زمان مناسب پیش خرید آپارتمان

زمان مناسب پیش خرید آپارتمان

در این مقاله خواهید خواند:

پیش خرید، در چه مرحله ای سودآورتر است؟

اینکه از میان تمام گزینه های پیشفروش، کدام پروژه را جهت سرمایه گذاری انتخاب کنیم خود موضوع دیگری است که در مجالی دیگر به آن می پردازیم. حال فرض می کنیم که پس از تحقیق و مشاوره با افراد مطلع، پروژه های مناسب را انتخاب کردیم. موضوعی که پس از آن اهمیت می یابد این است که پروژه مورد نظر در چه مرحله ای باید باشد که بیشترین سود را به شما بدهد و یا اینکه در چه مرحله ای از یک پروژه مسکونی پیش خرید کنیم که بیشترین درصد اطمینان را به ما بدهد.

در همین رابطه بخوانید:

آیا می توان به پروژه های پیشفروش اعتماد کرد؟

صفحات زیر را هم ببینید :

پیش خرید از سازندگان دارای رزومه

چیزی که روشن است در پروژه های ساختمانی، هر چه به زمان تحویل نزدیک تر شویم پروژه به قیمت رسیده تر است. به آن معنی که پروژه های ساختمانی را هر چقدر که زودتر پیش خرید کنید هم آورده اولیه کمتری لازم دارید و هم سود بیشتری عایدتان می شود. باتوجه به زمانی که به تحویل پروژه می ماند و گذشت زمان به خودی خود ارزش افزوده ای را شامل سرمایه شما می کند. البته همانطور که در ابتدای مطلب ذکر شد این مساله بعد از روشن شدن مسایل دیگری مانند موقعیت مکانی و اصالت شرکت سازنده و محکم بودن سندیت پروژه و نقل و انتقال و ... می باشد.

پیش خرید از سازندگان بدون سابقه

اگر شرکت سازنده رزومه مشخصی نداشته باشد که البته نداشتن کارنامه کاری به تنهایی دلیل بر ضعیف بودن سازنده نیست. اما برای اطمینان خاطر و اگر گزینه بهتری نداشتید و یا پروژه ای با شرایط شما منطبق بود که از سابقه ی تعاونی اطلاعات محکمی بدست نیاوردید، تنها زمانی می توانید با خیال راحت از آن پروژه پیش خرید انجام دهید که کار از 50 درصد پیشرفت فیزیکی عبور کرده باشد و به اصطلاح پروژه از آب و گل بیرون آمده باشد.

این نکته به این معنی است که اگر قرار بود پروژه به مشکلی بخورد و به هر دلیلی گیر کند تا این زمان گیر کرده بود و هرگز به این درصد از پیشرفت فیزیکی نمی رسید.

در همین رابطه بخوانید:

چگونه یک تعاونی مسکن سالم و مطمئن را بشناسیم؟

زمان مناسب پیش خرید آپارتمان

بنابراین اگر قصد یک پیش خرید آپارتمان مطمئن دارید و نگاه تان همه جانبه نگر است، پس از استعلام قیمت ساخت و نحوه پرداخت و موقعیت مکانی پروژه و سابقه کاری تعاونی سازنده، اگر از اعتبار کاری تعاونی مطمئن شدید هر چقدر که پروژه در ابتدای کار باشد برای سرمایه گذاری مقرون به صرفه تر است.

اما اگر از اعتبار تعاونی سازنده مطمئن نیستید و یا قصدتان از پیش خرید سرمایه گذاری نیست و یا به هر دلیلی زمان ندارید و قصد سکونت دارید از پروژه ای پیش خرید انجام دهید که بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی باشد و شمایل عملکرد سازنده را در پیشرفت پروژه تا به این مرحله بتوانید ارزیابی کنید.

در پایان پیشنهاد می شود حتما قبل از پیش خرید و بعد از تحقیقات خودتان، با مشاورینی مشورت کنید که اشراف کامل روی پروژه های منطقه را داشته باشند و شما به کمک آنها بتوانید که به جمع بندی کاملی از تمام پروژه های منطقه برسید. مشاور املاکی که به یک یا دو گزینه بسنده می کند و روی آن اصرار دارد، مطمئنا نمی تواند مشاور مطمئن و قابل اعتمادی برای شما و خریدتان باشد. 

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 (6 رای)