تاثیر اجرای برجام در بازار سرمایه گذاری مسکن

تاثیر اجرای برجام در بازار سرمایه گذاری مسکن

گفته می شود یکی از مهم‌ترین اتفاق‌هایی که برخی فعالان بازار سرمایه گذاری مسکن پیش‌بینی می‌کردند با بروز آن امکان دارد بازار مسکن با تغییراتی همراه شود، اجرای برجام بود. اما آیا در واقعیت هم با گذشت یک ماه از اجرای برجام، بازار سرمایه گذاری مسکن تغییری کرده است؟

بنا به گفته ی فعالان بازار سرمایه گذاری مسکن بعد از گذشت یک ماه از اجرای برجام هیچ تغییری در بازار مسکن مشاهده نشده و می‌توان به جرات گفت که حتی با توجه به اینکه بازار مسکن سال پیش هم در رکود بود، اما بازار شب عید سال گذشته بسیار بهتر از امسال بود.

به طور کلی در مقایسه با چند سالیکه بازار مسکن در رکود به سر می‌برد، سال 1394 بدترین شرایط ممکن را داشته و حتی نسبت به سال‌های گذشته نیز وضعیت بدتر شده، اما با توجه به اینکه همیشه در چند ماه پایانی سال و در نزدیکی‌های سال جدید بازار مسکن کمی رونق می‌گیرد، امسال نیز حدود هفت تا هشت روز این روال صورت گرفت و بازار در حال رونق گرفتن بود که ناگهان با اجرایی شدن برجام این روند متوقف شد و آن رونق هر ساله که نزدیکی‌های سال جدید در بازار صورت می‌گرفت نیز دیده نشد.

بنا به گفته ی شاغلین در این صنف می‌توان گفت که اجرای برجام اثر منفی بر بازار مسکن گذاشته زیرا بر خلاف هر سال که مردم از ترس گران شدن مسکن در سال جدید در پایان هر سال مسکن خریداری می‌کردند، امسال با خود می‌گویند که شاید با گذر زمان بیشتر پس از اجرایی شدن برجام در سال جدید قیمت مسکن کاهش پیدا کند، بنابراین همه دست نگه داشته‌اند، از طرفی شاخص بورس افزایش پیدا کرده و مردم آن را بازار بهتری ‌می‌دانند.

می توان گفت در این یک ماهی که از اجرای برجام می‌گذرد، تنها مراجعات بیشتر شده و مردم بیشتر پرس‌وجو می‌کنند، اما میزان معاملات تغییری نکرده و در خصوص آمارهای منتشر شده از افزایش میزان معاملات مسکن می‌توان گفت افزایشی در معاملات مشاهده نشده است.

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز