بررسی 3 نگاه مختلف به آینده بازار مسکن

بررسی 3 نگاه مختلف به آینده بازار مسکن

از زاویه سه دوربین به بررسی آینده بازار مسکن پرداخته شد و نتیجه حاصل آن شد که هر سه زاویه درباره آینده  قیمت مسکن اشتراک دارند.

برنامه گفت و گوی ویژه خبری سه شنبه شب درباره بررسی آینده بازار مسکن با حضور تعدادی از نمایندگان کارشناسان، مشاوران املاک و انبوه سازان پخش شد. بازار مسکن در این برنامه از سه نگاه مختلف تحلیل شد و نتیجه آن بود که هر سه دیدگاه درباره قیمت مسکن برداشت مشترک دارند.

در این نشست بهروز ملکی کارشناس مسکن، جمشید برزگر رئیس کانون انبوه‌سازان و حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک ،هر سه نفر معتقد بودند بازار مسکن از فاز رکودی خارج شده و تحرک بیشتری نسبت به سال قبل دارد. نتیجه اینکه امسال معاملات مسکن افزایش نسبی داشته است. همچنین این سه کارشناس اعلام کردند تا پایان امسال جهش قیمت مسکن نخواهیم داشت اما روند افزایشی قیمت مسکن را در آینده بازار قابل تصور دانستند.

این سه کارشناس رصد کننده بازار مسکن درباره برداشت خود از آینده قیمت مسکن اعلام کردند که از وضعیت فعلی بازار مسکن و عوامل بیرونی تاثیر گذار می توان انتظار افزایش قیمت مسکن را تا آخر سال داشت. طبق این تحلیل تا آخر سال میزان رشد قیمت مسکن در محدوده نرخ تورم می باشد. ملکی در این مورد گفت امسال زمستان نرخ عمومی تورم نقطه به نقطه هر چه باشد قیمت مسکن هم به همان میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل زیاد خواهد شد. ماه قبل نیز قیمت مسکن در تهران نسبت به آبان 95 به میزان 10 درصد افزایش داشت که تقریبا معادل رشد تورم نقطه ای در آبان ماه است.

به این ترتیب این سه دیدگاه و زاویه متفاوت از بازار مسکن، به یکی از سوالات اساسی مردم درباره میزان رشد قیمت مسکن پاسخ مشترکی می دهد و آن این است که در ماه های آتی افزایش شدید قیمت نخواهیم داشت.

درخواست فوری وام ساخت مسکن

در این نشست برزگر، رئیس کانون انبوه‌سازان اعلام کرد در بازار مسکن تهران شاهد تحرک بیشتری هستیم و شهر های دیگر رشد حجمی معاملاتشان به اندازه تهران نیست. وی همچنین افزود تسهیلات بدون سپرده ساخت که سال گذشته توسط بانک مسکن ارائه شد موجب افزایش آمار ساخت و ساز و توقف رشد منفی ساخت و ساز  پس از ماه ها رکود شد. بانک مسکن با وجود استقبال انبوه سازان از این طرح، به طور ناگهانی پرداخت تسهیلات را قطع کرد و درصورت ادامه این روند شاهد اثر سوء آن بر آینده بازار مسکن خواهیم بود.

منبع : اقتصاد آنلاین

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز