زمان مناسب برای خرید و فروش امتیاز های منطقه 22

زمان مناسب برای خرید و فروش امتیاز های منطقه 22

فروشنده ها به گوش!

عجب بازاری شده. دقیقا شبیه پنجشنبه بازارهای شمال هر کسی در هر گوشه ای قیمتی می دهد و خریدارها نیز در بازار پخش هستند و یکی قیمت می گیرد و دیگری خرید می کند. در حالت منطقی شاید نباید به اینگونه باشد، اما واقعا نمی شود تقصیر را به گردن یک نفر یا یک جریان خاص انداخت. اقتصاد جاری جامعه- به طور خاص منظور بازار ملک و مسکن- به مثابه قایق شکسته ای اسیر رودخانه ای خروشان است که با هر خروشی به صخره ای می خورد و اگر چه مقداری به جلو پیش می رود اما تکه ای از پیکره اش زخمی یا جدا می شود و هرچه که پیش می رود از کلیت وجودی اش کاسته می شود و اگر ناخدای مدبر و شجاعی نداشته باشد، در انتهای رود که برسد دیگر از قایق جز تخته پاره ای برجای نمی ماند.

روی سخن در این مقاله بیشتر با فروشنده هاست مخصوصا آن دسته از فروشنده ها که قیمت ملک شان را با هر خروش بازار تغییر می دهند و انگار یادشان رفته که دقیقا سال پیش اوضاع عکس امروز بود. چنان نماند و چنین نیز نخواهد ماند. اگر فراز و فرود بازار را همانند تپه ای در نظر بگیریم، هم اکنون از نظر میزان تقاضا و قیمت دقیقا روی نقطه ی اوج تپه قرار داریم. یعنی نقطه ای که دیگر پس از آن سرازیری است و قیمت ها رو به سقوط. همان اتفاقی که سال 92 پس از آن اوج رویایی افتاد و خریداران شتاب زده ای را که با عجله و قیمت های سرسام آور خرید کرده بودند در شوک رخوت انگیزی فرو برد. هر چه پیش رفتیم شیب سقوط قیمت ها تندتر شد و روحیه ی صاحبان امتیازها ضعیف تر. چه آنها که در گرانی خرید کرده اند و چه آنها که در گرانی نفروخته اند به امید گرانترتر شدن.

اتفاقی که بعد از این مرحله می افتد، مسموم تر شدن بازار است. عده زیادی بر اثر تصمیم اشتباه و انتخابی هیجانی دچار ضررهای هنگفت می شوند و درصد بسیار اندکی نیز از ناآگاهی بقیه استفاده کرده و سودهای میلیاردی به حسابشان سرازیر می شود. در نتیجه فاصله بین طبقات اجتماعی بیش از پیش شده و تبعات بعدی آن اگر چه از بحث ما خارج، اما پیش آمدنش گریزناپذیر است.

بدیهی ترین وظیفه یک مشاور املاک، مخصوصا بخش پیشفروش، ارائه مشاوره صحیح و منطقی است نسبت به فیلترها و انتظارات مشتری. مشاور با توجه به شناختی که از منطقه و پروژه های در حال ساخت دارد و همینطور تحلیلی که از روند بازار دارد، به مشتری پیشنهادات خود را ارائه می دهد. اینکه خریدار یا فروشنده چه تصمیمی بگیرند در نهایت به خودشان مربوط است و مشاور در این بین تنها نقش راهنما و تسهیل کننده را دارد.

سخن پایانی اینکه با این حرف موافقم که فروشنده ی ملک همیشه ضرر می کند اما در صورتی که پول فروش ملک صرف خرید ملک شود می توان گفت از تحولات بازار به نفع خویش استفاده کرده ایم. اما نگه داشتن لجوجانه ملک و نفروختن آن در مقابل پیشنهادهایی که هر روز بالاتر می روند به نوعی همان سیستم انبارداری قدیمی و منسوخ شده است به صورتی که هر بار موقعیتی عالی برای گردش پول را از دست می دهیم و از ترس این که ملک مان را از دست بدهیم و در این بازار دیگر نتوانیم جایی را بخریم، تنها ترسی موهوم است که ما را از حرکت در بازار باز می دارد و پول مان را فلج می کند. 

فروش امتیاز های منطقه 22

 

در صورت تمایل به سرمایه گذاری در بازار مسکن و مشاوره رایگان در مورد شرایط بازار و املاک منطقه 22 با شماره های زیر در تماس باشید:

تلفن فروش: 02144712668 - 02144712311

 تلفن پیش فروش : 02144732650

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 (4 رای)