برج های چهارگانه نزاجا ؛ آری یا خیر؟

برج های چهارگانه نزاجا ؛ آری یا خیر؟

برج های چهارگانه نزاجا ؛ آری یا خیر؟


 

  • برج های پهنه c چیتگر

  • تعاونی مسکن سپهر اداره مهندسی نزاجا

  • اخرین پیشرفت پروژه پهنه سی ارتش

  • پیش فروش برج های چیتگر ۱۴۰۰

  • برجهای چهارگانه نیروی زمینی

  • قیمت روز امتیاز پروژه چیتگر ارتش

  • انتخاب واحد پروژه چیتگر

  • آدرس تعاونی مسکن نیروی زمینی ارتش پردیس

 

 

املاک مسکن صدف 22    :     این برجها در یکی از بهترین موقعیت های منطقه ۲۲ تهران قرار گرفته است. و دارای ویوی دریاچه و ویوی ابدی باغ گیاه شناسی می باشند.
برج های چهارگانه نیروی زمینی ارتش، نیمی از برج های پهنه C را تشکیل می دهند و باتوجه به مبلغ واریزی و اقساط متناسب نسبت به دیگر پروژه های این پهنه، با اقبال عمومی خوبی مواجه شده است و همچنین افزایش قیمت علی الحساب آن نیز نسبت به دیگر پروژه ها منطقی تر و متعادل تر بوده است. به مزایای این پروژه می توان تنوع متراژ برای واحدهای یک ، دو و سه خوابه و همچنین موقعیت مکانی آرام و دنج نسبت به پروژه های دور دریاچه را نیز اضافه نمود.
همچنین دسترسی بسیار خوبی به بازار بزرگ ایران ( ایران مال ) و پارک هزارویک شهر را دارا می باشد. همچنین توجه داشته باشید بلوک های نارنج ۱ و ۸ برجهای نزاجا ویوی کامل به دریاچه را دارا می باشند.

 

 

اگر تابحال مقالات نگارنده را دنبال کرده باشید و یا به دنبال پیش خرید واحدی از پروژه های منطقه 22 بوده باشید، مطمئنا با شهرک چیتگر و پهنه های آن آشنایی دارید و نام برج های چهارگانه نیروی زمینی در پهنه C را شنیده اید. اطمینان دارم درباره این پروژه نظرات ضد و نقیض زیادی شنیده اید و برخی از مشاوران را موافق این پروژه و برخی دیگر را مخالف آن دیده اید. شاید هم به دلیل همین دوگانگی نظرات از خیر این پروژه گذشته باشید و شاید هنوز هم سردرگم هستید که آیا این پروژه را در لیست گزینه های جدی خود داشته باشید یا خیر!

در این مقاله سعی می کنم با نگاهی بیطرف اما همه جانبه پروژه برج های چهارگانه نزاجا را مورد بررسی قرار داده و یکبار برای همیشه به نتیجه ای قاطع درباره این پروژه برسم.

برج های چهارگانه نزاجا از نظر موقعیت مکانی موقعیت خوبی دارند و از این آیتم نمره کامل را می گیرند.قرارگیری در شهرک چیتگر علی الخصوص پهنه C یکی از مزیت های این پروژه محسوب می شود و از آنجایی که دو برج از جنوب و دو برج دیگر از شمال بدون مشرف هستند، نیمی از واحدهای شمالی و نیمی از واحدهای جنوبی پروژه از مرغوبیت، نورگیری و چشم انداز خوبی برخوردار هستند.

برج های چهارگانه نزاجا 40 طبقه بوده و از نظر طراحی نمای بیرونی به صورت کروی ساخته می شوند. 40 طبقه بودن آنها از مزایای یک برج محسوب شده و هرچه طبقه واحدها بالاتر برود بر ارزش آن نیز افزوده خواهد شد. اما کروی شکل بودن نمای بیرونی برجها، اگر چه از بیرون و نمای باز چشم انداز خوبی به بیننده می دهد اما یک نقطه ضعف بزرگ نیز محسوب می شود. آنطور که تجربه ثابت کرده است تمامی سازه هایی که از بیرون به صورت کروی ساخته می شوند، تاثیر مخربی بر روی پلان واحدها می گذارد. چرا که انحنای حاصل از کروی شکل بودن سازه، در طراحی نقشه واحدهای برج تاثیر گذاشته و به نوعی نقشه واحد و طراحی آن فدای کروی شکل بودن نما می شود و به اصطلاح واحد دارای پرتی زیادی می شود که با نگاهی به پلان واحدهای پروژه نزاجا، این ضعف کاملا به چشم می آید. (البته این اصل که نقشه واحد فدای نمای کروی شکل می شود استثنا هم دارد و آن در سازه هایی صدق می کند که زیربنای کافی برای این امر اختصاص دهند که به بنای مفید اضافه کرده و عملا توجیه اقتصادی ندارد)

درصد پیشرفت در پروژه های ساختمانی یکی از اصلی ترین گزینه های اعتبارسنجی می باشد که درباره برج های نزاجا باید گفت به نسبت چهار برجی که باید تا اردیبهشت 98 تحویل دهند و سرعتی که در پیشرفت کار تابحال داشته اند، محقق شدن این امر تقریبا محال است. چرا که تابحال اسکلت 2 برج از 4 برج را- آنهم نه به صورت کامل- اجرا کرده اند و از 2 برج بعدی هنوز پیشرفت چشمگیری مشاهده نشده است که این امر باعث می شود این پروژه از این آیتم نیز نمره ای دریافت نکند.

واریزی اعضا و میزان توانایی آنها در این امر نیز یکی دیگر از عوامل مهم و موثر در پیشرفت یک پروژه است که از آنجاییکه نگارنده در امر خرید و فروش امتیازهای این پروژه نیز همچون بقیه پروژه های منطقه، فعالیت می کند و از وضعیت واریزی اعضا کمابیش اطلاع دارد، می توان گفت در بین تعاونی های شهرک چیتگر یکی از ضعیف ترین واریزی ها را دارد به طوریکه مثلا برای متراژ 110 متری، اصلا فروشنده ای که واریزی کامل داشته باشد وجود ندارد و اعضا به سختی از عهده واریز اقساط خود بر می آیند.

با روشن شدن این امر، می توان دریافت که چرا پیشرفت پروژه برج های چهارگانه نزاجا به این میزان آهسته و کند انجام می شود. در ضمن آنطور که تعاونی اعلام کرده تنها اعضایی می توانند در برج های یک و دو که زودتر آماده می شوند، انتخاب واحد کنند که اولویت بالاتری در واریزی نسبت به بقیه اعضا داشته باشند. این امر به این معنی است که باتوجه به محدودیت واحدها در هر طبقه، به طور مثال اگر یک عضوی که واحد 110 متری دارد و اقساط واریز می کند، در سال 98 جزو 160 نفر اولیه نباشد، نمی تواند در برج 1 انتخاب واحد کند و همینطور اگر جزو 160 نفر دوم هم نباشد در برج 2 نیز موفق به انتخاب واحد نخواهد شد و باید صبر کند تا تعاونی چه زمانی بتواند 2 برج بعدی را بسازد و نکته غم انگیز ماجرا اینجاست که اگر عضو مذکور جزو 160 نفر اول هم باشد و انتخاب واحد کند و واحد خود را تحویل بگیرد، باید در واحدی زندگی کند که تعاونی محترم هنوز در کنار برج محل سکونت او، در حال ساخت و ساز 2 برج بعدی است و به اصلاح حالا حالاها باید خاک بخورد.

وضعیت نقل و انتقال و بنام زدن امتیازها در یک تعاونی نیز از عوامل بسیار مهم می باشد که خوشبختانه تعاونی نیروی زمینی ارتش، نقل و انتقال را در دفتر تعاونی انجام می دهد. اما فقط امتیاز اعضایی که واریزی خود را کامل کرده باشند که همانطور که ذکر شد تعدادشان بسیار کم یا در برخی متراژها اصلا وجود ندارند. برخی از مشاورین املاک منطقه متاسفانه شیوه ای بسیار اشتباه-از نظر حقوقی- را پیش پای خریداران می گذارند که بعدا نتایج بسیار بدی را دامنگیر خریداران بخت برگشته خواهد کرد و آن اینکه به خریداران می گویند شما می توانید امتیاز اعضا را با واریزی پایین و ناقص، الان بخرید- البته به صورت وکالتی- و بعدا وقتی که واریزی تان را کامل کردید در دفتر تعاونی نقل و انتقال انجام دهید. این شیوه البته بسیار وسوسه انگیز است زیرا خریدار با هر میزان آورده اولیه می تواند خرید انجام دهد اما از عواقب آن بی اطلاع است. خود تعاونی اعلام می کند که هرگونه نقل و انتقال بدون اطلاع و استعلام از تعاونی باطل بوده و مورد قبول تعاونی نمی باشد.

از آنجایی که وسع خریدار به خرید امتیازی با واریزی کامل نمی رسد و یا فروشنده ای با واریزی کامل وجود ندارد، خریدار محترم با مشاوره غلط مشاور املاک، بدون استعلام تعاونی و تنها با استناد به یک وکالتنامه در دفتر اسناد رسمی، اقدام به خرید امتیاز می کند و بعدا که می خواهد در تعاونی دفترچه بگیرد و نقل و انتقال انجام دهد، ممکن است هزار اتفاق بیفتد مثل اینکه خریدار فوت کند و ورثه از او طلب پول بیشتری کنند و یا خود فروشنده به طمع بیفید و از خریدار طلب پول بیشتری کند و یا اینکه فروشنده امتیاز را به چند نفر فروخته باشد و ... اتفاقاتی که واقعا قابل پیش بینی نیستند. به همین لحاظ انجام این کار از پایه اشتباه بوده و خرید امتیاز به صورت وکالتی اصلا پیشنهاد نمیشود.

در کل فکر می کنم همین میزان عوامل برای نتیجه گیری کافی باشد هرچند که این پروژه نقاط ضعف دیگری هم دارد که از حوصله این مقاله خارج است. لذا به عنوان یک مشاور در امر مسکن و سرمایه گذاری ملکی برج های چهارگانه نزاجا را از گزینه های اصلی جهت پیش خرید نمی دانم. البته سعی می کنم در مقالات بعدی گزینه های دیگر را که امیدوارکننده تر باشند، معرفی کرده و سبد خرید عزیزان خریدار را رنگین تر کنم.   

سرمایه گذاری در منطقه 22،پیش فروش در دریاچه چیتگر،برج های نیروی زمینی شهرک چیتگر،نزاجا پهنه سی،چهار گانه پهنه c،تحلیل پروژه نیروی زمینی پهنه سی شهرک امام رضا

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 (20 رای)