شهرک شهید خرازی یا شهرک مروارید شهر

شهرک شهید خرازی یا شهرک مروارید شهر

در این مقاله خواهید خواند:

مقایسه تحلیلی شهرک شهید خرازی و مرواریدشهر

پایتخت به سرعت در حال گسترش و بزرگ شدن به سمت غرب می باشد. به بیانی دیگر می توان گفت تا 5 سال آینده میان شهر تهران و کرج ، فاصله ای به عنوان زمین خالی وجود نخواهد داشت. در اینکه گسترش پایتخت به سمت غرب بی تأمل منطقه 22، برج، پیشفروش، پیش خرید، سرمایه گذاری، امتیاز، سهام و ... کلماتی از این دست را به ذهن متبادر می کند هیچ شکی نیست بنابراین این مقاله هم پیرامون منطقه 22 و مقایسه ای تحلیلی بین دو شهرک مهم و آینده دار منطقه است.

سوال بسیار ساده است؛ شما برای سرمایه گذاری بلندمدت و سکونت کدامیک را انتخاب می کنید؟

شهرک شهید خرازی یا مرواریدشهر؟ 

برای پاسخی که بتواند نمره کامل را کسب کند لازم است ابتدا هر گزینه را به صورت مجزا روی ترازو قرار دهیم و نقاط ضعف و قوتش را بررسی کنیم. اگر نزدیکی به دریاچه را به عنوان یکی از اصلی ترین مبانی ارزش گذاری ملکی در منطقه 22 بپذیریم، می توانیم از شهرک شهید خرازی شروع کنیم.

شهرک شهید خرازی

شهرک شهید خرازی

خرازی شهرکی متشکل از 44 برج 32 طبقه واقع در غرب دریاچه، نبش بلوار شهید اردستانی با واحدهای دوخوابه بین 100 تا 120 متر است که توسط 5 تعاونی وابسته به سپاه در حال ساخت می باشد. کل شهرک و نحوه قرارگیری  برج ها به صورت یک مثلث یا هرم می باشد که راس هرم به سمت جنوب و مجاور با بزرگراه شهید همدانی-امتداد حکیم- می باشد و پایه ی هرم به سمت شمال و مجاور بزرگراه شهید خرازی-امتداد همت- می باشد. به بیانی دیگر شهرک شهید خرازی از نظر موقعیت مکانی در حدفاصل بین بزرگراه های شهید همدانی و شهید خرازی قرار گرفته است که این موضوع از نظر میزان دسترسی امکانات بسیار مناسبی را در دسترس ساکنین شهرک قرار خواهد داد.

نکته قابل تأمل دیگر 8000 واحدی بودن شهرک شهید خرازی می باشد که از یک منظر مثبت محسوب می شود، به این صورت که اگر در منطقه ای خلوت با محیط کارگاهی مثل وردآورد این تعداد خانواده مستقر شوند با خود آبادانی و امکانات را خواهند آورد و پیشرفت این منطقه را تسریع خواهد نمود. از یک منظر نیز شاید منفی باشد، به این صورت که فاصله ی بین برج ها به آن مقدار نزدیک است که می شود تصویر این 44 برج را از بالا به لانه زنبور تشبیه کنیم. حداقل برای خریدارهایی که به میزان متراژ کل و نسبت میزان مشاعات به متراژ مفید اهمیت می دهند، شاید داشتن واحدی در یکی از برج های شهرک شهید خرازی آنقدرها به نقطه ی ایده آلشان نزدیک نباشد.

بنابراین باتوجه به اینکه واگذاری واحدهای پروژه خرازی باعث آبادانی و رونق حوالی شهرک می شود، اما کیفیت زندگی در این شهرک شاید به ایده آل پایتخت نشینان مناطق 1 تا 5 نزدیک نباشد. نه اینکه کیفیت ساخت پایینی داشته باشد و یا از نظر امکانات در مضیقه و کمبود باشد، اتفاقا کیفیت ساخت تمامی برج ها در این شهرک درجه یک ایرانی بوده و تمامی امکانات معمول یک شهرک نوساز را دارا می باشد، منظور از دوری شهرک شهید خرازی از کیفیت ایده آل این است که خریدارانی که در مناطق شمالی تهران زندگی کرده اند، نباید از شهرک شهید خرازی انتظار امکانات لاکچری و منحصربفرد شمال تهران را داشته باشند.

پیش خرید در این شهرک به نوعی سرمایه گذاری میان مدت محسوب می شود. از آن رو میان مدت است که فروش واحد بلافاصله پس از تحویل آن اشتباه است. چرا که تمام اعضایی که جهت سرمایه گذاری خرید کرده اند منتظر تحویل واحدهایشان هستند تا زودتر به سودشان برسند، به همین علت پس از تحویل میزان زیادی از این دست فروشنده ها به بازار سرازیر می شوند و شاخص عرضه و تقاضا را به ضرر خودشان بر هم می زنند. قیمت ها آنطور که انتظار دارند بالا نمی رود و دو حالت پیش می آید؛ یا به سود کم راضی شده و در همان حالت بازار واحدشان را می فروشند یا اینکه از بازی کنار می کشند و به انتظار قیمتی مناسب تر فروش را به تعویق می اندازند. در آن مرحله است که آرام و بدون عجله می توان واحد را فروخت و به سودی منطقی دست یافت.

بنابراین از آنچه گفته شد بدین صورت می توان نتیجه گرفت که پیش خرید در شهرک شهید خرازی اگر به نیت سرمایه گذاری میان مدت باشد و فروش آن نیز با برنامه ریزی باشد، مناسب بوده و جواب می دهد.

شهرک مرواریدشهر

شهرکی در غربی ترین ناحیه منطقه 22 با پیش بینی تمامی زیرساخت های مورد نیاز و مدرن در مجاورت شهرک دانشگاه صنعتی شریف و وردآورد. جهت سرمایه گذاری بلندمدت، پروژه های مرواریدشهر گزینه های بسیار مناسبی محسوب می شوند و در حال حاضر چند شرکت تعاونی سازنده از بین کل پروژه های مرواریدشهر هستند که هم رزومه ی قابل توجهی دارند و هم عملکرد بسیار خوبی در مرواریدشهر که از بارزترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • پروژه مروارید بهارستان مربوط به کارکنان مجلس شورای اسلامی در مرحله اتمام نازک کاری و نما و نزدیک تحویل.
  • پروژه مروارید بقیه ا... مربوط به معاونت بهداری سپاه و پزشکان بیمارستان بقیه اله در مرحله نازک کاری و نما و تحویل 1398.
  • پروژه سیمان تهران
  • پروژه مرواریدشهر مربوط به کارکنان سازمان برنامه و بودجه
  • پروژه آتش نشانی مرواریدشهر مربوط به کارکنان سازمان آتش نشانی
  • پروژه کارکنان بهشت زهرا
  • پروژه خانه سینما
  • پروژه ونوس مربوط به کارکنان شهرداری منطقه 22
  • پروژه خادمین شهرداری

شهرک مرواریدشهر

بنابراین به عنوان نتیجه گیری کلی می توان گفت در حال حاضر شهرک شهید خرازی جهت سرمایه گذاری کوتاه مدت و سکونت مناسب است و مرواریدشهر جهت سرمایه گذاری بلندمدت. درباره امکان سکونت در مرواریدشهر نیز شاید فعلا زود باشد در این باره اظهارنظر نمودن اما چیزی از آن مطمئن هستیم مدرن تر و بروزتر بودن شهرک مرواریدشهر جهت سکونت طی سالهای پیش رو در آینده می باشد.

 

برای دریافت اطلاعات کامل و مشاوره رایگان در مورد پرژو های ذکر شده و دیگر پروژه های منطقه 22 با کارشناسان مسکن صدف در ارتباط باشید تا با بررسی گزینه های موجود بهترین ها را انتخاب کنید.

 تلفن فروش: 02144712668 - 02144712311

 تلفن پیش فروش : 02144732650

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 (14 رای)