دلیل پایین آمدن واحدهای تجاری با متراژ کم

با نزدیک شدن به ماه های سرد سال بازار رهن واجاره ی واحدهای تجاری کوچک کاهش داشته است

طی هفته های گذشته تعداد واحدهای تجاری بامتراژ کم که همیشه باتقاضای بالایی برخوردار بوده, نسبت به تابستان با افت شدیدی همراه بوده است.

 در جست و جو از موتور جستجوهای معتبر ملکی نشان داده شد که فایل های واحدهای تجاری در بازار اجاره و رهن کاهش یافته است و دمای بازار اجاره مغازه‌های کوچک با سردتر شدن هوا رو به سردی گذاشته است.

واحدهای تجاری کوچک‌متراژ با مساحت حداکثر 50 مترمربع که اغلب برای کسب‌وکارهای کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد، به دلیل برخورداری از دو ویژگی بهای پایین‌تر و جانمایی مناسب برای کارکرد محلی معمولا متقاضیان زیادی دارد. این واحدها به ویژه در صورتی که در تراز همکف قرار داشته باشند، محل مناسبی برای ارائه کالا و خدمات در سطح محله‌ای و منطقه‌ای به شمار می‌روند. اما صرف‌نظر از سپری شدن فصل طلایی نقل‌وانتقالات ملکی که آثار آن در کاهش دمای بازار املاک تجاری نیز مشهود شده است، یک دلیل مهم دیگر در کاهش محسوس فایل‌های تجاری در بنگاه‌های املاک موثر است: ماهیت و ذات کسب‌وکار در هر اشل و اندازه‌ای اعم از تجارت‌های بزرگ و کوچک بستگی زیادی به ثبات مکان ارائه کالا و خدمات دارد و از این رو اغلب مستاجران ترجیح می‌دهند برای سال‌های پیاپی در یک واحد کالا و خدمات ارائه کنند. موجران نیز با درک این ملاحظه از تمدید قرارداد در صورتی که مساله جنبی دیگری وجود نداشته باشد، استقبال می‌کنند. موجران البته به نوعی ناگزیر هستند با این رویه همراه شوند چراکه تغییر هر ساله کسب‌وکار در واحد تجاری آنها، به دلیل اینکه در اذهان عمومی این شبهه را ایجاد خواهد کرد که ملک مذکور رونقی به کسب‌وکار نمی‌دهد، به ضرر ارزش سرقفلی آنها تمام خواهد شد. در نتیجه هر دو طرف بازار اجاره املاک تجاری در یک نظم معقول از تمدید هر ساله قرارداد اجاره استقبال می‌کنند و این موضوع به کاهش فایل‌های تجاری کوچک‌متراژ در هفته‌های اخیر منجر شده است.

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2016-11-01 05:44:26Z | https://piczard.com | https://codecarvings.com

منبع:خبرآنلاین

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز