روند تکمیل مسکن مهر پردیس

روند تکمیل مسکن مهر پردیس

مسکن مهر یکی از مهمترین طرح های ملی در زمینه مسکن در دو دهه گذشته به حساب می آید. این طرح که با هدف خانه دار کردن اقشار کم درامد جامعه ایجاد گردید ، توانست بخش قابل توجهی از مردم را خانه دار نماید. البته ایرادات و انتقاداتی در بخش های تکمیل شده وجود دارد. اما بخش دیگری از واحد های طرح ملی مسکن مهر در دولت قبل به اتمام نرسید و وظیفه تکمیل آن بر عهده دولت یازدهم افتاد. حسن روحانی، رییس جمهور چند هفته پیش این وعده را به همه متقاضیان مسکن مهر داد که واحد های نیمه کاره و کلا پروژه مسکن مهر تا پایان دولت یازدهم به اتمام می رسد. البته دولت یازدهم از ابتدای شروع به کار خود آنچنان که باید و  شاید به این طرح توجه نکرده و از همان ابتدا سر ناساسزگاری با این طرح را داشت. شاید اگر از ابتدا تصمیم دولت بر تکمیل این طرح بود، در عرض 1 الی 2 سال اول دولت کل طرح های مسکن مهر به اتمام می رسید.

پیش از این مسئولان دولت از پایان این طرح در پایان سال 95 خبر داده بودند اما حالا این ماجرا به مرداد 96 انتقال یافته است. اما بررسی های میدانی خبر از سخت بودن عملیاتی کردن این وعده می دهند. چرا که برخی از پروژه ها پیشرفت چندانی نسیت به 3 سال گذشته نداشته و همین امر کار را برای پیشبرد دوباره سخت و  دشوار نموده است.

از مهمترین طرح هایی که قرار است تا مرداد سال 96 به بهره برداری کامل برسد، مسکن مهر پردیس است. مسکن مهر پردیس قرار است 82 هزار واحد داشته باشد. طرحی که تقریبا متقاضیان زیادی داشته و از طرح های پرطرفدار مسکن مهر به حساب می آید.

املاک تهران

کافی است سری به این شهرک بزنید.اولین ویژگی که نظر شما را جلب خواهد کرد، ساختمان های نیمه کاره ای است که حتی 1 کارگر هم در آن ها مشغول به کار نیست.  بلوار های این شهرک هنوز آسفالت نشده اند و فقط در کنار آن ها تیر های چراغ برق نصب گشته اند. تقریبا شهرک مسکن مهر پردیس بدون هیچ سکنه است. فقط گاهی افرادی را مشاهده خواهید کرد که برای سر زدن به واحد هایشان به آنجا مراجعه کرده اند.مسکن مهر پردیس 2

برخی از واحد های مسکن مهر پردیس حتی در و پنجره هم ندارند . اما بسیاری از این واحد ها که در و پنجره دارند و به اصطلاح مراحل نازک کاری را سپری کرده اند هم برق و آب و گاز ندارند. در واقع نداشتن این موارد حیاتی به معنای نداشتن هیچ جیز است.

طبق صحبت های میدانی صورت گرفته، برخی از واحد ها مشکلات بسیار عمده ای دارند. برخی پیمانکاران پول ها را برداشته و فرار کرده اند و برخی دیگر به تعهداتشان پایبند نیستند. از اینها که بگذریم حتی خانه هایی هستند که مشکل حقوقی پیدا کرده اند و معلوم نیست به چه صورت این گره ها باز شوند.

حتی در فاز 11 این طرح هم خبری از پیشرفت نیست . این فاز که قرار بوده است در اختیار معلولان و مددجویان بهزیستی قرار گیرد، به طور کامل به دست فراموشی سپرده شده است.

اما نکته بسیار مهم تمامی این واحد ها کیفیت بسیار پایین ساخت است که صدای مردم را نیز درآورده است. با توجه به شرایط پیش آمده، پیمانکاران با دست باز تری در عمل نکردن به تعهدات خودشان در زمینه کیفیت ساخت عمل می کنند و همین باعث شده تا خیلی از افراد شاکی باشند. در حال حاضر برای این طرح ها پارکینگ اختصاص داده نشده که امری مضحک و خنده دار است. همچنین آسانسور های نصب شده کیفیت خوبی ندارند و احتمال سقوط آن ها پس از بهره برداری کامل بسیار زیاد است.

با تمامی این اوصاف باید دید دولت تدبیر و امید می تواند طرح مسکن مهر پردیس را تا مرداد 96 به اتمام برساند یا خیر.

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز