رشد قیمت مسکن در شهر تهران

رشد قیمت مسکن در شهر تهران

بانک مرکزی یک گزارش در مورد تغییر و تحولات بازار مسکن انتشار داده است که این گزارش بانک مرکزی از این موضوع مهم حکایت دارد که در  ماه فروردین سال 96 تا ماه فروردین سال 97 اتفاقات قیمتی بزرگ و مهمی در 22 منطقه ی کلان شهر تهران پیرامون قسمت مسکن رخ داده است، حتی با وجود این که تعداد معامله های صورت گرفته در قسمت بازار مسکن یک سیر نزولی را پیش روی خود داشته است، اما ما باز هم با اتفاقات بزرگی در مورد مسکن در کلان شهر تهران مواجه شده ایم.

بر طبق این گزارشی که بانک مرکزی ارائه نموده است، در مدت 31 روز فروردین ماه سال قبل، 5384 فقره معامله آپارتمان مسکونی در شهر تهران صورت گرفته است که در این معامله ها در ماه فروردین امسال با کم شدن 8،5 درصدی به تعداد 5046 فقره رسیده است. در ماه اسفند سال 96 حدود 12307 معامله مسکن صورت گرفته است که این میزان حدود 59 درصد از معامله های صورت گرفته در بازار مسکن را در ماه فروردین امسال به خود اختصاص داده است.

املاک تهران

در حوزه ی تغییر و تحولات قیمتی بازار مسکن، بر طبق گزارشی که بانک مرکزی داده است و بررسی دقیق آن به این نتیجه می رسیم که ، میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در ماه فروردین سال جاری به نسبت فروردین سال قبل، حدود 29،5 درصد زیادتر از قبل شده است. اگر ما این جزئیات را به طور دقیق و جزئی تر بررسی کنیم متوجه می شویم که در منطقه ی یک شهر تهران میانگین قیمت مسکن در ماه فروردین سال قبل حدود 8 میلیون تومان برای هر متر مربع بوده که این نرخ با رشد حدود 4 میلیون تومان در ماه فروردین امسال به میزان 12 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

در منطقه دو کلان شهر تهران هر متر مربع مسکن در طی ماه فروردین سال 1396 بیشتر از 6 میلیون تومان برای هر متر مربع بوده است که این میزان در ماه فروردین امسال از مرز 8 میلیون تومان عبور کرده است. این وضعیت برای واحدهای مسکونی معامله شده در منطقه 3 شهر تهران بوده است. در منطقه ی ذکر شده میانگین قیمت مسکن برای هر متر مربع واحد مسکونی که معامله شده است، 8 میلیون تومان بوده است که این میزان با زیاد شدن بیش از 2 میلیون تومانی از مرز 10 میلیون تومان هم عبور کرده است.

میانگین قیمت مسکن در منطقه 6 شهر تهران در حدود 6 میلیون تومان در ماه فروردین سال 1396 بوده است که این میزان با رشدی در حدود 2 میلیون تومانی به مرز 8 میلیون تومان (7،8میلیون تومان) رسیده است.

در مناطق 4 و 5 کلان شهر تهران با وجودی که در ماه فروردین سال 1396 میانگین قیمت مسکن در هر متر مربع واحد مسکونی  چیزی در حدود 4 میلیون تومان بوده است که یک سال بعد، یعنی در ماه فروردین سال 1397 قیمت مسکن در منطقه 4 به حدود 6 میلیون تومان و در منطقه 5 به حدود 7،1 میلیون تومان زیاد تر شده است.

در منطقه های 7 و 8 و همچنین 13 شهر تهران، میانگین قیمت حدود 4 میلیون تومان البته در مرز این مبلغ بوده است که به حدود 5 میلیون تومان (در ماه فروردین امسال) افزایش پیدا کرده است.

املاک تهران

همچنین در منطقه 18 شهر تهران میانگین قیمت مسکن در هر متر مربع واحد مسکونی که معامله شده است در سامانه کد رهگیری به میزان دو میلیون تومان بواده است که در ماه فروردین امسال به حدود 3 میلیون تومان رسیده است. قیمت متوسط مسکن در منطقه های 15، 16، 17، 19 و 20 شهر تهران هم تقریباً به وضعیت منطقه ی 18 شباهت داشته است.

در منطقه 14 شهر تهران، میانگین قیمت مسکن در هر متر مربع واحد مسکونی در فروردین ماه سال 1396، اندکی بیشتر از 3 میلیون تومان بوده است که این میزان در ماه فروردین سال 1397 به قیمت 4 میلیون تومان تنه زده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز