  • مرکز خرید باران واقع در میدان اتریش
  • مجتمع تجاری تفریحی تهران مال تقاطع بلوار امیر کبیر و کاج
  • مرکز خرید گلستان

مهمترین مراکز درمانی شهرک گلستان

مراکز درمانی یکی از مهمترین امکاناتی است که در ابتدای امر برای هر منطقه شهری در نظر گرفته می شود. شهرک گلستان با توجه به قدمتی که دارد درمانگاه ها و کلیلنیک های متعددی را شامل می شود که برای هر فردی می تواند حائز اهمیت باشد. از جمله اصلی ترین مراکز درمانی شهرک گلستان موارد زیر را می توان یاد آور شد.

  • درمانگاه حضرت ولیعصر (عج) واقع در ابتدای بلوار کوهک
  • درمانگاه شبانه روزی گلستان غرب واقع در بلوار کاج
  • درمانگاه شفا واقع در بلوار امیر کبیر
  • درمانگاه اقاقیا واقع در بلوار کاج
  • درمانگاه شبانه روزی تختی واقع در بلوار گلفام
  • درمانگاه رازی، درمانگاه نسیم واقع در بلوار هاشم زاده
  • درمانگاه گلچین، درمانگاه یاس واقع در بلوار گلهای جنوبی

قیمت آپارتمان در شهرک گلستان منطقه 22 

شهرک گلستان غرب تهران به پایتخت نزدیک می باشد و مراکز درمانی و فرهنگی متعددی در آن ساخته شده است. قیمت آپارتمان در شهرک گلستان منطقه 22 با در نظر گرفتن امکانات، سال ساخت آن و داشتن مستاجر یا کلید اولی بودن آن، متفاوت است. میتوانید برای اطلاع از قیمت آپارتمان در این شهرک با کارشناسان مسکن صدف تماس بگیرید.

خرید و فروش آپارتمان شهرک راه آهن تهران 

نوع خیابان بندی شهرک راه آهن، فضای سبز آن و خیلی موارد دیگر باعث در اولویت قرار گرفتن این شهرک برای خرید مسکن در بین متقاضیان شده است. خرید و فروش آپارتمان شهرک راه آهن رونق زیادی دارد، مخصوصاً با ساخت و سازهای جدید که در حال انجام هستند این خرید و فروش ها هم بیشتر می شوند. اگر خرید و فروش آپارتمان زیر نظر مشاوران املاک انجام شود، خیلی مطمئن تر خواهد بود.

خرید و فروش آپارتمان شهرک راه آهن تهران

قیمت زمین در شهرک گلستان تهران

قیمت زمین در شهرک گلستان تهران با توجه به نوع کاربری، پهنه و خیلی ویژگی های دیگر متفاوت است. قبلاً قیمت زمین ها خیلی پایین بود ولی با رشد قیمت مسکن، قیمت زمین در این شهرک هم رشد چندین برابری داشته است. برای اطلاع از قیمت زمین در شهرک میتوانید با کارشناسان مسکن صدف تماس بگیرید.

موقعیت و مزایای شهرک گلستان بلوار کوهک 

شهرک گلستان بلوار کوهک در منطقه ۲۲ تهران قرار دارد. این شهرک از شمال به بلوار آبشار و بزرگراه همت متصل است، از ضلع جنوبی هم به بلوار کوهک و پارک چیتگر منتهی می شود. قسمت شرق شهرک راه آهن، بزرگراه آزادگان و دهکده المپیک قرار دارد از قسمت غربی هم به دریاچه چیتگر می رسد. دسترسی مناسب به راه های ارتباطی، داشتن امکانات رفاهی عالی و قیمت های مناسب از مزایای این شهرک است. این شهرک دارای آب و هوای بسیار خوبی می باشد.

سرمایه گذاری در شهرک راه آهن منطقه 22 

شهرک راه آهن منطقه 22 یکی از بهترین شهرک های منطقه غرب تهران برای سرمایه گذاری می باشد. ساختمان های این منطقه با توجه با امکانات بالایی که دارند، از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند. با توجه به ساخت و سازهای اخیر و رشد قیمت مسکن در سالهای اخیر، سرمایه گذاری در این شهرک، یک سرمایه گذاری آینده دار و پر سود خواهد بود.

پروژه های شهرک گلستان چیتگر

پروژه های زیادی در شهرک گلستان چیتگر ساخته شده یا در حال ساخت هستند. بعضی از این پروژه ها عبارتند از:

  1. پروژه پاسارگاد ۲ : این پروژه در شرقی ترین قسمت شهرک راه آهن قرار دارد و به مترو چیتگر بسیار نزدیک است. 
  2. پروژه شهرک چیتگر: پروژه شهرک چیتگر توسط بنیاد تعاون ارتش بتاجا در حال ساخت می باشد. 
  3. مجتمع تجاری باران: این پروژه تبدیل به یکی از مراکز خرید محلی شهرک گلستان شده است.
  4. برج های هانا: این برج های مسکونی که هر کدام ۱۵ طبقه هستند، در منطقه گلستان تهران واقع شده اند. 
  5. شهرک ساحل: از قدیمی ترین شهرک هایی است که در غرب منطقه 22 ساخته شده است.
  6. پروژه دارایی و پروژه ترنج و خیلی پروژه های دیگر در شهرک راه آهن بلوار امیرکبیر قرار دارند.

حالا نوبت شماست

اگر پرسشی در مورد پروژه های شهرک گلستان یا شهرک راه آهن و همینطور دیگر پروژه های چیتگردارید تردید نکنید همین حالا با شماره   02148000940   مسکن صدف تماس بگیرید یا دیدگاه خود را در پایین همین صفحه ثبت کنید تا مشاورین ما در خدمت شما باشند.


کاربر محترم، صفحات زیر را هم ببینید :

پیش فروش آپارتمان در تهران

پیش خرید آپارتمان در تهران

فروش آپارتمان 70 متری در تهران

    

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 (32 رای)