زمان رونق بازار مسکن

زمان رونق بازار مسکن

مشاوران املاک درباره زمان رونق مسکن چه نظراتی دارند؟

رونق بازار مسکن

 برخی از مشاوران املاک درباره مشخص شدن زمان رونق بازار مسکن نظرات متفاوتی داده اند.

چند سالی است که بازار مسکن به بازاری راکد تبدیل شده و با این وضعیت روز به روز اوضاع این بازار متفاوت‌تر می‌شود، اما این بازار چه زمانی رونق می‌گیرد؟ این سوالی است که برخی از مشاوران املاک به آن پاسخ داده‌اند.

یکی از مشاوران املاک در شرق تهران گفت: به طور یقین قیمت مسکن در فصل پاییز نیز هیچ تغییری نمی‌کند و تغییرات در بازار مسکن در برج 10 و 11 صورت می‌گیرد و به امید خدا بازار رونق گرفته و وضعیت بهتر می‌شود.

مشاور املاک دیگری در غرب تهران بیان کرد: وضعیت بازار مسکن به گونه‌ای است که با گذشت چند ماه حل‌شدنی نیست و تا پایان سال هیچ تغییری نخواهد کرد.

او در ادامه گفت: تقریباً سه سال از رکود در بازار مسکن می‌گذرد، در این مدت شاید نوسانات کوچکی در قیمت‌ها رخ داده باشد اما آنقدر کم بوده که تاثیرات آن در این بازار دیده نشده است.

یکی دیگر از مشاوران املاک بیان کرد: از نظر من نه تنها تا آخر امسال بلکه شاید تا هیچ زمان دیگری بازار مسکن سر و سامان نگیرد، زیرا تا زمانی که قیمت دلار سر جای اولش قرار نگیرد، این بازار رو به راه نمی‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، مشاور املاکی دیگر گفت: از دلایل مهمی که باعث ایجاد وضعیت نامناسب بازار مسکن شده، شهرداری است، زیرا تا زمانی که هزینه تراکم و جواز ساخت پایین نیاید، این وضعیت نیز ادامه دارد؛ چرا که در زمانی شخصی برای تبدیل پارکینگ خانه‌اش به ملک تجاری، برای هر متر نهایتاً 1.5 میلیون پرداخت می‌کرد، اما الان برای همین کار مجبور است برای هر متر 10 میلیون پرداخت کند، در نتیجه شخصی که برای مثال پارکینگ 100متری خود را که زمانی 150 میلیون تومان برای تبدیل به تجاری شدنش پرداخت می‌کرد با یک میلیارد تبدیل می‌کند، این شخص بعد از مدتی می‌بیند خرجش را درنمی‌‌آورد و کاسبی نمی‌کند و این باعث می‌شود بازار مسکن به بازاری کاذب تبدیل شود.

او در ادامه گفت: تازه این موضوع در رابطه با ملک‌های تجاری است و در خصوص ملک‌های مسکونی نیز به همین شکل است، زیرا شخصی برای سرمایه‌گذاری خانه‌ای را خریداری می‌کند، اما زمانی که می‌بیند، سرمایه‌اش تبدیل به سرمایه‌ای بیهوده شده، ترجیح می‌دهد پول خود را در کارهای دیگر سرمایه‌گذاری کند و حتی سپرده‌گذاری در بانک را به خریدن ملک ترجیح می‌دهد.

 

املاک تهران

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز