رونق در بازار مسکن

رونق در بازار مسکن

رونق در بازار مسکن می تواند برای اقتصاد ایران معجزه کند

مسکن یکی از مهمترین شاخصه های اقتصاد یک کشور است و بازار مسکن باید همواره در تحرک باشد تا اقتصاد آن کشور پویا گردد. مسکن اما یکی از بازارهایی است که در صورتی که توسط مسئولان تدابیر لازمه اتخاذ نگردد و بدون در نظر گرفتن شرایط رها شود ، به خودی خود اداره نمی شود. به علت حجم بالای نقدینگی در این حوزه ، سوداگران و دلالان زیادی در بازار مسکن مشغول به فعالیت هستند که در صورتی که کمی بی تدبیری از دولت ها ببینند سریعا وارد عمل می شوند.

املاک تهران

متاسفانه در سال های اخیر در کشور عزیزمان شاهد رکود بسیار شدید در تمامی بخش های اقتصادی کشور هستیم. این رکود در سه سال و نیم اخیر با اتخاذ سیاست های منقبض دولت یازدهم بشتر شده و سرایت به تمامی بخش های اقتصاد کشور کرده است. باید دانست که بازار مسکن رابطه ای دو سویه با رکود اقتصاد ایران داشته است. رکود در بازار مسکن باعث افزایش رکود در کل اقتصاد و رکود در اقتصاد باعث بیشتر شدن رکود مسکن می شود و همین امر بوده که این چند سال باعث افزایش رکود کشوری شده است.

بازار مسکن

در صورتی که کشور بتواند این رکود فزاینده را ساماندهی کند قطعا اثرات بسیار خوبی خواهد داشت. برای درمان رکود در اقتصاد ایران چاره ای جز نگاه به مسکن و برطرف کردن رکود بازار مسکن وجود ندارد. باید دید که چگونه می توان این رکود فزاینده قابل برطرف شدن است تا کل اقتصاد ایران را تحت الشعاع خود قرار دهد.

اگر رکود از کشور برطرف شود کارخانه های بسیار زیادی می توانند به فعالیت خود ادامه دهند. کارخانجاتی که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با بازار مسکن در ارتباط هستند و همین موضوع می تواند کمک بسیار خوبی به بهتر شدن اوضاع نماید. همچنین در صورتی که رکود مسکن برطرف شود قطعا میزان اتشغال در کشور افزایش پیدا می کند و دیگر دولت مجبور نخواهد بود آمار ساختگی از آمار بیکاری در کشور ارائه دهد. به همین منظور می توان گفت که اگر رکود از بازار مسکن رخت بر بندد شاهد خواهیم بود که مشاغل بسیار زیادی در کشور تولید می شود. کارشناسان مسکن عنوان کرده اند که در صورتی که مسکن از حالت رکود خارج شود ، می توان به قولی که آقای روحانی امروز داد مبنی بر ایجاد شغل به میزان 4 میلیون در 4 سال آینده دست پیدا خواهیم کرد.

به علت اهمیت موضوع مسکن در کشور است که تا این حد این حوزه از اقتصاد ایران مورد توجه دولت های گذشته بوده است  و همین حالا نیز مورد توجه کاندیداهای ریاست جمهوری دوازدهم است. تقریبا همه کاندیداهای ریاست جمهوری یا حداقل آن هایی که قرار است تا روز رای گیری باقی بمانند جملات فراوانی را در مورد مسکن و بازار مسکن داشته اند. همین موضع است که بر اهمیت بازار مسکن در اقتصاد ایران صحه می گذارید.

باید دید رقابت های انتخاباتی می تواند گره از مشکلات رکود برطرف کند یا خیر؟ در حال حاضر و در سایه انتخابات بسیاری از مشکلات کشور توسط دولتمردان به راحتی حل و فصل می شود. به همین علت است که شاهد برطرف شدن برخی مشکلات بعد از آغاز رقابت های انتخباتی در کشور بوده ایم. حتی ماه ها پیش از شروع انتخابات وعده های بسیار خوبی در زمینه مسکن جوانان و حتی مسکن مهر داده شد اما همگی در حد وعده و وعید باقی ماند.

امید است با روی کار آمدن یک دولت مقتدر شاهد این موضوع باشیم که دیگر هیچ کجا از اقتصاد ایران شاهد رکود نباشد و بازار مسکن پرتحرک ترین بازار اقتصادی کشور گردد. این امر قطعا میسر نخواهد شد مگر با کمک همه مردم و مسئولان ذی ربط

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز